compaq server probz

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
ik heb hier een compaq proliant5000R (de rack versie dus) er zit 128mb, 2*ppro200 512kb, en een shitload aan scsi shit in. als ik m aanzet, gaat hij 2/3 seconde aan, en dan gaat ie vanzelf weer uit. heb al vanalles geprobeer, CPUz opnieuw erin doen, omwisselen, geheugen aanduwnen enz enz. maar niet helpt.
de fans draaien gewoon, en hij piept niet ofzo.
iemand enig idea wat dit ken zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door OGangstah op 10-12-2002 19:30 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Zit je kap er goed op? Er zit een sensor in die ervoor zorgt dat je server niet aangaat als de kap er af is.
Haal anders de kap er af en druk mbv bv een schroevendraaier die sensor in. En zet de server aan. Kijk of er geen rooie ledjes oid dergelijks branden.
Verder zijn deze servers erg gevoelig voor stof. Dus alle kaarten eruit. Stof goed uitblazen. Contacten van geheugen goed schoonmaken. En dan nogmaals proberen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• OGangstah
jah, de kap zit erop, ik heb ook al met schroevendraaier geprobeert. zal zo eens ff dat ding stof-vrij maken (alhoewel er nauwelijks stof op,in of aanzit)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Ja goed de contacten schoonmaken. Ik persoonlijk heb echt een hekel aan deze krengen NOFI. Maar ik heb vaak echt vage problemen met dit type als ze op storing gemeld worden.
Geheugenkaartjes wat af en toe werken. Cpu boards die nogal stuk willen gaan.
Spontane reboots. Maar meestal is het een slecht contact van een van de onderdelen. Dus alles eruit. Schoonblazen en weer terug plaatsen. En dat ongeveer 2x per jaar doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• OGangstah
alles eruit gehaald, goed doorgblazen, nog steeds nikz... :(

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb je al een andere voeding geprobeerd? Misschien is die wel brak, het is natuurlijk niet een van de jongste machientjes meer, dus misschien is er wel iets brak en vermoed dat dan de voeding zou zijn of het geheugen.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
WhizzCat schreef op 10 december 2002 @ 22:46:
Heb je al een andere voeding geprobeerd? Misschien is die wel brak, het is natuurlijk niet een van de jongste machientjes meer, dus misschien is er wel iets brak en vermoed dat dan de voeding zou zijn of het geheugen.
ja, en een andere voeding heb je ook zo liggen... 't is een COMPAQ, dus vaak specifieke voedingen en shit.... ERG lastig bij problemen.

imho gewoon de meeste dingen los testen: Gooi 'm eens op single CPU, 1-voor-1. Mocht een cpu dood zijn merk je dat snel genoeg.
Ook geheugen ff goed testen, ff in een andere kast desnoods. (let op: waarschijnlijk heeft dat ding EDO-DIMM, dus NIET in een SDRAM bord douwen, kun je lachen ;) )
En natuurlijk ff alle niet-gebruikte shit afkoppelen... who knows zit daar het probleem, of is een kaart verrot.

Mocht dat allemaal niet helpen, dan issut waarschijnlijk voeding of mobo, in beide gevallen moet je ff nadenken of 't je wel waard is....

btw: biosbatterij al vervangen? kan ook nog bedenk ik me net

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

DJSmiley schreef op 10 December 2002 @ 22:55:
[...]

ja, en een andere voeding heb je ook zo liggen... 't is een COMPAQ, dus vaak specifieke voedingen en shit.... ERG lastig bij problemen.

imho gewoon de meeste dingen los testen: Gooi 'm eens op single CPU, 1-voor-1. Mocht een cpu dood zijn merk je dat snel genoeg.
Ook geheugen ff goed testen, ff in een andere kast desnoods. (let op: waarschijnlijk heeft dat ding EDO-DIMM, dus NIET in een SDRAM bord douwen, kun je lachen ;) )
En natuurlijk ff alle niet-gebruikte shit afkoppelen... who knows zit daar het probleem, of is een kaart verrot.

Mocht dat allemaal niet helpen, dan issut waarschijnlijk voeding of mobo, in beide gevallen moet je ff nadenken of 't je wel waard is....

btw: biosbatterij al vervangen? kan ook nog bedenk ik me net
Idd, je hebt gelijk, het hier boven staande lijstje is zeer compleet maar ik zou er nog graag één ding aan toe willen voegen, kijk eens op www.compaq.com/support

Misschien dat je daar nog wel wat info over je probleem kan vinden. Je zou kunnen kijken of je het hele BIOS kan je resetten, misschien dat dat ook werkt, ik weet echter niet in hoeverre deze server van belang is voor jou cq bedrijf. Dit kan nadelige gevolgen hebben voor je installatie!!!

* WhizzCat is niet aansprakelijk :P ;)

offtopic:
DJSmiley: ik heb al 4 compaq versleten, dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb, nofi uiteraard ;)

[ Voor 8% gewijzigd door WhizzCat op 10-12-2002 22:59 . Reden: edit ]

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
WhizzCat schreef op 10 December 2002 @ 22:58:
[...]

Idd, je hebt gelijk, het hier boven staande lijstje is zeer compleet maar ik zou er nog graag één ding aan toe willen voegen, kijk eens op www.compaq.com/support

Misschien dat je daar nog wel wat info over je probleem kan vinden. Je zou kunnen kijken of je het hele BIOS kan je resetten, misschien dat dat ook werkt, ik weet echter niet in hoeverre deze server van belang is voor jou cq bedrijf. Dit kan nadelige gevolgen hebben voor je installatie!!!

* WhizzCat is niet aansprakelijk :P ;)

offtopic:
DJSmiley: ik heb al 4 compaq versleten, dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb, nofi uiteraard ;)
lol, ach, ik vreet hier ook compraqjes hoor ;)

't leek iig uit je post zo van: pak een atx voedingkje en test die ff....

btw: Wat betreft die bios, staan die bij de oudere modellen niet op de harddisk als partitie? Dan zou ie zoiezo moeten booten volgens mij.

offtopic:
Je profiel: Geboortedatum Friday 15 November 2002 :? :?

Zow, en nu weer verder over de dooie compaq van topicstarter ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 10-12-2002 23:05 ]

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

DJSmiley schreef op 10 december 2002 @ 23:04:
[...]

lol, ach, ik vreet hier ook compraqjes hoor ;)

't leek iig uit je post zo van: pak een atx voedingkje en test die ff....

btw: Wat betreft die bios, staan die bij de oudere modellen niet op de harddisk als partitie? Dan zou ie zoiezo moeten booten volgens mij.

offtopic:
Je profiel: Geboortedatum Friday 15 November 2002 :? :?

Zow, en nu weer verder over de dooie compaq van topicstarter ;)
Doen we! Die bios staat hier idd op de hardeschijf. Dat gaat vrij weinig oplossen, maar ik meen me te herinneren dat er een minimaal aantal instellingen wél op een rom/ram chipje staan en dat je die via een jumper op het mobo wel ken resetten. Trouwens, zijn er geen fans vastgelopen? Zal met niet zonder stof, zodat er iets te warm wordt. Er moet trouwens een AT voeding in denk ik zo trouwens.... Trek idd eens alle hardware los behalve 1 proc en 1 reepje ram, mocht er daar ook meer van inzitten, netwerkkaarten, scsi, de hele mik mak, floppy drive en alles er één voor één weer terug in zetten. Tenzij hij het meteen niet doet, dan ff proc/geheugen verwisselen en kijken wat ie dan doet. Dan hebben we geloof ik toch vrij veel opties behandeld dacht ik. :)

offtopic:
Profiel ga ik nakijken, tis trouwens 15 nov. 1981 :+

edit: ik haat typo's 8)

[ Voor 3% gewijzigd door WhizzCat op 10-12-2002 23:10 ]

• OGangstah
de fans draaien nog vrolijke rondjes dus daar zal het niet aan liggen

de voeding lijkt okee, maar het is wel een-of-andere leipe compaq redundant voeding, nu zit er OOK een ATX-voedings connector op het mobo, misschien kan ik dat eens proberen?

ben nu bezig met alles los te trekken(nog maar een keer)...

• OGangstah
ik heb hem nu weer aan de gang gekregen...

uit de voeding komen 2 connectors, 1 dikke voor de stroom en een platte(sorry floppy connector) deze heb ik losgemaakt van het mobo en nu gaat ie weer aan, weet iemand waarvoor deze kabel dient?

nog een vraag: er zitten 2 joekels van fans in dit beest, als ik ze loskoppel(omdat ze teveel lawaai maken) start ie ook niet op(beveiliging denk ik) weet iemand hoe ik het mobo ken 'foppen' zodat ik toch ken booten ZONDER fans...(snachts heb ik slaap nodig)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:47

Shuriken

Life is all about priorities

Geen idee waarvoor de floppy dient. Ik heb een dergelijke voeding hier liggen en em eens opengemaakt.
Als ik het zo bekijk is de blauwe stekker +5V, Ground, +12V, +3,3V en ik denk dat op de flatcable (floppy kabel) de rest zit. Dus -5V, -12V, PWOK e.d.

Ik heb een vermoeden dat je voeding toch niet helemaal okay is en dat ie powergood niet afgeeft. Daarom gaat ie denk ik niet aan.

Anyways als je nog een voeding nodig heb, heb ik er hier nog een liggen...

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• OGangstah
hij doet t prima, dan wel zonder die floppy-ding, maar hoeveel moet je voor die voeding hebben? heb je ook nog andere onderdelen, zoals CPUz, mem enz enz.
Pagina: 1