het ASUS P4G8X-D moederbord is het nieuwste en snelste P4 moederbord lijkt mij omdat het Dual DDR en AGp8x ondersteunt.... waarom zou je dan het geheugen niet op PC3500 kunnen laten draaien???? dat is mij egt niet duidelijk, op welk bord kan dit wel??
het staat er toch al??No way, de E7205 chipset kent een synchrone bus wat betekent dat het geheugen net zo snel draait als de FSB en een FSB van QDR874 kun je op je buik schrijven. Verdiep je iets meer in deze zaken en je weet dat deze vraag in feite nutteloos is. Standaard is PC2100 al genoeg, als je wilt overclocken PC2700 en als je extreem wilt overclocken weet je wel waar je mee bezig bent
jah maar welk mainbord ondersteunt dit dan wel??
als dit bord het niet ondersteunt lijkt mij dat er geeneen is die het wel ondersteunt, dat bord is net uit!!
als dit bord het niet ondersteunt lijkt mij dat er geeneen is die het wel ondersteunt, dat bord is net uit!!
VIA chipsets ondersteunen een asynchrone geheugenbus. Je zult er overigens totaal geen voordeel mee hebben, omdat de geheugenbandbreedte de CPU bandbreedte overtreft, wat in praktijk geen donder aan de totale systeemsnelheid verbetert. Misschien dat benchmarks die zich alleen op het geheugenbandbreedte concentreren (Sandra enzo) duidelijke prestatietoenames laten zien. Maar daar blijft het ook bij.
Verdiep je gewoon wat meer in de reviews/mobospecs/manuals van verschillende mobo's. Daarin wordt ongetwijfeld vermeld of je het geheugen dan wel asynchroon kan draaien
Verdiep je gewoon wat meer in de reviews/mobospecs/manuals van verschillende mobo's. Daarin wordt ongetwijfeld vermeld of je het geheugen dan wel asynchroon kan draaien
Dit topic is gesloten.
![]()