[Javascript] Newbee vraagje.

Pagina: 1
Acties:

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet het is al een paar keer voorbij gekomen, althans, niet wat ik zoek eigenlijk.
Zoek een script die de frames om een pagina heen zet als deze wordt opgevraagt via een zoekmachine. Wat bv Google nu doet is direct de pagina die opgevraagt wordt laten zien zonder frames eromheen, niet handig.
Wie kan mij helpen aan zo'n script, heb hier de search geprobeerd, Google, maar niets kunnen vinden, gaat trouwens ook om pagina's in submappen, maar dat is volgens mij snel op te lossen door een "../ " ervoor te zetten?
Dit is het script wat ik nu gebruik, alleen gaat ie nu terug naar de index ipv de pagina weergeven met frames eromheen :'( |:(

<script language="JavaScript">
<!--
if(top == self) self.location.href="index.html";
//-->
</script>

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

hij moet 3 frames om de pagina heen laden. Die heten: banner.html header.html en menu.html (links boven, boven en linksonder zeg maar).

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

Verwijderd

als je er nu voor zorgt dat de index.html de framepagina is ben je toch klaar..?!

Verwijderd

onzin weggehaald |:(

Als je index.html de framespagina is zou dit moeten werken lijkt me :)

wat er trouwens wel fout kan gaan: stel je voor, iemand linkt vanuit zijn framespagina een van jouw frames in zijn frame (vage zin ja). Jouw script ziet dat top != self en doet niets :)

[ Voor 183% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 20:55 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

De enige manier om dat te bereiken is een variabele frameset te maken die bijvoorbeeld met een variabele in de URL aangeroepen kan worden, of voor iedere pagina een eigen frameset.

Heerlijk he die frames :P

• Proxar
  • Niet online
pfff, net wat je zegt, mooi die frames. Wat ie nu doet is gewoon de index.html laden en kom je dus op de home terecht, beetje jammer, ga nog even verder zoeken. Bedankt voor de reacties mensen.

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

• teacher
  • Laatst online: 08:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nog eentje dan:
Forcing a Page Into a Frameset (die snapte ik zelfs...)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1