[oc]proc chekken op beschadeging intern

Pagina: 1
Acties:

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
ok het zit zo ik had een amd xp palimo 1800+ deze heb ik tijden onder een wc draaiend gehad zonder al te veel gezijk
nu koop ik een amd xp 1800 TB en deze draait zo 2 ghz
maar nu stop ik de palimo 1800 in me broertjes pc en ik krijg @ random locups (kan ook door hdd komen :X brakke 40 gb maxtor :X
maar wat nog vreemder is test ik het mem van die kist met memtest86 is er niets aan het handje tot test 6 @ laatse 96 % dan krijg ik bij iedere strin die i test een error :/
nu vrees ik dat dit komt door de proc :/
en nu is de vraag is er een progje wat alleen maar de proc test op fouten ??

aaarg never mind me eesrte bank van me mobo is denk ik gaar :X had hem net in bank 4 gestop zonder hoop maar nu loopt hij al bij test 7 zonder fouten :X
maar tog zou ik graag een progje willen waar je de proc mee kan testen

[ Voor 17% gewijzigd door Shunt op 10-12-2002 20:51 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:02
misschien sisoft burn in wizard eens proberen?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
burnk7, dat vindt je proc denk ik niet zo leuk

en er was ook iets als hot cpu tester, heeft geloof ik zelfs eens in de meuktracker gestaan (heel lang geleden)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad me mijn athlon 1200 (zie topic Cache geheugen testen ) Bij mij was het de proc en traden de fouten op bij test #5. Uiteraard kun je testen of het je proc is door even te testen met een andere proc (ik ook gedaan ;) )

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Jongens Shunt is niet dom (DOC Offcourse..)(I donno of dat zn favo stekie is, zie hem ook in de HK, maargoed)
Hij is op zoek naar iets wat lijkt op Memtest alleen dan voor de processor > Ik weet het iig niet.

Maar Shunt om je ff op weg te helpen. Ik ken dit probleem. Je hebt hem neem ik aan nu op standaard settings draaien toch?
Je hebt je proc een tijd lang heftig belast door te klokken e.d. Nu je hem weer terug zet naar Factory sets dan doet tie raar, dat ligt volgens mij er toch aan dat je hem fysiek hebt verne*kt met het klokken.

Als je hem klokt moet tie beter gaan lopen. Heb dit ook gehad met een Duron. (1000@1200 > Perfect, en toen weer terug naar 1000 > en maar raar doen en niet stabiel > 1000@1200 > en toen deed tie het weer ;)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08
kben er al achter dat de proc niet al te beschadigt is :D of tenminste hij gaat er niet door hangen :D waar ik dus wel bang voor was :+
het lijkt dus dat het door een slechte mem bank kwam :P
mare ik zoek dat progje nog om me eige cpu om de zoveel tijd eens te chekken ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1