Ik ben van plan mn systeem wat nieuw leven in te blazen, ik heb nu ongeveer de slechts mogelijke combinatie qua hardware namelijk:
- Abit KT7a V1.0
- AMD Thunderbird 1400@max1466Mhz
- 512 Infineon SDRAM 133Mhz (2x256, meer dan 2 reepjes trekt het moederbord niet)
- Leadtek GF4 Ti4600
(werkt niet op AGP 4x trekt mn moederbord niet ofzoiets dergelijks)
De meest logische upgrade zal zijn een nieuw mobo + nieuw cpu + nieuw geheugen, ik denk ongeveer aan 900 euro.
Ik zit nu te twijfelen tussen een AMD systeem of een Intel Systeem.
Mijn voorkeur qua moederbord gaat uit naar Asus, maar in ieder geen geval Abit (2x slechte ervaringen KT7a & BP6)
Voorkeur tussen AMD of Intel heb ik niet echt, aangezien de Asus A7N8X een nForce2 chipset heeft moet het haast wel beter zijn dan de VIA troep (Q: slechte ervaringen met via? A: Ja!)
Ik zou ook graag zien dat het moederbord één CPU upgrade meegaat, ipv steeds een nieuw mobo (en eventueel geheugen) te moeten kopen.
De volgende upgrades zijn ongeveer 900 euro.
Optie1:
- Asus P4G8X Deluxe (Intel E7205 chipset, Dual DDR, Intel HT support)
- 2x Corsair 256MB PC3200 Cas2
- Intel 2,66Ghz (533Mhz)
Optie2:
- Asus A7N8X Deluxe (nForce2 chipset, Dual DDR)
- AMD XP 2600+ (333Mhz)
Zou iemand mij zijn persoonlijke ervaringen, of zijn visies
tegenover dit frustrerende luxe probleem kunnen geven? Waar zou jij voor gaan en waarom? of misschien....toch wat anders? Alvast bedankt
PS. Reageer aub niet met comments als AMD / Intel rulez! En ja ik heb de search gebruikt, en nee ik kon er vrij weinig (lees nix) over vinden, maar de search werkt niet echt optimaal.
- Abit KT7a V1.0
- AMD Thunderbird 1400@max1466Mhz
- 512 Infineon SDRAM 133Mhz (2x256, meer dan 2 reepjes trekt het moederbord niet)
- Leadtek GF4 Ti4600
De meest logische upgrade zal zijn een nieuw mobo + nieuw cpu + nieuw geheugen, ik denk ongeveer aan 900 euro.
Ik zit nu te twijfelen tussen een AMD systeem of een Intel Systeem.
Mijn voorkeur qua moederbord gaat uit naar Asus, maar in ieder geen geval Abit (2x slechte ervaringen KT7a & BP6)
Voorkeur tussen AMD of Intel heb ik niet echt, aangezien de Asus A7N8X een nForce2 chipset heeft moet het haast wel beter zijn dan de VIA troep (Q: slechte ervaringen met via? A: Ja!)
Ik zou ook graag zien dat het moederbord één CPU upgrade meegaat, ipv steeds een nieuw mobo (en eventueel geheugen) te moeten kopen.
De volgende upgrades zijn ongeveer 900 euro.
Optie1:
- Asus P4G8X Deluxe (Intel E7205 chipset, Dual DDR, Intel HT support)
- Intel 2,66Ghz (533Mhz)
Optie2:
- Asus A7N8X Deluxe (nForce2 chipset, Dual DDR)
- AMD XP 2600+ (333Mhz)
Zou iemand mij zijn persoonlijke ervaringen, of zijn visies
tegenover dit frustrerende luxe probleem kunnen geven? Waar zou jij voor gaan en waarom? of misschien....toch wat anders? Alvast bedankt
PS. Reageer aub niet met comments als AMD / Intel rulez! En ja ik heb de search gebruikt, en nee ik kon er vrij weinig (lees nix) over vinden, maar de search werkt niet echt optimaal.