Toon posts:

[IDE] Promise 133 XT2 haperingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb een dergelijke controller op mijn Soltek 75DRV5 mobo gestoken (KT333) met een Xp1800+ en winXPpro, en nu krijg ik bij activiteit op de controller dat mijn muis & het ganse systeem langs alle kanten hapert + er een zeer hoge CPU-belasting is (constant 100% bij files deleten).
'k heb die kaart al in alle mogelijke sloten gestoken/alle andere kaarten eruit gegooid en zelfs op een andere computer (met ali mobo + winxp) geprobeerd en ik kreeg steeds hetzelfde resultaat :'(
iemand nog enige ideen?

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
DMA aan staan?

www.retroforum.nl

Verwijderd

Topicstarter
zou moeten, in het bios opstart-scherm staan beide harde schijven (aan elk kanaal hangt 1 harde schijf) in UDMA 6 mode en eronder staat dat busmastering enabled is.

Verwijderd

DMA geactiveerd in Windows bedoelt MisterManiac...
probeer nieuwe drivers.
bios update.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of eventueel staat de schrijfcache in Windows per ongeluk uitgevinkt..?

Verwijderd

Topicstarter
de schijven worden gezien als SCSI-schijven -> geen dma aan te vinken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 22:37:
de schijven worden gezien als SCSI-schijven -> geen dma aan te vinken
Gelukkig levert Promise er software bij om dit soort dingen in te stellen ;)

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
ik had het met mijn brander...geen DMA..alles wordt dan zo traag als dikke stront door een smalle trechter als je aant het branden bent........

www.retroforum.nl

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zeker drivers met build hoger dan 30? Die nieuwe build 39 ofzo? (ja zelfs de WHQL)

Zo ja: install eens lagere (b29 ofzo), die hebben het minder/niet. Het schijnt iets met zogeheten 'ruis' op de PCI-bus te zijn, maar dat is allemaal 'hear-say' natuurlijk.

Ik vond b39 hier op Ultra100 (PC2) ook een beetje vreemd doen, build 28 die ik ooit van WindowsUpdate heb gehaald doen het wel normaal.
Pagina: 1