[SMB+WinXP] Crash...

Pagina: 1
Acties:

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik heb met samba een aantal shares aangemaakt, die ik in Windows XP wil mappen. De eerste share werkt gewoon normaal, alleen de 2e share wil niet echt lukken. Ik kan beide shares gewoon benaderen door: \\linuxbak\share1 of \\linuxbak\share2 in te typen, en dan werken ze ook gewoon goed.

Alleen zodra ik de 2e share map, dan loopt explorer.exe constant vast als ik "Deze Computer" open. Ik kan dan wel het proces beeindigen, alleen zodra ik hem dan weer open, loopt ie direct weer vast. Dit probleem heb ik dus NIET als ik de 1e share map.

SMB Config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[glftpd]
   comment = glftpd
   browseable = yes 
   path = /glftpd/site
   public = yes 
   writable = yes
   create mask = 0700
   directory mask = 0700

[space]
   comment = archive 
   browsable = yes
   path = /glftpd/site/+ARCHIVE
   public = yes 
   writable = yes
   create mask = 0700
   directory mask = 0700

Iemand die weet hoe dit kan komen?

[ Voor 8% gewijzigd door shorty op 10-12-2002 21:41 ]

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Aangezien de instellingen op beide shares gelijk zijn ligt de oorzaak van het probleem (hoogst)waarschijnlijk bij XP. Draai hier XP overigens zonder problemen icm samba. (afgezien van de overige XP kuren :P)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:13
Loopt hij vast als je 2 (verschillende) mappings hebt, of als je 'space' mount?

Het lijkt me een lokaal item (op je linuxbak dus) maar misschien dat XP de + niet pikt?

Waarom share je eigenlijk een sub van de andere share ook nog eens?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 10 december 2002 @ 22:34:
Loopt hij vast als je 2 (verschillende) mappings hebt, of als je 'space' mount?

Het lijkt me een lokaal item (op je linuxbak dus) maar misschien dat XP de + niet pikt?

Waarom share je eigenlijk een sub van de andere share ook nog eens?
Hmm, de plus zou het misschien aan kunnen liggen, ff proberen.

[EDIT] Ligt dus niet aan het plusje in de share [EDIT]

Ik share die sub nogeens, omdat het een apparte hd is. Als ik namelijk +ARCHIVE map van me eerste share, dan geeft ie de grootte van de hd verkeerd aan :)

Als ik hem via die eerste share map zijn er geen problemen, behalve dat ie de grootte van de hd verkeerd aangeeft (40 inplaats van 120gig). Alleen de space share geeft dus problemen.

[ Voor 20% gewijzigd door shorty op 10-12-2002 23:00 . Reden: Plusje ]

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Welke samba versie heb je :?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:13
ThAcRoW schreef op 10 December 2002 @ 22:54:
[...]
Hmm, de plus zou het misschien aan kunnen liggen, ff proberen.

[EDIT] Ligt dus niet aan het plusje in de share [EDIT]

Ik share die sub nogeens, omdat het een apparte hd is. Als ik namelijk +ARCHIVE map van me eerste share, dan geeft ie de grootte van de hd verkeerd aan :)

Als ik hem via die eerste share map zijn er geen problemen, behalve dat ie de grootte van de hd verkeerd aangeeft (40 inplaats van 120gig). Alleen de space share geeft dus problemen.
En die mount je helemaal daar? Persoonlijk had ik hem onder /mnt ofzou ergens gemount en een symlink gemaakt maar ja :) dat is hier niet de issue (hoewel, probeer eens :P).

Als je alleen glftpd mount verwarrend. MAPt dus :P, kom je dan wel gewoon in +ARCHIVE ?
Hij heet ook echt +ARCHIVE (linux == case sensitive)?
Zijn de rechten op +ARCHIVE goed? rwx en zo? Daar heb ik nl lang mee zitten klooien voordat ik dat doorhad, root had de map gemaakt, en other had alleen rx. Tja, dan kan je idd niet schrijven 8)7 Met andere woorden in dit geval: is je schijf goed gemount?

Edit: Dit overigens allemaal in de veronderstelling dat het serverside zit... Heb je een andere pc waarop je kunt kijken of je space kunt mappen?

[ Voor 7% gewijzigd door Paul op 10-12-2002 23:44 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
fstype = FAT/NTFS ?
guest ok = yes
available = yes
en er zijn nog meer functies.
en anders instaleer je swat en laat je dat draaien.. dan kan je klikken. ( vooral handig als pc's niet naast elkaar staan)
En anders is er nogaltijd een hele grote help fuctie :)
./using_samba/ ;)

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 10 december 2002 @ 23:41:
[...]

Edit: Dit overigens allemaal in de veronderstelling dat het serverside zit... Heb je een andere pc waarop je kunt kijken of je space kunt mappen?
Het ligt niet aan de server kant, deze is gewoon goed omdat het wel heeft gewerkt. Ik heb een clean install van XP gedaan, waarna het niet meer werkte. Aan de server is niks veranderd verder. Dus de fout moet iig aan de windows kant liggen :)

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
SuperKoej schreef op 11 december 2002 @ 08:27:
fstype = FAT/NTFS ?
guest ok = yes
available = yes
en er zijn nog meer functies.
en anders instaleer je swat en laat je dat draaien.. dan kan je klikken. ( vooral handig als pc's niet naast elkaar staan)
En anders is er nogaltijd een hele grote help fuctie :)
./using_samba/ ;)
Het zit dus aan de Windows kant, omdat ik de share wel kon mappen voordat ik geformateerd heb. En om nou windows weer opnieuw te gaan installeren heb ik ook nie veel zin in :)

Verwijderd

Dan lijkt me WOS een betere plek om je probleem verder te bespreken aangezien Windows XP niet zo veel met NOS te maken heeft en het niet aan de Samba kant zit
.
[NOS] -> [WOS]

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik heb m'n workstation nou weer geformateerd, maar het probleem blijft nog steeds :(
Pagina: 1