[Stuur-XP] Trust Force Feedback Race Master(Geen XP Driver?)

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Al geruime tijd heb ik een Trust Force Feedback Race Master. (FORCE FEEDBACK RACE MASTER UK (10685))

Afbeeldingslocatie: http://64.95.118.51/images/newworld/4506/652774-elec_lg-resized80.jpg

Het is er een met nog een seriele aansluiting. Ik heb dit stuur altijd gebruikt onder Windows 98, met veel plezier. Sinds ik XP Pro heb kan ik het stuur niet meer gebruiken, hier baal ik erg van. Zeker omdat het stuur me destijds ƒ 300,- koste. Maargoed, natuurlijk ben ik op de site van Trust gaan kijken of er uberhaupt wel drivers zijn voor XP voor dit stuur. Dit blijkt dus niet het geval te zijn. Trust heeft voor dit stuur enkel drivers voor Windows 95, 98.

Is er een mogelijkheid dat ik dit stuur op de een of de andere manier zal kunnen gebruiken onder Windows XP? Ik ben ten einde raad.

[ Voor 4% gewijzigd door F0kke op 10-12-2002 22:41 ]

Verwijderd

Het is een probleem. Nieuwe besturing dus nieuwe drivers. Zeker bij wat ouderen producten. Maar is vaak wel iets te vinden via google bijvoorbeeld.

Surf is wat bij de onderstaande link:
http://www.google.nl/sear...RACE+MASTER+driver+xp&lr=

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 22:45 ]

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Helaas, ik heb helemaal niks kunnen vinden dat tot de oplossing kan leiden. Ook trust zelf is nogal negatief, helaas. Wat denken jullie, het stuur maar weg doen?
Product werkt niet onder Windows XP, dat is ook al aangegeven in de FAQ's van het product. Dit is het geval voor sommige oudere producten en wordt veroorzaakt door de verouderde technologie van het product.
Wij proberen altijd onze producten zo lang mogelijk functioneel te houden. Maar door de snelle ontwikkeling in deze sector en de leeftijd van sommige producten zijn we niet altijd in staat producten compatibel houden met de vele, nieuw uitgebrachte besturingssystemen, zoals Windows XP. Helaas is dit ook het geval voor uw product; de gebruikte technologie is niet langer compatibel met het nieuwe besturingssysteem. Dit spijt ons.
Een duidelijk voorbeeld dat aantoont dat vele oude technologieën niet langer in Windows XP werken is het besturingssysteem zelf. De minimale systeemeisen hiervoor (CPU, RAM en HD) vinden we pas in computers die vanaf begin 1999 zijn verkocht. Windows XP zal daarom niet werken op oudere computers.
Er zijn twee oplossingen mogelijk: U kunt verder gaan met uw oude besturingssysteem.
U heeft de mogelijkheid om uw systeem te configureren als 'dual boot'. Bij het opstarten kunt u dan kiezen tussen het oude en het nieuwe besturingssysteem. Zo kunt u op een systeem blijven werken met producten waarvoor geen upgrades meer zijn. U kunt voor deze mogelijkheid kiezen voordat u uw huidige Windows-versie opwaardeert naar Windows 2000 of XP.
U kunt een nieuw systeem kopen dat wel compatibel is met het nieuwe besturingssysteem. Het voordeel van deze optie is dat de prestaties veel hoger en beter worden en dat u weer een volledige garantieperiode krijgt.
Een dual boot heb ik geen zin in. Ik ben net blij dat ik nu XP heb, waar ik ook een beetje fatsoenlijk onder kan gamen. Alk dat geswitch tussen OS'en ben ik echt zat.

[ Voor 6% gewijzigd door F0kke op 12-12-2002 14:44 ]