Nu gebleken is dat de Granite Bay zo'n 300 euro gaat kosten zijn veel mensen toch maar gaan kijken naar de I845PE chipset-mobo's omdat die maar tussen de 150 en 200 euro en ze zijn net zo compleet te krijgen en zijn maar ietsje trager.
En in mijn zoektocht naar het ultieme i845PE mobo ben ik dit review tegengekomen, eergisteren geschreven:
http://www.vr-zone.com/reviews/Chaintech/9EJS1/
Op de site van Chaintech is hij nog niet te vinden en in de pricewacht is er 1 webshop die hem verkoopt.
(Rax Nederland, nog nooit eerder van gehoord maar ze hebben wel een stoere page en zien er professioneel genoeg uit
om daar een mobo te bestellen)
Alles zit er op en eraan, op Serial ATA na, dus je hebt RAID, USB2.0, 1394, Sound, 10/100MBit NIC etc.
Prijs: bijna 200 euro: €197,-
Concluderende kwoot uit de review:
en voor die prijs zitten er ook mooie felgekleurde rounded cables bij, een sleutelhanger, etc.

en ook zo'n leuke 3,5" bay met USB, 1394 en sound poorten enzo en een LCD-tje waarop je error-codes te zien krijgt en de temp van je CPU.
En in mijn zoektocht naar het ultieme i845PE mobo ben ik dit review tegengekomen, eergisteren geschreven:
http://www.vr-zone.com/reviews/Chaintech/9EJS1/
Op de site van Chaintech is hij nog niet te vinden en in de pricewacht is er 1 webshop die hem verkoopt.
(Rax Nederland, nog nooit eerder van gehoord maar ze hebben wel een stoere page en zien er professioneel genoeg uit
om daar een mobo te bestellen)
Alles zit er op en eraan, op Serial ATA na, dus je hebt RAID, USB2.0, 1394, Sound, 10/100MBit NIC etc.
Prijs: bijna 200 euro: €197,-
Concluderende kwoot uit de review:
The Chaintech 9EJS1 is performing extremely well at DDR382 mode. As mentioned during the benches, it can be seen that the DDR crown is now that of the E7205. The i845PE is now second to Granite Bay in terms of DDR Chipset performance. But if you take price into consideration, the 9EJS1 is very competitive for your dollar. It performs a few percentage points less but ends up costing way less and in the case of Chaintech's package, gives it a few more pluses in terms of a comprehensive package which seems second-to-none on the current market. If value for money is not in your dictionary then you really shouldn't be looking for any other chipsets other than i850E or now the E7205. If however, stretching your dollar is your cup of tea than the Chaintech 9EJS1 comes highly recommended.

en voor die prijs zitten er ook mooie felgekleurde rounded cables bij, een sleutelhanger, etc.

en ook zo'n leuke 3,5" bay met USB, 1394 en sound poorten enzo en een LCD-tje waarop je error-codes te zien krijgt en de temp van je CPU.