Toon posts:

[flash] xml data in tabel?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk XML data weer te geven in een tabel met behulp van Flash, of heb je hier echt generator voor nodig...?!!

Is het ook mogelijk om 1 column door te linken naar een andere scene, waar xtra details worden weergegeven?!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Ja met Flash kun je gewoon XML inlezen en gebruiken. Genoeg tutorials over te vinden als je Google er even bij pakt.

En een item linken naar een andere scene of whatever lijkt me nogal basic Flash..

[edit: blijkbaar TS niet goed begrepen, topic heropend. (TS verduidelijkt startpost)]

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 10-12-2002 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan zal de topicstarter hier even toelichten wat hij precies wil weten.... ;)

het lezen en tonen van xml gegevens is niet zo'n grote truc meer, maar ik wil heel graag de data weergeven in een tabel met meerdere rijen, columns onder elkaar...

de link naar een scene met nadere details is dus dynamischs afhankelijk van het desbetreffende record....

je kunt het het best vergelijken met de mycom site, al hoewel de toepassing totaal verschillend is...

mijn vraag was: is dit e.e.a. mogelijk zonder gebruik te maken van generator...?!!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik denk dat je zo-ie-zo een interpreter in flash moet schrijven die je XML tabel kan uitlezen, het antwoord is dus nee, maar waarschijnlijk kan het wel met wat kunst en vliegwerk ;)

(in het kader van antwoorden schrijven waar je niets aan hebt)

[ Voor 16% gewijzigd door XangadiX op 10-12-2002 22:55 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
stel dat de data niet zo'n probleem is... ik heb eigenlijk nog nooit echt een mogelijkheid gezien om iets van een gestructureerde tabel te maken.. :?

Verwijderd

Volgens mij is dit ook niet mogelijk met Flash, ik neem aan dat je iets bedoeld zoals een datalist of whateva in .NET, gewoon een kant en klare lijst waar alle gegevens snel in komen te staan, misschien dat je nog wat opmaak elementen, zoals borders etc. kunt aanpassen, but that it. Nou nee, dit kan flash niet ;)

wat je wel kan doen is alles in arrays inlezen, vervolgens deze arrays doorlopen en elke keer textvelden genereren die iets onder elkaar staan. Misschien kan je er ook nog wat lijnen tussen stouwen, zodat je helemaal een mooi tabelletje hebt ... Dit alles moet niet al te moeilijk zijn met MX!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Ja dat is zeer goed mogelijk, met het DataGrid component dat in de developer resource kit 1 zit van Macromedia.

"You're only as good, as what you did last week."

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

oh,when? schreef op 11 December 2002 @ 10:45:
Ja dat is zeer goed mogelijk, met het DataGrid component dat in de developer resource kit 1 zit van Macromedia.
zie je wel :)

met flash is het dus niet mogelijk, maar gelukkig coden we tegenwoordig allemaal OOP in flash zodat er altijd mensen zijn die het echt zware werk al voor je gedaan hebben :9

Stoer; Marduq

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

aangezien er dus 3 mensen roepen dat het niet mogelijk is, betekent dus dat ze nooit met components werken >:) :+

Verwijderd

yep, je hebt helemaal gelijk ... word toch maar eens tijd dat ik erna ga kijken dan!!! Maar ik kan niet zo goed begrijpen wat ik in flash in een component moet stouwen? met server-side talen kan je mooi je guestbookje etc. als component aanroepen, maar wat in flash?! Als ik een spel, of whateva maak, dan gebruik ik alleen mijn script library!

Maar ik sta open voor suggesties :D

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
http://arievanboxel.com

hier staan een aantal tips over het gebruik van het datagrid-component. Er zijn schijnbaar nog wel de nodige problemen mee.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 18:41:
Als ik een spel, of whateva maak, dan gebruik ik alleen mijn script library!
dat zou dus in aanmerking komen voor een component :+

Pagina: 1