Toon posts:

Boolean probleem Lightwave 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben na een tijd stil te hebben gezeten weer eens aan de slag gegaan met Lightwave. Nu maak ik voor iemand een logo, en als ik hierop een boolean wil uitvoeren, worden alleen de punten gepakt en niet de vorm/polygonen.
Ik kan me herinneren dat ik dit ooit eens eerder heb gehad maar weet niet meer hoe ik dit heb opgelost (zo'n 3 jaar geleden ofzo...).

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Kan je een screenshot of zo iets plaatsen wat precies het resultaat/probleem is? Heb hem nu nog niet helemaal door ben ik bang.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Tja, Lightwave kan wel eens onverwachte resultaten geven als je objecten niet goed gesloten zijn. Dus 2 layers, met goed gesloten objecten, 1 in de voorgrond layer en 1 in de achtergrond layer. [SHIFT+B] en kies uit je boolean operatie.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn goed gesloten, ik heb ze zelfs al een keer opnieuw gemaakt.
Ik zal vanavond als ik weer thuis ben een paar screenshots ter illustratie posten.

Verwijderd

Topicstarter
Om het duidelijker te maken, de plaatjes :)

Ik heb dus het logo:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~demme026/1.jpg

Ik heb datgene wat er moet worden afgetrokken:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~demme026/2.jpg

Ik doe op deze manier 'Boolean' en kies voor 'Subtract':

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~demme026/3.jpg

En dan is (helaas) dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~demme026/4.jpg

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Zit op mijn werk. En kan even niet voor je kijken. Maar er is wel een alternatief. Gebruik in plaats van de boolean (waar ik toch al geen grote fan van ben :)), de Solid Drill, en dan de stencil mode. Dat zou ook moeten werken.

Als ik straks thuis ben zal ik even verder voor je kijken. Ik neem verder aan dat je logo wel ook twee faces heeft aan de voor en achter kant, net zoals je boolean object?

to repetitive music."

Verwijderd

Topicstarter
Solid Drill was ook mijn eerste keuze, maar daar had ie al heelamaal geen zin in...
2 faces idd.

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Ik heb op alle mogenlijk manieren die ik heb kunnen verzinnen geprobeerd jou probleem te reproduceren. Maar het is me niet gelukt. Elke Boolean die ik probeerde ging goed. Zou je anders je .lwo's willen mailen? (gekkehond@gekkehond.nl)

to repetitive music."

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Dit zou inderdaad ook echt niet fout moeten kunnen gaan ...
Geen losse points of degenerate poly's ? Staan de normalen goed (allemaal naar buiten)?
Probeer anders de twee losse stukken apart te bewerken.
Ik kan hier anders ook maar weinig van snappen. mail die lwo dan ook maar naar killemov@hotmail.com voor verder onderzoek. (indien gewenst uiteraard...)

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hmmmz....dit heb ik ooit ook welleens gehad...zijn het polygons/faces of zijn het curves?, die randen? want anders moet je ze ff freezen en dan nog een keer proberen.

andere mogelijkheid: in polygon mode...druk eens op 'w' om de statistieken te bekijken...zitten er 'non-flat' polygonen bij? zo ja....puntjes bovenkant op zelfde hoogte zetten, puntjes onderkant op andere hoogte zetten 'ctrl+v' om een waarde te geven na selectie.

[ Voor 45% gewijzigd door MissingDog op 27-12-2002 11:09 ]

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
is je object alleen met triangles? dit kan soms helpen. en waarom geen extrude van je eerste twee curves? (probeer dus een solidrill op een 2D van je logo) dan de resulterende 2D poly extruden.... (maar het beste is dus gewoon die base poly zelf te maken met jouw vorm is dat geen enkel probleem)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hobbit_be: zo simpel zat ik nog nieteens te denken..ben benieuwd wie van ons een winnende oplossing heeft ;-)
Pagina: 1