Toon posts:

OC probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kheb probleem met overklokken. als ik multipier op 12 zet of wat dan ook. (in plaats van auto) dan krijg ik geen beeld meer, gaat monitor automatisch naar stand by. dan zie ik niks maar me pc is dan wel aan. volgens mij iets met me 3d kaart. of moet ik jumper veranderen om multipier te kunnen gebruiken?
want ik kan hem alleen op auto zetten.. dan werkt het. het lijkt wel of het geblokeert is. dat het alleen op auto werkt.

en ik kan alleen fsb veranderen. kheb hem op 140 gezet. hoger ging niet echt.
dan gaf me 3d kaart problemen. zoals niet goed verschijnen van 3dmark 2001

ik heb:

MSI Kt4 ultra
samsung orginal 512 ddr pc 2700
gigabyte ati readon 9700 pro
audigy platium 2
amd athlon xp 2400.

weet iemand oplossing?
kwil hem nog hoger occen. hijs nu 39 graden. en draait op 2100 mhz.
maar meer moet kunnen lijkt me.

alvast bedankt

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

meer volts op de Vcore zetten is mijn eerste idee.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Multiplier unlocked? Zie ook de DOC FAQ.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

LOL!!!! van een AMD XP is de MP standaard gelocked, je kan hem dus niet veranderen. Ergens op de FP staat geloof ik wel een guide om je XP te unlocken, moet je ff zoeken :)

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:43
Hoe kom je er dat zijn XP gelocked is? Ik heb zelf ook een 2400+ die heb ik zonder unlock trucks al op een MP 13 en een FSB van 166 gehad (aan 1,8Vcore). Niet echt stabiel in WinXP maar hij post wel gewoon. Lagere MP's moet je inderdaad wat voor doen maar verders np?

Verwijderd

De meeste xp's zijn idd standaar gelocked, maar verschillende nieuwe uitvoeringen met Thoroughbred core zijn standaard unlocked. Verder is dit eerder vanaf een bepaalde week dan dat er een andere regelmaat in te vinden is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Foei, Abbadon! :P

Ontopic: heb je niet ergens een BIOS optie "Hold on speed error" of iets in deze zin, waardoor je computer dienst weigert wanneer de CPU buiten spec ingesteld is :?

Verwijderd

Topicstarter
thankz voor snelle reacties. kga nu ff alles doorchecken.

jullie hoort nog van me

Verwijderd

Topicstarter
niet gelukt. kzie nergens halt on speed error of iets dergelijks.

gewoon vaag. als ik multipier in een of andere getal zet dan krijg ik geen beeld meer, dan moet ik me mobo batterij ff uithalen.. weer indouwen.. dan werkt het weer. maardan op 140 fsb.. hoger gaat niet.
volgens mij is me xp wel unlocked. het is een 2400 trouwens.

valt tegen zeg. moet ik soms jumper van me mobo verzetten?

kben geen uber occer.. maar begint wel van te begrijpen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

unlocken doe je door de L1 bruggen op je CPU door te verbinden, of (bij XP Thoroughbred's) de laatste pin van de L5 groep door te verbinden.

werkt het verhogen van de FSB wel?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44

Shunt

Boe

tb's zijn al ge unlockt ;)
zet hem eens op 166 of ondersteunt dat mobo geen fsb van 166 ? heb geen kennis van msi mobos schame schame :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt me dat er in Die-Hard Overclocking & Cooling meer OC-guru's zitten dan hier in PMG. Misschien dat ze uitsluitsel voor je MP probleem hebben :)

[PMG] > [DOC]

Verwijderd

Topicstarter
firewurx - ja verhogen van fsb werkt wel. hij was eerst op 100 toen ik me pc pas inelkaar knuselte. stond hij op xp 1800. om de juiste te krijgen moest ik hem op 133 zetten.. xp 2400 dus. maar kheb al nog hoger gezet, op 140. als ik hem hoger zet gaat het niet zo lekker meer.

shunt - om op 166 te zetten moet ik toch mp verlagen?
hij staat op auto nu. kan niet op anders zetten. dan krijg ik geen beeld meer.
maarrr.. hij staat dus in auto op 15 mp. dus 15 mp x 166 fsb = 2490 mhz.
wordt dat niet snel te heet? want kwil namelijk stap voor stapjes verhogen. maar als er goeie reden is dan zet ik hem op 166.

kheb thermaltake volcano 9 coolmod.
en 4 x 80 mm casefans
en 1 x 120 casefan.
chieftec midi kast.

hij staat nu op 2105.0 mhz (15 x 140)

wat ik wil is mp verlagen en fsb verhogen.
kwil me mhz verhogen.
want me temp is maar 35.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 21:28 ]

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
De xp2400 heeft ook gewoon een mp lock.Erzijn alleen wel moederborden die de mp standaard vrijgeven want die hebben de pins in het moederbord al verbonden.Zie ook deze nieuws: Athlon XP unlocken door Bios-update

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 02:57
Je hebt een XP2400+ en dat is dacht ik altijd een Thoroughbred. Echter niet alle Thoroughbreds zijn standaard unlocked, dat komt pas bij latere modellen voor.
Als je niet hoger dan 140FSB komt en de multiplier niet kan veranderen, lijkt het me dat je een T-Bred A0 stepping hebt en die zijn dus nauwelijks te overclocken. Pure pech dus.
Correct me if I'm Wrong

Verwijderd

Topicstarter
foutje

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
mm.. kan ik het misschien aflezen aan me proc wat voor stepping ik heb?
via windows of via stickertje op de proc?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44

Shunt

Boe

je koeler er af en dan zit er een zwart stikkertje @ de plaat waar de cpu op geplakt zit ;)
post die text maar ffe hier

mare zet hem maar eens op een fsb van 166 en kijk wat er gebeurt (dit mobo heb tog wel een 6 divider he ? )
ik sta btw niet in voor schade aan je spul ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48
Zijn proc is gewoon gelocked, hij zal hem meoten unlocken op de manier die ik ook gedaan heb, moet je ff de search gebruiken gewoon simpelweg draadje in je socket en klaar is kees of jan, of wie er dan ook mee bezig is :D
Das de enigste manier om dit beestje hoger te krijgen.

Verwijderd

Abbadon schreef op 10 December 2002 @ 19:54:
Multiplier unlocked? Zie ook de DOC FAQ.
:o
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 20:01:
LOL!!!! van een AMD XP is de MP standaard gelocked, je kan hem dus niet veranderen. Ergens op de FP staat geloof ik wel een guide om je XP te unlocken, moet je ff zoeken :)
Bij een Palomino ja..Tbred niet ;)
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 20:13:
De meeste xp's zijn idd standaar gelocked, maar verschillende nieuwe uitvoeringen met Thoroughbred core zijn standaard unlocked. Verder is dit eerder vanaf een bepaalde week dan dat er een andere regelmaat in te vinden is.
Weken? Nee hoor, gewoon de Tbred en er zit zeker wel regelmaat in ;)
FireWurX schreef op 10 december 2002 @ 20:45:
unlocken doe je door de L1 bruggen op je CPU door te verbinden, of (bij XP Thoroughbred's) de laatste pin van de L5 groep door te verbinden.

werkt het verhogen van de FSB wel?
De L5 brug truuk is geen unlock. L1 bruggen verbinden op een Tbred zal geen effect hebben helaas.
boriz74 schreef op 10 december 2002 @ 21:41:
De xp2400 heeft ook gewoon een mp lock.Erzijn alleen wel moederborden die de mp standaard vrijgeven want die hebben de pins in het moederbord al verbonden.Zie ook deze nieuws: Athlon XP unlocken door Bios-update
ALLE tbreds zijn unlocked. Die bios update is dikke BS (dikke BS van Epox dan he ;) ). Die unlocked niet de processor. Op de KT400 planken zijn alle tbreds unlocked. Geen updates niks!

Dit heeft met de manier te maken waarop de MP ingesteld wordt. Dat was met 4 bits (palomino) en bij Tbreds met 5 bits. Die L5 brug is de 5e bit. Door die te verbinden is het weer 4 bits. Op een KT400 plank is het dus niet zo slim om dat te doen. Doe je het op een 2400+ dan LOCK je de proc op MP's lager dan 12,5X. Terwijl je op een KT400 standaard al 5 tot 22X hebt... niet handig dus :D

Edit:

Quote van de FP:
Een beta BIOS voor Epox moederborden met een KT400-chipset moet wonderen gaan verrichten, zo lezen we bij The Inquirer. Het gaat hier om de 8K9A borden, waarbij het BIOS opties biedt om de processor te overclocken zonder iets aan de CPU zelf te wijzigen. Door deze opties wordt overclocken een stuk gebruiksvriendelijker, tegelijkertijd blijft het gevaar op de loer dat de garantie vervalt bij beschadigingen aan de processor. Het BIOS biedt opties voor zowel het voltage als andere settings en werkt samen met alle Thoroughbred processors, inclusief degene op 333MHz FSB:
Hey das grappig, ik heb een 8K9A..geen bios update gedaan :+ Toch proc unlocked! :D Rarara :?

;)

Edit: het bericht komt van "The Inquirer" btw..verklaart een hoop of niet? ;)

@ PhroZ0rz:
Wat doe je dan als het beeld zwart wordt? Uitzetten en bios reset? Heb je de pc al eens uitgezet en weer aan? Dus zonder de bios te resetten..\
Verder is het een vaag probleem..ik denk nog even verder ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, kheb me pc uitgezet.. en de voeding ook ff.. maar levert niks op. kreeg gewoon geen beeld meer. me monitor staat dan op standby of uit. kheb iiyama hm903t
wat ik doe is dus batterij van me mobo eruit, 5 min wachten.. en dan weer in. dan krijg ik weer beeld. kheb nog nooit zoiets gehad. me eerdere ervaring was alleen met nvidia chipsets. dus als er probleem was kon ik het altijd oplossen. kben nou overgestapt naar ati readon 9700 pro. kben beetje nieuw dus met die kaart.

@ PhroZ0rz:
Wat doe je dan als het beeld zwart wordt? Uitzetten en bios reset? Heb je de pc al eens uitgezet en weer aan? Dus zonder de bios te resetten..\
Verder is het een vaag probleem..ik denk nog even verder ;)[/quote]

Verwijderd

Hmm, ik heb ook wel eens dat het beeld zwart wordt. Vooral met wisselen van dividers. Ff uit en aan werkt dan, vandaar dat ik het vroeg.

Edit: Ik zou een bios update doen..als er een nieuwere is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al bios geupdated naar recente nieuwste versie (1.1 bij www.msi-computer.com).
maar heeft niet geholpen.

trouwens kan je een uitleg geven wat divider is?

alvast bedankt

Verwijderd

Ik denk dat je geheugen wel eens een probleem kan geven. Ik heb zelf ook een tijd lang met de FSB zitten oc'en ism noname geheugen, geen succes.
Vervolgens heb ik een reepje Kingston geheugen (wil wel kan niet kwalie geheugen) gekocht en toen ging het wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 08:21:
ik heb al bios geupdated naar recente nieuwste versie (1.1 bij www.msi-computer.com).
maar heeft niet geholpen.

trouwens kan je een uitleg geven wat divider is?

alvast bedankt
Nou, op dat bord zit een divider. Die deelt je fsb door 4 of door 5 bij resp 133 en 166 Mhz. Op die manier loopt je pci gewoon op 33 Mhz. Dus 133/33 en 166/33. Als ik bijv 165Mhz draai dan staat hij op 4. Zet ik hem op 166 dan pakt hij automagisch de 5 div en boot hij vervolgens niet :? Zwart beeld. Soms heb ik dit ook met MP's. PC uit en stroom eraf werkt dan. Als ik hem aanzet staat hij dus op 166/33 en kan ik vrolijk verder naar 205Mhz.
Meer bordjes hebben dit...vaag..

Dus 166Mhz fsb met een 5:2:1 div is eigenlijk geen overclocken ;) Want alles loopt standaard dan, behalve de proc.

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, kan ik via windows zien wat voor geheugenreep ik heb? want ik vertrouw het niet helemaal.. ik heb anders samsung orginal toen besteld. zijn prima reep volgens reviews en testjes. volgens mij h eb ik ene of andere brokkele geheugenreep. hoe achter te halen dat ie van samsung orginal is?
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 09:54:
Ik denk dat je geheugen wel eens een probleem kan geven. Ik heb zelf ook een tijd lang met de FSB zitten oc'en ism noname geheugen, geen succes.
Vervolgens heb ik een reepje Kingston geheugen (wil wel kan niet kwalie geheugen) gekocht en toen ging het wel.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 16:31:
trouwens, kan ik via windows zien wat voor geheugenreep ik heb? want ik vertrouw het niet helemaal.. ik heb anders samsung orginal toen besteld. zijn prima reep volgens reviews en testjes. volgens mij h eb ik ene of andere brokkele geheugenreep. hoe achter te halen dat ie van samsung orginal is?

[...]
deruit trekken, en sjekken of het echt samsung is.

en om te testen of het nog wel goed werkt download je Docmem of memtest86

Verwijderd

Ik weet niet of je meer dan 1 reepje geheugen op je mobo hebt, maar als dat zo is dan kun je bijv 1 van beide eruit halen en testen....etc, etc.
Meestal is er bij meerdere reepjes maar 1 brak, snap je wat ik bedoel...
(vaagmode...)

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een vriend van mij die heeft laatst een Nforce2 boardje van Asus gekocht en daar een Athlon XP2400+ op gemieterd. (De code weet ik niet meer maar week is 43 en Vcore is 1.65V).
Nou ik denk, dan zet ik FSB op 166 en MP 12. In principe is dat dezelfde snelheid, loopt geheugen gelijk op gelijke snelheid en AGP moet 66mhz kunnen blijven.

Nou dit ging mooi niet door. Nadat ik dit gedaan had startte de pc niet meer op (hij komt TOT de piep, je hoort dus geen piep meer in het begin). Na veel geklungel bios gereset en dus nu op standaard settings, maar we willen eigenlijk dus wel die FSB omhoog gooien.

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op 12 December 2002 @ 16:40:
[...]

deruit trekken, en sjekken of het echt samsung is.

en om te testen of het nog wel goed werkt download je Docmem of memtest86
gedaan, staat geen sticker op dat het van samsung is. alleen de type staat erop.. zoals 512 mb en pc2700.

kan ik nie softwarematig achterhalen??

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

merk staat er altijd op als het een echt merk heeft.
als er geen samsung op staat is het volgens mij gewoon geen samsung.

Verwijderd

Ik heb dus precies het zelfde probleem als jij!

Spec:
AMD XP 2400+
MSI K7N2
2x256 MB pc2700 kingston
IIyama HM703UT

Nu wilde ik mijn proc ook overklokken naar 12x166.

Maar ik kan alleen mijn FSB overklokken naar 140 MHz, maar als ik aan mijn MP ga zitten dan valt me monitor ook uit.
Ik heb alles al geprobeerd maar ik kom er niet achter.

Ik denk zelf dat ik vanmiddag even ga kijken of hij wel unlocked is. (Ook al unlocked een nforce2 je proc) Misschien unlocked hij alleen de FSB instellingen ipv de MP instelling.

Ik denk dus dat de proc niet MP unlocked is en dat dit het probleem kan zijn. Ik zal van de week nog even posten wat eruit is gekomen.

groeten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 12:24:
Ik heb dus precies het zelfde probleem als jij!

Spec:
AMD XP 2400+
MSI K7N2
2x256 MB pc2700 kingston
IIyama HM703UT

Nu wilde ik mijn proc ook overklokken naar 12x166.

Maar ik kan alleen mijn FSB overklokken naar 140 MHz, maar als ik aan mijn MP ga zitten dan valt me monitor ook uit.
Ik heb alles al geprobeerd maar ik kom er niet achter.

Ik denk zelf dat ik vanmiddag even ga kijken of hij wel unlocked is. (Ook al unlocked een nforce2 je proc) Misschien unlocked hij alleen de FSB instellingen ipv de MP instelling.

Ik denk dus dat de proc niet MP unlocked is en dat dit het probleem kan zijn. Ik zal van de week nog even posten wat eruit is gekomen.

groeten

Probeer eens een bios update ;)

Kijk je trouwens naar de datum als je post? Je kicked een oude draad namelijk.. Weinig kans dat de TS het nog leest.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.