Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 21:27:
Stellen jullie 's ochtends ook in op een bepaalde gebeurtenis op een dag?Bijvoorbeeld dat je denkt vandaag ga ik me beter concentreren omdat er een belangrijk verslag af moet zijn en dus gaan de sociale contacten minder. (Klinkt heel raar natuurlijk) Gaan jullie ook slapen met zo'n gedachte?
Ja zekers... maar meestal niet zo bewust als ik zou willen en lang niet iedere dag. Meestal is het zo dat ik 's avonds ideeen krijg waar ik dan niet genoeg tijd meer voor heb. Ik plan dat dan in voor de volgende dag om het zo maar te zeggen. Ik moet mezelf een beetje pushen omdat er anders weer geen zak van terecht komt. Maar bijvoorbeeld twee weken geleden toen ik die "lifter" bouwde, toen had ik gewoon als doel gesteld dat ik dat ding zou gaan bouwen na het lezen van het post van Mastermind hier op GoT. En dan ben ik ook echt een volhouder hoor!
Maar ik heb ook bewust dagen waarop mijn instelling zoiets is als "vandaag lekker niks moeten, alles mag en we zien wel wat voor interessants er vandaag gebeurd". En ik moet eerlijk zeggen, ik kan mij niet eens herinneren wanneer ik mij voor het laatst echt verveelde.
Ik ken mensen die zijn elke dag positief en kunnen altijd heel goed met mensen omgaan, maar ik durf niet te vragen hoe dat komt?
Ik denk dat ik gezegend ben met een natuurlijk chemische-stoffen aanmaak die mij de hele dag een vrolijk gevoel geven. Ondanks mijn erg zwakke maag waardoor ik mij vaak niet echt al te best voel ben en blijf ik vrolijk. Maar misschien is het gewoon een karaktertrek die je hebt, of niet hebt. Op mijn huidige werk (ploegendienst) merk ik ook dat mensen heel verschillend reageren op een vrolijk gezicht om een uurtje of 4 's nachts bijvoorbeeld. Sommigen zie je opfleuren als je even met ze praat of even zwaait of knipoogt. Maar anderen kijken je aan met een smoel van "tering man, hoe kan je in hemelsnaam nu nog vrolijk lopen doen?" Alsof ze niet geloven dat je echt vrolijk bent en dat het nep is ofzo. Gelukkig ben ik niet zo'n overdreven ADHD vrolijkheids-geval en ben ik altijd heel rustig... maar dan nog zie je soms enig onbegrip en mij maakt dat natuurlijk niks uit. Ik ga gewoon vrolijk verder met mijn werk en de tijd vliegt voor mij waarschijnlijk vele malen sneller voorbij.
Een leuke quote vind ik trouwens: "smile, it makes people wonder what you're up to"
En heeft dit met opvoeding te maken?
Geen idee... maar ik denk wel dat positief ingestelde ouders een goede invloed hebben op hun kinderen. Alhoewel mijn moeder eigenlijk een ras-echte pessimist is, heeft het optimisme van mijn vader denk ik toch best een invloed op mij gehad. Maar verder kan ik er geen zinnig woord over zeggen.
Oja... vrolijkheid is misschien aan te leren. Ik las pas dat een pen in je mond (tussen je lippen) houden de spieren dusdanig aanspant dat je alshetware de hele tijd lacht. Deze oefening zou ervoor kunnen zorgen dat je je vrolijker gaat voelen. Maar of dat werkt, ik heb geen idee.
Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...