Toon posts:

Inrichten computerwinkel!!

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Gathering of Tweakers _/-\o_ ,

wat moet volgens jullie een computerwinkel aanbieden om de 'perfecte computerwinkel' te worden?

1 het nieuwste van het nieuwste?
2 het goedkoopste, of ligt de nadruk meer op kwaliteit en service?
3 A-merken en/of B-merken?
4 diverse merken hardware of meer gericht één vast merk?
5 complete sets, waar niets aan verandert kan worden, maar die wel neusje van de zalm zijn?
6 complete sets; maar eenvoudig aan te passen?
7 de keuze om zelf te bouwen of laten bouwen tegen meerprijs?
8 service aan huis en/of in de winkel?
9 reparatiemogelijkheden; afgeven en laten repareren?
10 helpdesk voor problemen met hard- en software, virussen, netwerkinstellingen?
11 mogelijkheden voor bios updates / bios flashen / tweaking?
12 on-line bestellingen, en in de winkel afrekenen bij ophalen?
13 on-line bestellingen, en via internet betalen en ophalen als gereed is?
14 verkoopstijl? Dozenschuiven en lage kosten v.s. goed advies en normale kosten?
15 demonstraties m.b.v spellen en benchmarkprogramma's?
16 mogelijkheden voor internet te regelen- denk aan chello, adsl?
17 computercursussen?
18 garantie gericht op klant, dus iets kapot dan omruilen om zo klant tevreden te stellen?
19 grote winkel met veel opstellingen of kleinere winkel met enkele opstellingen?
20 hardware en ook software of is de vraag naar software minimaal nu alles via internet te downloaden is, of zijn er nog altijd mensen die software (spellen) origineel willen bezitten?
21 computers afleveren aan huis, of is de voorkeur meer gericht op afhalen in de winkel?
22 eigen internetpagina met tips en trucs per 'vaste set' en 'per hardware'. Denk aan nieuwste drivers, updates, jumper settings.
23. Forum op internetpagina voor positieve en negatieve reacties?
24. Prijsvergelijk via internet en proberen aan die prijs te voldoen?
25 kortingen voor vaste klanten?
26 ruime keuze in computerkasten, micro, midi, bigtowers en designkasten?

Ik weet dat het veel diverse vragen zijn, maar ik ben zeer benieuwd wat jullie reacties hier op zijn.. De 'gathering of tweakers' wordt voornamelijk bezocht door mensen die veel verstand hebben van hardware en software.

Ik ben zelf namelijk van plan om een computerwinkel te starten..dus geef jullie beeld van de 'perfecte computerwinkel' zoals ik die zou moeten inrichten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles !!!! Je moet er gewoon alles kunnen halen. Veel vooraad en veel spul !! En dan hoeft de prijs van mij niet laag te zijn.

Er moet dus voldoende keus zijn. En goed personeel, die ook echt iets te advieseren hebben !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 22:38:
Alles !!!! Je moet er gewoon alles kunnen halen. Veel vooraad en veel spul !! En dan hoeft de prijs van mij niet laag te zijn.

Er moet dus voldoende keus zijn. En goed personeel, die ook echt iets te advieseren hebben !! :)
dus niet de standdaard verkoper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 23:19:
[...]

dus niet de standdaard verkoper :D
En ook niet 'de tweaker' die doodleuk verteld hoe het niet moet of zo technisch brabbelt dat ieder anders dan nerd meteen wegrent naar de Aldi of AH :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Ik zou zeggen kijk naar de shop surveys, en haal daar de positieve punten uit.
En leer van de negatieve punten die daar vermeld staan.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Poll: Waar richt een goede comp.winkel zich op
kwaliteit van producten
diversiteit van producten
klantvriendelijkheid (/service)
prijzen

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=6543&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 11-12-2002 00:08 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:30

oCe

aka Dookie.

Spider.007 schreef op 10 December 2002 @ 23:51:
Poll: Waar richt een goede comp.winkel zich op
kwaliteit van producten
diversiteit van producten
klantvriendelijkheid
prijzen

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

[afbeelding]

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
je bent de belangrijkste vergeten.

service; en dat is heel wat anders dan klantvriendelijkheid.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Technische kennis van het personeel: lijkt me ook tamelijk belangrijk om te weten of ze over kennis van zaken beschikken. ;)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

oCe schreef op 11 December 2002 @ 00:00:
[...]

je bent de belangrijkste vergeten.

service; en dat is heel wat anders dan klantvriendelijkheid.
in dit geval liet ik service vallen onder klantvriendelijkheid.... misschien wat onvolledig / verwarrend; maar dat is toch wat ik ermee bedoel. Het is tenslotten best klantvriendelijk als je service verleent :)

edit:
er staat toch service bij O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 11-12-2002 00:09 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
1 Nieuwste van het nieuwste?
Ja, voor sommigen belangrijk. Voor mij niet, ik wacht wel tot de prijs gedaald is.
2 Nadruk meer op service. Kwaliteit vind ik niet zo belangrijk als de service goed is. bv: Als ik probleemloos een nieuwe hard-disk krijg ondanks dat ik hem zelf per ongeluk gesloopt heb, heb ik er vertrouwen in dat ik iets in je zaak kan kopen zonder zorgen.
3 A-merken en/of B-merken? whatever, als het maar niet te duur is :P
4 diverse merken hardware
5 complete sets, waar niets aan verandert kan worden, maar die wel neusje van de zalm zijn? Nee koop ik toch niet.
6 complete sets; maar eenvoudig aan te passen? Ja, handig als ik een computer moet maken voor iemand anders. (Zelf breidt ik alleen stap voor stap uit per onderdeel sinds de 286-computer)
7 de keuze om zelf te bouwen of laten bouwen tegen meerprijs? Uiteraard, meerprijs zou ik zeker niet te hoog kiezen zodat degenen die een beetje twijfelen aan hun eigen kunnen of dat van de buurman eerder geneigd zijn om het te laten doen en je minder last hebt van afgebroken koelers en ondersteboven geplaatst geheugen enzo.
8 service in de winkel. Ik ga niet zitten wachten tot zo'n monteur aan huis komt :P
9 reparatiemogelijkheden; afgeven en laten repareren? Ja graag
10 helpdesk voor problemen met hard- en software, virussen, netwerkinstellingen?
Nee hoor, daar is internet voor. ;) Als ik er niet uitkom, kom ik morgen wel ff langs om het te vragen. Zorg wel dat je geen rijen wachtenden hebt. daar heb ik een hekel aan.
11 mogelijkheden voor bios updates / bios flashen / tweaking?
Zoek ik via internet, heb ik de winkel niet voor nodig
12 on-line bestellingen, en in de winkel afrekenen bij ophalen? voor mij niet
13 on-line bestellingen, en via internet betalen en ophalen als gereed is?
nee, je zorgt maar dat ik goed kan parkeren bij je winkel, dan haal ik het zelf wel ;)
14 verkoopstijl? goed advies en normale kosten
15 demonstraties m.b.v spellen en benchmarkprogramma's? Nee hoor, zeg maar welke goed werkt als ik er om vraag en wees eerlijk, als je me verteld dat ik er uitbreidingen voor kan kopen en een jaar later weet je van nix, zie je mij niet meer terug.
16 mogelijkheden voor internet te regelen- denk aan chello, adsl? Nee
17 computercursussen?pff, verkoop ms een paar boeken voor beginners voor als ik een computer voor een kennis moet maken en ze mee komen naar de winkel.
18 garantie gericht op klant, dus iets kapot dan omruilen om zo klant tevreden te stellen? Ja stuur me niet met een 0900-TEDUUR helpdesknr van een fabrikant in het riet :(
19 grote winkel met veel opstellingen of kleinere winkel met enkele opstellingen?
klein is goed als je maar alles hebt ;)
20 ook software? Nee, voor mij niet nodig
21 computers afhalen in de winkel
22 eigen internetpagina met tips en trucs per 'vaste set' en 'per hardware'. Denk aan nieuwste drivers, updates, jumper settings.
nee, grappig, maar voor DIT mag je me wel naar de website vd fabrikant sturen ;) (jumpersettings heb ik van je gekregen toen ik het kocht, dat wel uiteraard)
23. Forum op internetpagina voor positieve en negatieve reacties? Nee
24. Prijsvergelijk via internet en proberen aan die prijs te voldoen?
Nee hoor, ik betaal wel paar procentjes meer als ik goede service krijg en nog eens voor een probleempje langs kan komen.
25 kortingen voor vaste klanten? Nee Ik ga ervan uit dat je al een eerlijke prijs berekend als ik voor de eerste keer iets koop. Als anderen korting krijgen heb ik het idee dat je te duur bent, Quantumkorting mag wel, als ik bv 200 cd's tegelijk wil kopen.
26 ruime keuze in computerkasten, micro, midi, bigtowers en designkasten? Ja, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha,

iedereen wil de perfecte winkel, perfect personeel, deskundig, enz. enz. en na heel eerlijk en goed te zijn voorgelicht gewoon via de pricewatch de goedkoopste uitzoeken en het daar halen.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
- snel geholpen worden (niet een half uur in de rij zoals @ norrod en funprice)
- voldoende voorraad
- actuele prijslijst op internet

zijn de punten die ik het belangrijkst vind. En daarnaast moet het personeel wel een beetje vriendelijk zijn (bij sommige zaken staan ze er echt alleen maar voor het geld). Ook vind ik het altijd wel leuk om wat hardware te zien in de etalages wat ze zoal hebben (moederbordjes, videokaarten, koelertjes etc.) om gewoon wat rond te 'neuzen' :) Kennis van het personeel vind ik zelf niet zo belangrijk.. ik weet zelf toch bijna alles wel ;) en als ik iets niet weet heb ik GoT nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
Mjah, als je dit allemaal wilt weten kun je veel beter een marktonderzoek houden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.