Asus A7V133 herkende HD niet

Pagina: 1
Acties:

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 23:22
Ik heb net voor de 2e keer het probleem gehad dat mijn A7V133 mijn HD's niet herkende (een halfjaar geleden heb ik dit probleem al eens eerder gehad).

Draai ruim 1 1/2 jaar de volgende combo:
primary master - IBM 40 GIG
secondary master - Seagate 30 GIG
Primary slave - Pioneers DVD
Secondary slave - Plex witer

Nu is mij afgelopen halfjaar 2 keer gebeurd dat hij bij het opstarten de HD's niet vond.

Na het uittrekken van de HD's en cd-spelers en na een paar keer aansluiten (eerst twee tegelijk, toen twee tegelijk zonder cd-spelers) en uiteindelijk een voor een met cd-spelers deed alles het weer.

Iemand enig idee waardoor dat dit probleem veroorzaakt kan zijn????

Verwijderd

heb het probleem ook vaak gehad, ik zou aan willen raden om de harde schijven te gaan testen, bij mij werd het altijd veroorzaakt door kapotte schijven.

• Dickster
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 21:58:
heb het probleem ook vaak gehad, ik zou aan willen raden om de harde schijven te gaan testen, bij mij werd het altijd veroorzaakt door kapotte schijven.
Zou kunnen, maar hoe verklaar je dan dat ze afgelopen halfjaar prima gewerkt hebben?

Maar ik zal ze binnenkort eens testen. Ik neem aan dat ik dat het beste kan doen met de testprogrammatuur van de fabrikanten?!?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt alsof de voeding het niet meer trekt..

Testtooltjes kun je terugvinden via de OM FAQ :)

• Dickster
BalusC schreef op 10 december 2002 @ 22:39:
Klinkt alsof de voeding het niet meer trekt..

Testtooltjes kun je terugvinden via de OM FAQ :)
Ik zal ook eens naar de voeding kijken, maar eens in het halfjaar weigeren......
Bovendien doet hij het nou alweer een uurtje of 5 (inclusief 1 keer shut down)

Verwijderd

Dickster schreef op 10 December 2002 @ 22:34:
[...]

Zou kunnen, maar hoe verklaar je dan dat ze afgelopen halfjaar prima gewerkt hebben?

Maar ik zal ze binnenkort eens testen. Ik neem aan dat ik dat het beste kan doen met de testprogrammatuur van de fabrikanten?!?
Bij mij boote het systeem meestal 1 of 2 keer niet en daarna gewoon weer wel. (sorry vergeten te vermelden ;) ) Als ie gewoon opstarte gaf het systeem verder geen problemen. Maar omdat het op een gegeven moment best vaak terugkeerde ben ik mijn schijven gaan testen. Ik weet niet meer of daar iets uit kwam, maar in ieder geval na het vervangen van allebei mijn schijven is het probleem niet meer opgetreden.

Verwijderd

Heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn DVD speler en cd-brander.
Werden tijdens het opstarten soms niet herkend of stopten er ineens mee als de pc gewoon aanstond.
Hier bleek het probleem te zitten in een gare voedingsconnector die naar de cd-brander ging. Zodra die zonder spanning stond deed niets op die bus het meer. Ander stekkertje erin en draait nu weer zonder problemen.

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om je ide kabels te vervangen ?
Ik heb een soortgelijk probleem gehad (alleen met men cd-rom drives) en dit was te wijten aan de ide bekabeling.
Pagina: 1