Toon posts:

Mijn computer bevriest zonder duidelijke reden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zelfs, of eigenlijk vooral, als ik notepad gebruik en mijn cursor verplaats, bevriest beeld en geluid en kan ik rebooten. Ik word er behoorlijk gestoord van. Softwarematig kan het haast niet zijn, want ik heb twee verschillende OSes (XP en win 98) samen 11 keer geinstalleerd en ze deden het allemaal (een keer tijdens het installeren van de drivers van mijn muis/keyboard, zodat ze het allebei niet meer deden. Probeer je computer dan nog maar eens iets te vertellen).

Ik ben ten einde raad en hoop dat jullie me kunnen helpen. Het lijkt erop dat ie vaker vastloopt als ik een bewerkingsprogramma (zowel beeld als tekst) gebruik. Iets met het geheugen? Ik weet het niet :'(

Verwijderd

[lolmode]
wellicht komt het door de kou buiten (-5C) :) :) :)
[/lolmode]

Probeer eens de drivers van je videokaart te updaten.

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Je hebt samen XP en win98? En als je alleen win98 draait??? :?

What's a cube to you?

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

- Zijn de temperaturen van je kast/proc enzo wel in orde ?
- heb je al ander intern geheugen geprobeerd?
- zijn alle drivers goed geinstalleerd ( kijk bij apparaatbeheer of er geen conflicten zijn)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Lijkt me een typische kwestie van

A - Brak geheugen
OF
B - Te warme processor/videokaart

Dus, ga eens kijken of je met wat tooltjes de temperaturen van je videokaart en processor kan lezen. Het lijk me stug die tweede optie, dus ik denk eerlijk gezegd dat het iets met je geheugen is.

edit: uiteraard type ik weer eens te langzaam :)

[lolmode]
Tis hier -7 :+ :P
[/lolmode]

[ Voor 8% gewijzigd door WhizzCat op 10-12-2002 23:35 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 23:31:
[lolmode]
wellicht komt het door de kou buiten (-5C) :) :) :)
[/lolmode]
Nou ik twijfel ten zeerste of dat wel zo grappig is.
Ik heb hier op mijn kamer nu de pc van mijn ouders die bij hen op de koude zolder stond. Daar crashte dat ding heel vaak.
Ik denk dat het er ook wel eens tegen het vriespunt aan zat.
Ik heb dat ding nu dus op mijn altijd warme kamer draaien voor 3 dagen, van alles gedaan en ik heb geen crash gehad.
Heel vreemd. En afgelopen zomer heeft ie het ook prima gedaan bij mijn ouders.

Het is/was trouwens bij die pc niet alleen crashen, maar ook dat hij soms gewoon ineens uit ging.
Maar goed....

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Euhm... als ie plotseling uitvalt is dat idd niet echt goed, check dus ook maar ff je voeding :)

Verwijderd

asmoday schreef op 10 December 2002 @ 23:36:
[...]
Nou ik twijfel ten zeerste of dat wel zo grappig is.
Ik heb hier op mijn kamer nu de pc van mijn ouders die bij hen op de koude zolder stond. Daar crashte dat ding heel vaak.
Ik denk dat het er ook wel eens tegen het vriespunt aan zat.
Ik heb dat ding nu dus op mijn altijd warme kamer draaien voor 3 dagen, van alles gedaan en ik heb geen crash gehad.
Heel vreemd. En afgelopen zomer heeft ie het ook prima gedaan bij mijn ouders.

Het is/was trouwens bij die pc niet alleen crashen, maar ook dat hij soms gewoon ineens uit ging.
Maar goed....
Kou is beter voor een pc dan warmte dus de problemen die jij schetst hebben echt niks met temperatuur te maken.

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 23:39:
[...]

Kou is beter voor een pc dan warmte dus de problemen die jij schetst hebben echt niks met temperatuur te maken.
Het is niet echt mijn topic, maar ik vond het niet echt een apart topic waard.
Nou ik zal die pc hier nog 3 dagen houden, maar als hij dan nog niet gecrasht is?
Zou het aan de stroomtoevoer kunnen liggen?
Ik bedoel, ik heb er niets aan veranderd, dus het enige andere is de stroombron.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Het klinkt inderdaad aannemelijker dat het met de stroomtoevoer te maken heeft. Of de voeding zelf is een beetje brak.

Verwijderd

Topicstarter
Aan te temperatuur ligt het niet, dat heb ik getest. Zorgt een foute videokaart ook voor geluid dat in een infinite loop terechtkomt? Ik zal binnenkort een nieuw geheugen aanschaffen (heb nu 256, van samsung) en het volledig vervangen. Kijken hoe dat gaat.

In de tussentijd, bedankt voor jullie tips.
Pagina: 1