[XP]Aanmelden bij domein duurt te lang

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb hier een Linux server met daarop een Samba domain controller. Maar als ik mijn xp bak opstart, en ik voer mijn password in, dan duurt het zeker 20 seconden voordat ie reageerd en verder gaat. Wat is hiervan de oorzaak?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Is in de meeste gevallen een DNS probleem. Vul op je Client bij netwerkinstellingen het adres van de DNs server (waarschijnlijk je linuxserver).

Verwijderd

hmm is dat dan al ddns? met srv records voor de dc? ik ben geen linux expert (en ken samba dus ook niet echt) maar volgens mij vindt een client de dc via wins...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 14:35 ]

• Mavvie
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 13:16:
Is in de meeste gevallen een DNS probleem. Vul op je Client bij netwerkinstellingen het adres van de DNs server (waarschijnlijk je linuxserver).
Inderdaad het was de DNS server die nog niet was geinstalleerd. Nu gaat het inloggen een stuk sneller! :)

Twitter | Linkedin

• Mavvie
Evil M@V schreef op 12 december 2002 @ 13:38:
[...]

Inderdaad het was de DNS server die nog niet was geinstalleerd. Nu gaat het inloggen een stuk sneller! :)
Dacht ik.... Niet dus.. Hij doet er nog steeds net zo lang over.. Wie heeft nog een tip CQ oplossing?

Twitter | Linkedin

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik draai geen XP, maar ik weet wel dat XP bij het communiceren met een DNS server dit standaard "secured " wil doen, dat moet jij dus uitzetten aangezien je niet met een native win2k AD DNS babbelt maar met een non-AD server.

Je vindt die mogelijkheid met gpedit.msc > computer configuration > windows settings > security settings > local policies > security options > en dan secure channel

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mavvie
BackSlash32 schreef op 15 december 2002 @ 02:37:
Ik draai geen XP, maar ik weet wel dat XP bij het communiceren met een DNS server dit standaard "secured " wil doen, dat moet jij dus uitzetten aangezien je niet met een native win2k AD DNS babbelt maar met een non-AD server.

Je vindt die mogelijkheid met gpedit.msc > computer configuration > windows settings > security settings > local policies > security options > en dan secure channel
Bedankt voor je snelle hulp maar ik kan alleen Secure Channel nergens vinden.

Twitter | Linkedin

• Graham
  • Laatst online: 20-04 18:35
Evil M@V schreef op 15 december 2002 @ 13:43:
[...]

Bedankt voor je snelle hulp maar ik kan alleen Secure Channel nergens vinden.
Ik ook niet dus die naam zal wel niet kloppen.

BackSlash32 help plz ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik bedoel deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/gpedit.png

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Evil M@V schreef op 10 December 2002 @ 21:38:
Ik heb hier een Linux server met daarop een Samba domain controller. Maar als ik mijn xp bak opstart, en ik voer mijn password in, dan duurt het zeker 20 seconden voordat ie reageerd en verder gaat. Wat is hiervan de oorzaak?
Draait je Samba machine ook een WINS-achtige service? In principe werkt SMB met NetBIOS namen en dergelijke, zo vindt de client ook de server. Heb je een WINS server of iets vergelijkbaars dan gaat dat veel efficienter.

DNS is niet zo relevant, dat is specifiek voor Windows 2000 netwerken of als je daar speciale DNS records gebruikt (SRV records - waar is mijn aanmeldserver?).

Verwijderd

zei ik al niet zoiets...

off topic: is het mogelijk om de srv records van een win2k dns te transferen naar een *nix dns? aangezien de srv records beginnen met "_" en dit niet bind compatible is...
Pagina: 1