Mijn audio-versterker is al twee keer bezweken doordat hij onder stroom werd gezet door mijn computer. Ik heb nu een nieuwe HiFi versterker maar zou toch nog steeds erg graag mijn muziek via de computer afspelen. Heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe is dit op te lossen? Pepijn
Verwijderd
aansluiten via toshlink (optical out) is ook mogelijk als je een geluidskaart en versterker met deze aansluiting bezit
en anders, zorg voor aarde, een PC MOET geaard zijn , er zit niet voor niets een aardpinnetje in de aansluitdraad
ik heb helaas niet de beschikking over geaarde stopcontacten. Kan ik dit op de centrale verwarming aansluiten?
Ehhh... Het is niet ideaal. Zeker niet als je alles aan de cv gaat hangen, als er dan iets fout gaat en je raakt de vervarming aan, kan dat een vrij vervelend gevoel veroorzaken.Kan ik dit op de centrale verwarming aansluiten?
Maar wie zegt dat het ontbreken van randaarde het probleem is?
EDIT: Typo
[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 10-12-2002 20:20 ]
{signature}
Verwijderd
ik heb geen enkele pc geaard en ze zitten allemaal op een audio set aangesloten en er slaan wel eens wat vonkjes over maar nog geen enkele radi is bezweken ik denk dat het eerder aan een brake versterker licht.
Men koope een nylon trekveer en men trekke de groen/geele draad erbij. Meestal wel terug te vinden in een centraaldoos.
Als een cake kan bakken met goed resultaat dan kan je ook geaarde wandcontactdozen aanleggen.
Edit: De ground van je PC ligt aan "aarde", vandaar
Als een cake kan bakken met goed resultaat dan kan je ook geaarde wandcontactdozen aanleggen.
[ Voor 13% gewijzigd door Adm.Spock op 10-12-2002 21:40 . Reden: Één Ohja! ]
Klinkt allemaal wel leuk maar in de meeste huurhuizen mag je niet zomaar aan de elektra gaan lopen klooten.Adm.Spock schreef op 10 December 2002 @ 21:39:
Men koope een nylon trekveer en men trekke de groen/geele draad erbij. Meestal wel terug te vinden in een centraaldoos.
Verwijderd
Als jij geen randaarde hebt in je huurhuis dan zou ik eens een belletje doen naar de huismeester dat hij dat NU persoonlijk komt aanleggen!
Euhm, als randaarde echt niet lukt (wel de beste oplossing) dan zou je kunnen proberen om zowel versterker als PC niet te aarden maar wel beide aardlijnen door te verbinden.
Let op: het hele idee achter de randaardebeveiliging werkt dan dus niet bij versterker en computer.
Euhm, als randaarde echt niet lukt (wel de beste oplossing) dan zou je kunnen proberen om zowel versterker als PC niet te aarden maar wel beide aardlijnen door te verbinden.
Let op: het hele idee achter de randaardebeveiliging werkt dan dus niet bij versterker en computer.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 23:30 ]
Als je een Surround Receiver (zijn er stereo versterkers met optische aansluiting
) gaat kopen kan ik je optische digitale verbinding advieseren!
Geen last meer van irritante stroompies tussen pc en receiver.
idiaal, ik kan me hier dood aan ergeren!
en de kwaliteit is ook nog erg goed ook.
Geen last meer van irritante stroompies tussen pc en receiver.
idiaal, ik kan me hier dood aan ergeren!
en de kwaliteit is ook nog erg goed ook.
Pagina: 1