Chaintech 9ESJ1, een Intel I845PE mobo dat er wreed uitziet

Pagina: 1
Acties:

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
Nu gebleken is dat de Granite Bay zo'n 300 euro gaat kosten zijn veel mensen toch maar gaan kijken naar de I845PE chipset-mobo's omdat die maar tussen de 150 en 200 euro en ze zijn net zo compleet te krijgen en zijn maar ietsje trager.

En in mijn zoektocht naar het ultieme i845PE mobo ben ik dit review tegengekomen, eergisteren geschreven:
http://www.vr-zone.com/reviews/Chaintech/9EJS1/

Op de site van Chaintech is hij nog niet te vinden en in de pricewacht is er 1 webshop die hem verkoopt.
(Rax Nederland, nog nooit eerder van gehoord maar ze hebben wel een stoere page en zien er professioneel genoeg uit
om daar een mobo te bestellen)
Alles zit er op en eraan, op Serial ATA na, dus je hebt RAID, USB2.0, 1394, Sound, 10/100MBit NIC etc.

Prijs: bijna 200 euro: €197,-

Concluderende kwoot uit de review:
The Chaintech 9EJS1 is performing extremely well at DDR382 mode. As mentioned during the benches, it can be seen that the DDR crown is now that of the E7205. The i845PE is now second to Granite Bay in terms of DDR Chipset performance. But if you take price into consideration, the 9EJS1 is very competitive for your dollar. It performs a few percentage points less but ends up costing way less and in the case of Chaintech's package, gives it a few more pluses in terms of a comprehensive package which seems second-to-none on the current market. If value for money is not in your dictionary then you really shouldn't be looking for any other chipsets other than i850E or now the E7205. If however, stretching your dollar is your cup of tea than the Chaintech 9EJS1 comes highly recommended.
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/Chaintech/9EJS1/board.jpg
en voor die prijs zitten er ook mooie felgekleurde rounded cables bij, een sleutelhanger, etc.
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/Chaintech/9EJS1/package-1.jpg
en ook zo'n leuke 3,5" bay met USB, 1394 en sound poorten enzo en een LCD-tje waarop je error-codes te zien krijgt en de temp van je CPU.
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/Chaintech/9EJS1/cpanel2.jpg

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

:9~ :9~
Heb binnenkort nieuw mobo nodig :p .....dussehh

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ziet er leuk uit maar ik heb liever een mobo wat er niet zo uitziet maar wel sneller is dan andere :P

Ik heb zelf trouwens de EPoX 4PEA+ ook een zeer compleet mobotje en er zit een chipset koelertje op met een blauw ledje erin :P
Totaal overbodig maar leuk >:)

Turn it off and on again.

Verwijderd

T-Minus schreef op 10 december 2002 @ 22:37:
Ziet er leuk uit maar ik heb liever een mobo wat er niet zo uitziet maar wel sneller is dan andere :P
ander emeschien niet als ze een raampje hebben :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:37
T-Minus schreef op 10 December 2002 @ 22:37:

Ik heb zelf trouwens de EPoX 4PEA+ ook een zeer compleet mobotje en er zit een chipset koelertje op met een blauw ledje erin :P
Totaal overbodig maar leuk >:)
Ikke de Asus P4PE ... die heeft 'n passieve koeling op de chipset, da's nog veel leuker :). De Asus presteert ook uitermate goed. Zie ook de i845PE mobo-roundup op de frontpage tussen het nieuws ergens ...

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 22:19

Paladin

Play Ball!

ikzelf heb ook een epox 4pea+ en deze heeft ook passive cooling dus ik denk dat er verschillende versies in omloop zijn van dit bord. Hi is trouwens wel ontzettend compleet
Ata 133 raid voor 4 hd's oftewel je kan zelfs raid 0+1 doen. en ook nog is een serial ata controler voor nog 2 extra hd's

teven usb 2.0, firewire onboard sound onboard lan en teondertijd voor iets minder dan dat dit bordje kost.
Het enige is dat ik niet zo chaintech voorstander meer ben zie iets te vaak wat van die mobo's stuk gaan.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Topicstarter
Wat paladin aan het eind van zijn post zegt is mijn grootste zorg over die bord:
is Chaintech wel een goed merk om je hele pc op te bouwen?

Toen ik er met een paar mensen over begon kreeg ik namelijk meteen reactie's dat ze het een baggermerk vonden.

Ik heb zelf de pas de meest belangrijke I845PE mobo's op een rij gezet met vergelijkingen in snelheid, oc-baarheid, features en prijs enzo dat soort stuff...
info van aardig veel reviews en andere pages gehaald, zijn er mensen die dat interessant vinden?
dan voeg ik nog even een paar mobo's toe en post ik hem.

[ Voor 40% gewijzigd door jjwa op 11-12-2002 17:54 ]

Pagina: 1