Toon posts:

[MSI K7T Turbo MS-633]Passen er nou wel of geen AMD XP's op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de 'CPU Support' http://www.msi.com.tw/pro...%20&NAME=MS-6330%20Ver3.0 voor deze versie staat dat de AMD XP 1800+ erop geprikt kan worden maar in de 'BIOS Updates' http://www.msi.com.tw/pro...%20&NAME=MS-6330%20Ver3.0 staat'bij een BIOS Update voor dit bord: 'Special note: Only K7T Turbo2 can support Athlon XP 1800+ CPU & above' en bij de andere updates staat er ook telkens bij dat de XP alleen vuur Turbo2 is.

Naja, wat is het nou :?

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:54
Hier op een K7T-Turbo een 1800XP. Hoger word niet aangeraden ivm een hitteprobleem met de spanningsregulators.

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Ja de K7T Turbo kan tot Athlon XP 1800+ aan

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je schrijft je eigen antwoord al: K7T Turbo (type 1) kan tot en met 1800 XP dragen (dat Mb heb ik ook)

Alleen Turbo type 2 kan nog hoger.

Dus als je niet weet welk type je hebt, moet je even de kast openschroeven en op het moederbord kijken, want het staat er bovenop (aan de CPU zijde)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gebruik de search eens hier zijn net een paar topics over geweest. XP Palomino gaat goed tot 1800+, met wat geluk ook nog wel een 2000+ Palomino. Thoroughbred gaat in 99 procent van de gevallen NIET LUKKEN, dus ook de 1800+ TBred moet je beter niet aan beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Thx iedereen.

Hmm, dan wordt het dus een 1800+ en niet hoger. Als ik hem nou ergens bestel, hoe weet ik dan of ik een Palomino of een Tb krijg? Zijn die Palomino nog wel leverbaar dan en zo ja waar?

EDIT:

P.S. Search leverde mij niks op, of ik doe iets fout... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 22:19 ]

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik heb er een AMD XP 1800+ op zitten. No Problem..... :p
Beter had ik 1900+ of 2000+ kunnen kopen, had makkelijk gekunt :9

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 22:19:

P.S. Search leverde mij niks op, of ik doe iets fout... :)

Nee, ik had ook al gekeken :/ De search zuigt, period. (dit omdat ik gewoon wéét dat jouw vraag al vaker aan bod is geweest ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, np ;)

Maar is er nou een keuze tussen XP 1800+ Palomino of Tb? Ik las in oude topics dat pas vanaf de 2200+ de Tb's er waren en 1800+ alleen Palomino was alleen in een latere topic las ik dat er ook weer 1800+ Tb's waren :?

Heeft iemand enig idee wat er nou in de omloop is, ik moet dus de 1800+ Palomino hebben en niet de Tb.

Verwijderd

Idd er kan max een XP 1800+ Palomino op ... geen Thorougbred. Vanwege een ander voltage

Verwijderd

Topicstarter
Dus er zijn wel degelijk op dit moment Palomino's EN Tb's te koop, hmm lekker hoe moet ik dat nu gaan regelen :|

Verwijderd

Zal niet al te moeilijk zijn ? aan het voltage te herkennen denk ik zo ... Misschien ook het uiterlijk van de core... bij de thouroughbred zou er niets meer op de core zelf, maar op het keramiek staan , wat voor een cpu het dus is etc. bij de Palomino XP staat het allemaal wél op de core. Kan iemand dit even bevestigen ?

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1635&p=3

Als je hem gaat bestellen moet je er dus wel heel duidelijk bij vermelden dat je een Palomino wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx, dat wordt dus E-mailen naar de diverse winkels;)

Iemand nog tips waar ik veel kans heb?;)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 23:05 ]

Verwijderd

wat ik heb gelezen ergens is dat als je heatsinks (bv videokaart geheugenkoelblokjes) op die spanningsregulators zet er ook een t-bred op kan.
Die dingen schijnen nogal warm te worden ivm het lagere voltage maar het hogere amperage? (kan et mis hebben)
Want ik heb een turbo2 is bekeken en naar mijn id is dat het enigste verschil met een normale turbo (technisch gezien), kan et mis hebben ofcors

• Gianni Rombios
  • Niet online
Is er niet een of andere bekende te vinden die graag van zijn Palomino 1600 tot 1800 afwil voor weinig omdat hij zo nodig een TBred wil? Verder denk ik dat je bij de gemiddelde winkel om de hoek nog vrij veel kans maakt op een Palomino, met dat fotootje van Anand in gedachten kun je dan meteen zien of je de goeie hebt.

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41

Boullie

Da Bulster

heb laatst een xp 1800+ op mijn K7T Turbo (6330 v3.0) gezet en hij begon meteen spontaan te herstarten en bij het afspelen van dvd's sloot hij zomaar af.

Bezint voor gij begint dus.
Mobo is nu opgestuurd naar MSI, heb intussen nog een andere gekocht.
En die doet het wel goed.
Over een tijdje krijg ik mijn ouwe mobo weer terug, maar zolang kon ik niet wachten.
Wil Gamen see.

suc7

Boullie

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Heb een Xp1900 op een K7T Turbo R gehad. Was niet 100% stabiel. Overclocken moest ik al helemaal niet aan beginnen, de ene na de andere reset. Overigens was warmte geen probleem, met genoeg casefans. Toen maar een A7V8X gekocht met DDR. XP1900 nu stabiel op XP2100.

Verwijderd

je moet wel geluk hebben dat je mobo 1900 of 2000 slikt. ik wil over een tijdje ook proberen met 2000xp volgens freezy lukt het wel met uitermate koeling zoals waterkoeling

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Heeft niets met de temp. van de proc te maken maar met de voltregulatoren op het bord. Had op die 1900+ een Volcano 7+ draaien en zelfs op Highspeed was het systeem onstabiel.
Zelfde proc nu op hogere snelheid en stabiel.
p.s. Cooler nu op low speed.

Verwijderd

Topicstarter
Wou nog even zeggen dat ik inmiddels een 1800+ op mijn bordje heb draaien en is zo stabiel als wat, werkte in 1x en geen problemen nog mee gehad!

Verwijderd

eindhoven, Ik zeg ook daarom je moet geluk hebben het was maar een voorbeeld wat ik zei over freezy

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:05
Ik heb zelf ook eens een 1800+ op dit mobo geprobeerd met de jumper om en de nieuwste bios, maar de leds bleven rood :(
Kortom wazug...
Pagina: 1