Toon posts:

pc hapert en onderdelen werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje wat problemen met de pc. Dit is begonnen nadat ik mijn moederbord heb moeten vervangen. Toen ik deze heb laten vervangen (bij pc-winkel), werkte het meeste weer, alleen had ik geen geluid meer en werden cd's in mijn cdspeler niet gelezen (gelukkig kan ik die in cd/dvd-speler draaien).

Op advies heb ik toen dat '4in1' geinstalleerd. Alleen sinds dien werkt het helemaal slecht; heb nog steeds geen geluid, cdspeler werkt nog steeds niet en nu blijft mijn pc ook af en toe hangen. De pc doet dan gewoon een tijdje (1 of 2 sec) niks.

Ik heb de bekabeling tnaar cdrom gecontroleerd. Heb dus die 4in1 geinstalleerd, later gedeinstalleerd, maar nog steeds problemen. Grootste probleem is vooral dat de pc af en toe een paar sec. blijft hangen. Lijkt erop alsof hij niet te weinig gebeugen of denkvermogen heeft.

Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe dit op te lossen is. Is nl. erg vervelend.

Verwijderd

Geef eens iets meer gegevens mainboard Cpu geheugen etc.

Verwijderd

Topicstarter
moederbord: MB S462 Gigabyte 7VRX KT333 SB/U133
geheugen: Dimm PC266 256 MB DDR Brand/3rd

Verwijderd

Probeer eens ander geheugen in je pc te plaatsen. Misschien is je huidige reepje brak.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 20:12:
Probeer eens ander geheugen in je pc te plaatsen. Misschien is je huidige reepje brak.
Daar ga ik niet vanuit, die heb ik nl. tegelijk met moederbord in pc laten zetten. En waarom zou geheugen kapot zijn? Omdat pc blijft hangen? Dan lijkt het me dat het wel wat vaker en langer moet hangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 20:16:
[...]

Daar ga ik niet vanuit, die heb ik nl. tegelijk met moederbord in pc laten zetten. En waarom zou geheugen kapot zijn? Omdat pc blijft hangen? Dan lijkt het me dat het wel wat vaker en langer moet hangen.
Je zou het in ieder geval kunnen proberen om echt alles uit te sluiten. Zo kom je meestal het snelst achter dit soort problemen. ;)

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Is het moederbord door EXACT hetzelfde type vervangen?
Zo niet, dan moet je windows opnieuw installeren...

"It certainly appears so..."

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 20:16:
[...]

Dit heb je compleet fout:
1e argument: Ook als je het laat inzetten kan het brak zijn, net zo goed als dat je het zelf doet
2e argument: Een gedeeltelijk kapotte geheugenchip kapt er af en toe opeens bij een bepaalde belasting mee, dus vaker en langer hoeft niet.

Maar ondanks dit: Nieuw windows instalatie gedaan? (zoals al gevraagd) Anders moet je dat eerst proberen, kijken of de computer stabieler is en mocht het dan nog niet willen, geheugen checken. Mocht het dan nog niet werken. Tja, aangezien het door de winkel is gedaan => Terug ermee!

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Snipisnap schreef op 10 december 2002 @ 20:26:
Is het moederbord door EXACT hetzelfde type vervangen?
Zo niet, dan moet je windows opnieuw installeren...
Nee, volgens mij niet. Ik zal Windows nog eens opnieuw installeren.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie Abbadon in "pc hapert en onderdelen werken niet"

Jouw openingspost voldoet nog steeds niet aan aan de richtlijnen. Ook blijkt heel duidelijk dat je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter helemaal niet aandachtig hebt doorgenomen. Je krijgt hier alsdoor tips/suggesties die al lang en breed in de troubleshooter staan beschreven :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.