[WinXP] Virtuele harde schijf van website

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Als je deze computer opent krijg je een mooi lijstje van alle harde schijven en van je wisselbare schijven zoals cd-rom enzo. Nu wil ik graag een extra harde schijf toevoegen die de schijf voorstelt van mijn website.

Haast hetzelfde icoon als een harde schijf, maar dan als naam "www.jesite.nl". Als je het opent kreeg je gewoon net of je je C schijf opende. Mappen en bestanden copieren, verwijderen, renamen, enz :)

Ik weet dat dit kan, heb het bij iemand gezien, maar krijg het dus zelf niet voor elkaar. Kan niet vinden waar deze optie zit |:(

Bedankt :)

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 22:11
Wat je kan proberen is je site te "mounten".

In de Engelse versie van Windows ga je in de Explorer: Tools -> Map Network Drive... en dan helpt de "Help" je wel verder.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Extra en dan netwerkverbinding maken?

Ben niet erg goed van engels naar NL vertalen bij windows

Die werkt btw niet echt goed zeg maar, dus zal wel verkeerd vertaalt hebben

[ Voor 29% gewijzigd door We Are Borg op 10-12-2002 21:13 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor site bedoel je? Host je hem lokaal, of gaat dat via FTP?

Je zou een webmap kunnen gebruiken voor een FTP verbinding, maar als hij lokaal staat kan je gewoon met subst volstaan.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Gaat gewoon via ftp neem ik aan :)

Als je een bestand verwijderd, dan verwijderd die het ook op de server waar het staat. Host hem niet lokaal.

Beschrijving: Heb alle bestanden die op de server staan op deze schijf (virtueel). Wanneer ik dus een bestand verwijder van die schrijf, verwijderd hij het dus van de server

Snap je :)

liev dat je bent gekomen btw :> ;)

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
* We Are Borg gooit dit topic toch even omhoog :) .

Kan het echt niet, heb al zitten kijken met ftp programma, maar zo lukte het ook niet. En een webmap maken met ftp verbinding?

[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 11-12-2002 17:34 ]

Verwijderd

met het subst commando kan je de dir waar je website op staat een driveletter geven... echter dan wordt de naam van de schijf waar de dir op staat overgenomen... (bijv d:\temp op "data d:\" met "subst o: d:\temp" wordt "data o:")

als je echt een aparte partitie hebt... rechtermuisknop >> rename :)

edit: hmmm niet lokaal... nvm bovenstaande :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 18:01 ]

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
iis5_rulez:

Ehm, ik volg je niet helemaal :)

Ik wil graag alles wat op de server staat (wat ik via ftp kan bereiken) als icoon bij deze computer hebben. Wanneer ik daar op klik, maakt hij verbinding met de webserver met het juiste gebruikersnaam + wachtwoord :) Dan krijg ik dus alle bestanden te zien die op de server staan in mijn verkenner en kan ik verwijderen, copieren, enz :)

Kan dit met die beschrijving van jou (denk het niet), maar zo ja, hoe dan :) ?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
je bedoelt een webmap / web folders :) Weet alleen niet waardoor je die functionaliteit kreeg of dat deze in windows ingebouwd was. Misschien kwam het door frontpage oid?

In XP kan je dit iig doen met Map Network drive, dan de link "sign up for online storage or connect to a network server" en daar kan je ook ftpadressen invoeren. Krijg het alleen niet werkend *lol* want er verschijt geen icoon.

edit: ah ik zie het al, dan staat de shortcut bij My network places onder het kopje Internet. (dus niet onder my computer).

[ Voor 62% gewijzigd door Justice op 11-12-2002 18:10 ]

Human Bobby

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Justice:

Jep, dat werkt idd :) Ik wil graag precies zoiets doen, maar dan meteen dat icoontje zien als ik deze computer open. Denk helaas dat dat te veel is gevraagd :)

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/vanafhier222.JPG

Via netwerk kan je een ftp toevoegen. En dan als je deze computer opent "netwerk verbinding maken" bij extra. Alleen helaas loop ik daar vast, want wanneer ik ftp kies, dan wordt het knopje grijs ;(

Ip invullen bij map werkt ook niet

[ Voor 12% gewijzigd door We Are Borg op 11-12-2002 18:23 ]

Verwijderd

Station : Y
Map : \\servernaam\sharenaam

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Bij mij op de opleiding staat dit vermeld op het intranet. Ik maak er zelf geen gebruik van maar je zou natuurlijk even kunnen kijken naar het programma netdrive

Stukje copy/paste vanaf intranet:
===
Toegang is ook mogelijk met Webfolders. Vul dan als Url in bij het aanmaken van een webfolder: https://homedir.hsbrabant.nl/oneNet/netstorage . Met webfolders is het downloaden van hele directorys mogelijk.

Nog een ander mogelijkheid is het installeren van het programma Netdrive, deze maakt een driveletter lokaal aan, gekoppeld aan het hogeschoolnetwerk. Start het progamma setup na het uitpakken. Let op Netdrive werkt alleen met NT4/windows 2000/windows XP
===

Verwijderd

der is ook een tooltje.. ftp2drive ofzo heet het.. die mapt ook FTP <-> netwerkdrive

ed :) mischien heb je er wat aan

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:20
WS_FTP kan het bijvoorbeeld,

Ook kan je vanuit netwerkomgeving een netwerklocatie toevoegen... iig in XP.
Werkt ook met FTP verbindingen.

Komt dan niet onder deze computer, maar wel onder mijn netwerklocaties, dus je kan vanuit bv word iig direct naar die FTP saven.

Dat webfolders kan idd ook, is iets gelijks, maar volgens mij heb ik dat alleen maar in Win ME gezien....

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 11-12-2002 20:58 ]

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
We Are Borg schreef op 11 december 2002 @ 18:15:
Justice:

Jep, dat werkt idd :) Ik wil graag precies zoiets doen, maar dan meteen dat icoontje zien als ik deze computer open. Denk helaas dat dat te veel is gevraagd :)
Ja kan die verwijzing wel naar je desktop slepen, dan kan je er ook in 1 klik bij.

Wat ik ook net uitgevonden heb: als je naar
C:\Documents and Settings\<userprofielnaam>\SendTo\
gaat en je daar een shortcut naar die webmap/network place maakt, dan maakt windows in die SendTo map weer een map, met daarin een shortcut. Noem de shortcut bijvoorbeeld "site". Kijk dan eens in:

C:\Documents and Settings\<userprofielnaam>\SendTo\site\ (niet met de explorer van windows, dan gaat ie gewoon de site openen, maar bijvoorbeeld met Frigate file manager (of Windows Commander))
Daar staat "target.lnk"
en als je deze dan in C:\Documents and Settings\<userprofielnaam>\SendTo\ zet en de map "site" delete, dan kan je met je rechtermuisknop automatisch bestanden uploaden naar de root van je ftpdir. (als je dus naar subdirectories wil uppen moet je de originele shortcut even veranderen en het hele stappenplan overnieuw doen (of het wijzigt vanzelf ?).

Best cool
B)

Human Bobby

Pagina: 1