Ik zit dus met het volgende probleem: ik was dus mijn 6.5 gyg zat en besloot om een 120 te kopen. Nadat ik me wat verdiept had in hd's, besloot ik de seagate 120 gyg met 2 mb cache te kopen.
Ik heb hem aan gesloten en toen kwam het eerste problem: de bios herkende hem niet. Ik ben daarna naar asus website gegaan en heb de nieuwste bios update voor mijn mobo gehaald waarin ook duidelijk stond dat er +32gb schijven werden ondersteund. Ik heb hem dus geflashed naar bx2i1012.awd met bios aware. Naar wat gekloot zag hij de schijf wel maar tijdens het opstarte liep hij vast. Ik besloot die 6,5 ipv de 120gb weer aan te sluiten en daarna voor de grap de 120 aan te sluiten zonder iets te veranderen in de bios, en het werkte tot mijn verbazing nog ook !
Oplossing die ik nu heb:
1: Primary master op auto zetten (in de bios)
2: Opstarten met de 6,5 gyg
3: Uitzetten als die bezig is win2k optestarten
4: De 120 gyg aansluiten ipv die 6,5 gb.
5: En dan gaat ie door de crash heen.
Afijn het werkt dus maar niet voorlang. Waneer op opnieuw op wil starten crashed ie weer en moet ik weer van stap 1 tot stap 5 gaan herhalen heel irritand dus.
Ik hoop dat iemand hier een goed antwoord op weet bedankt iig.
Ik heb hem aan gesloten en toen kwam het eerste problem: de bios herkende hem niet. Ik ben daarna naar asus website gegaan en heb de nieuwste bios update voor mijn mobo gehaald waarin ook duidelijk stond dat er +32gb schijven werden ondersteund. Ik heb hem dus geflashed naar bx2i1012.awd met bios aware. Naar wat gekloot zag hij de schijf wel maar tijdens het opstarte liep hij vast. Ik besloot die 6,5 ipv de 120gb weer aan te sluiten en daarna voor de grap de 120 aan te sluiten zonder iets te veranderen in de bios, en het werkte tot mijn verbazing nog ook !
Oplossing die ik nu heb:
1: Primary master op auto zetten (in de bios)
2: Opstarten met de 6,5 gyg
3: Uitzetten als die bezig is win2k optestarten
4: De 120 gyg aansluiten ipv die 6,5 gb.
5: En dan gaat ie door de crash heen.
Afijn het werkt dus maar niet voorlang. Waneer op opnieuw op wil starten crashed ie weer en moet ik weer van stap 1 tot stap 5 gaan herhalen heel irritand dus.
Ik hoop dat iemand hier een goed antwoord op weet bedankt iig.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 23:04 ]