Menu op CD-ROM

Pagina: 1
Acties:

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 14:54
Ik weet niet of het hier hoort maar ik plant het toch neer.

Ik ben nu bezig met het maken van een CD met allemaal handige utilities alleen het zijn er al zoveel dat alles netjes georganiseerd moet worden, nu wil ik kijken om bij het opstarten van de CD-ROM en menutje te laten verschijnen waarin je kan navigeren. Maar hoe zou ik zoiets aan moeten pakken??

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 14:08

Blauw

De Schreeuw

Je zou het met een html pagina kunnen doen? :?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Idd, ik zou een html filetje doen (desnoods met frames) en een autorun.ini aanmaken met:
[autorun]
open=blabla.html
Icon=icoontje.ico
Name=tools cd
Label=tools cd

• M@rijn
maar hoe? qua tags e.d. is er een mogelijkheid om het met flash/swish te doen?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Of even op google zoeken ;)
[google=cd-rom autorun menu]
Dat is dacht ik wat je zoekt.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Handigste is natuurlijk een Flashmenu maken, opslaan als executable, en die met een autorun.ini openen..

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb ooits een via Tucows of Quick Menu Builder gedownload en dat is erg simpel, maar wel beperkt. Je kan wel alles indelen in menutjes en zelf achtergrondjes maken etc, geluid toevoegen.. en volgens mij was het freeware.

[ Voor 8% gewijzigd door agentorangina op 10-12-2002 22:06 ]

• M@rijn
Bosmonster schreef op 10 december 2002 @ 20:56:
Handigste is natuurlijk een Flashmenu maken, opslaan als executable, en die met een autorun.ini openen..
En hoe linken daar die progs?

Verwijderd

eh begrijp de zin niet helemaal maar ik denk dat je bedoelt hoe je .exe 's linkt in een fla bestand zonder ze te downloaden?

ik d8 met fs commands...
maar er zijn wel mensen die hier meer van af weten dan ik :)

Verwijderd

Kijk eens of MM builder, oftewel multimedia builder wat is.

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 21:35

King

War. War never changes.

Daar ben ik pas mee bezig geweest.
Je kan in Flash/Swish idd een menuutje maken. Alleen kan Flash alleen een programma openen en niet het bijbehorende document. Als je bijvoorbeeld "****.txt" wil openen met flash, dan opent ie alleen notepad, maar niet het bestandje.

Je kan dat wel oplossen met externe programmaatjes. Die hebben uitgebreidere FS-functies als Flash en Swish. Een paar voorbeelden van zulke programmaatjes zijn:

Jugglor van Flashjester
FMProjector van FlashAnts
FlashStudio van Multidmedia
Mprojector van Binary Noise
SWF Studio van Northcode

Deze programmaatjes kunnen je flash projector aanpassen, bijvoorbeeld door je projector zonder borders te laten opstarten en rechtermuistoets uitschakelen e.d.
't Is even rommelen, maar het wijst zich vanzelf :)

edit: Het probleem met een flash projector is ook dat als gebruikers hem starten vanaf cd, dat er een temp-bestandje op de harde schijf wordt opgeslagen. Als je dan een lokaal linkje in je fs-command hebt staan (bijv. /bestanden/test.txt), dan gaat ie dus op de schijf zoeken waar het temp bestandje staat en niet op de CD-ROM. Je zou dit handmatig kunnen oplossen, ware het niet dat niet iedereen de zijn CD-ROM op D: heeft staan :) .
De Meeste van de bovenstaande programmaatjes kunnen dit ook oplossen door aan te geven dat er moet gezocht worden op de schijf, waar de projector vanaf gestart is.

[ Voor 28% gewijzigd door King op 11-12-2002 19:11 ]

• M@rijn
SixFrags schreef op 11 december 2002 @ 19:06:
Daar ben ik pas mee bezig geweest.
Je kan in Flash/Swish idd een menuutje maken. Alleen kan Flash alleen een programma openen en niet het bijbehorende document. Als je bijvoorbeeld "****.txt" wil openen met flash, dan opent ie alleen notepad, maar niet het bestandje.

Je kan dat wel oplossen met externe programmaatjes. Die hebben uitgebreidere FS-functies als Flash en Swish. Een paar voorbeelden van zulke programmaatjes zijn:

Jugglor van Flashjester
FMProjector van FlashAnts
FlashStudio van Multidmedia
Mprojector van Binary Noise
SWF Studio van Northcode

Deze programmaatjes kunnen je flash projector aanpassen, bijvoorbeeld door je projector zonder borders te laten opstarten en rechtermuistoets uitschakelen e.d.
't Is even rommelen, maar het wijst zich vanzelf :)

edit: Het probleem met een flash projector is ook dat als gebruikers hem starten vanaf cd, dat er een temp-bestandje op de harde schijf wordt opgeslagen. Als je dan een lokaal linkje in je fs-command hebt staan (bijv. /bestanden/test.txt), dan gaat ie dus op de schijf zoeken waar het temp bestandje staat en niet op de CD-ROM. Je zou dit handmatig kunnen oplossen, ware het niet dat niet iedereen de zijn CD-ROM op D: heeft staan :) .
De Meeste van de bovenstaande programmaatjes kunnen dit ook oplossen door aan te geven dat er moet gezocht worden op de schijf, waar de projector vanaf gestart is.
Het gaat eigenlijk hier alleen om .exe bestanden en installbestanden

Verwijderd

geeft windows dan niet een waarschuwing dat hij niet de internet browser kan starten? (bij mij wel) maar anders kan je er een progje bij doen die de internet browser start. Zo heb je het zelfde effect >:)
YT-Croc schreef op 10 december 2002 @ 20:26:
Idd, ik zou een html filetje doen (desnoods met frames) en een autorun.ini aanmaken met:
[autorun]
open=blabla.html
Icon=icoontje.ico
Name=tools cd
Label=tools cd

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:51
open=blabla.html werkt volgens mij niet (in 98 iig niet)

maar open=explorer index.htm
werkt wel weer (dan neemt ie standaard browser) :)

Icons are overrated

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Autoplay Media Studio is hier voor gemaakt :)
http://www.autoplaystudio.com/
Pagina: 1