Toon posts:

[CDRW] Plextor PX-W1210S fikt opeens bierviltjes.. Stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem, Plextor brander PX-W1210S zit aangesloten op een adaptec 2940UW controler. Heeft altijd (reeds twee jaar) goed gewerkt. Ineens sinds vandaag genereerd hij bierviltjes. CD branden gaat aan het einde fout, waarschijnlijk met finalizen. Geeft foutboodschap : could not perform fixation.
Zowel onder XP als onder Win98. Gisteren nog CD's gefikt, niets aan m'n pc veranderd, zomaar van de ene op de andere dag is het afgelopen.
Iemand ook zulke ervaringen?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik ken die error, maar ik kan em niet meer plaatsen, maar daar heb jij niks aan. Ben je misschien van merk CD's veranderd? En hoeveel cd's heb je er ongeveer al mee gebrand? Het zou kunnen dat je brander gewoon "op" is. En dan zit er niets anders op dan een nieuwe aanschaffen.

Echt jong is die niet meer dus ik ben bang dat ie gewoon versleten is. Kan je de cd's trouwens nog wel gewoon lezen?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn honderden cd's mee gefikt, is vrij intensief gebruikt.
De "mislukte" cd's zijn wel te lezen met m'n brander, maar het duurt vrij lang voordat hij ze herkent.
CD's van voor gister en normale cd's lezen is geen probleem.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tja, dan ben ik toch echt bang dat het een afgelopen zaak is. Het is een 12x10xnogwat is het niet? Deze branders kunnen nog maar een beperkt aantal cd's branden, tegenwoordig kunnen ze al meer doen, maar hier houdt het naa een stuk of 2500 denk ik toch echt op, sorry.

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
2500 heb ik er nog niet mee gebrand. En hoe kan het dan dat hij de data wel fikt, is ook te lezen, maar vervolgens gaat het fout met finalizen.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Volgens mij geeft dat eenvoudig weg het begin van het einde aan. Ik ga heel even voor je kijken of ik wat over die error kan vinden, momentje en dan post ik hier wel ff een linkje.

Hierzo staat een stukje van de Nero site. Hier staat precies beschreven wat het is. Je zou kunnen proberen om je Energie stand/besparing uit te zetten.

Hiero staan iets uitgebreidere oplossingen. Kijk daar maar even tussen!

[ Voor 50% gewijzigd door WhizzCat op 10-12-2002 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga nu ff de brander van m'n zoon erin zetten, die heb precies zo'n apparaat alleen een ata-versie.

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende was aan de hand:
Bios was vernaggeld, waardoor de pci-drivers niet goed meer werkten.
Kwam ik achter door een keer Win98 op te starten (draai dualboot). Hier was het complete apparaatoverzicht (apparaatbeheer) leeg. Win98 begon onmiddelijk om de windows installatie cd te vragen om alle drivers opnieuw te installeren. Bijkomend probleem was dat windows nog niet wist dat er cd-rom drives in de kast zaten. Derhalve eerst gereboot naar WinXP, daar de cab-files van Win98 naar hd gekopieerd, toen via het bios (settings nagekeken en goed gezet) weer naar Win98 en cab files aangewezen als de plaats om de driverinfo op te halen. Hierna en na het herinstalleren van wat specifieke hardware en/of recentere drivers was win98 weer in orde en werkte ook m'n scsi-brander weer naar behoren.
Inmiddels was m'n xp installatie zo vernaggeld dat ik deze maar opnieuw heb geinstalleerd. Zelfs een ghost image terugzetten hielp niet meer, hij wou niet meer starten. Is nu ook allemaal opgelost. In ieder geval allemaal bedankt voor de reakties en het meedenken.
Pagina: 1