athlon overgeclockt maar zie niks bijzonders

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
Ik heb een msi6167 met een athlon classic 500. Ik heb inmiddels een gfd erop gezet, de switches op 600 mhz gezet en een goede cooler(vos32). Als ik opstart zeg de bios dat het een 500 is(het origineel dus).

Is dat ding nu overgeclockt en kijkt de bios niet naar de snelheid maar naar wat de cpu zegt dat ie is(origineel 500)? Of is dat ding niet overgeclockt en moet ik iets checken(gfd? voltage?)?

Hij werkt in ieder geval wel, ik post het hiermee.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Overclocked is ie zeker nog niet.... ff wachten op een athlon eigenaar om te zien wat er "fout" gaat.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

ik denk dat je GFD toch nog eens na moet lopen,als deze echt op 600 ingesteld is moet ie bij opstarten ook meteen 600 aangeven

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem, maar als je hem erop en eraf haalt en telkens andere settings probeert pakt ie hem op een gegeven moment wel.

• Goldme
Dat doet ie dus niet. De voltage stond eerst op standaard(hoeveel is dat?) en ik heb hem op 1.75 gezet maar nog steeds geen verschil.

• Goldme
Ik heb veel instellingen geprobeerd(waaronder het verlagen van de snelheid naar 450 van 500), het werkt niet.

Moet ik misschien nog iets aan de processor doen? of komt het door het mobo dat ie weigert(het is een MSI6167, stabiel maar niet overclockbaar. misschien dat ie daarom de gfd negeert?)

trouwens:

als de gfd erop zit(op 550 of 600) dan crasht ie tijdens het opstarten. de voltage naar 1.75 helpt een beetje maar daar is die wel 1 keer mee gecrasht.

Welke GFD gebruiken jullie? die van mij is tweaking device 2. Gekocht nij oc-shop.nl

• Goldme
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de reacties.

Ten tweede: het is nu gelukt. Het blijkt dat ik de gfd verkeerd om had geplugd(dankzij de summiere handleiding).

Bedankt voor de reacties

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Goldme schreef het volgende:
Ten tweede: het is nu gelukt. Het blijkt dat ik de gfd verkeerd om had geplugd(dankzij de summiere handleiding).[/quote]Niets zo irritant om er achter te komen dat het zo iets onbenulligs was...:D
Pagina: 1