Windows .net, Longhorn, of XP?

Pagina: 1
Acties:

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:02
Ik zit momenteel met Windows XP, nu is er zoveel nieuw beta en alpha-voer, lijkt me leuk om daar eens mee aan de slag te gaan, wie is al in de stoute schoenen gestapt om deze OS's te bekijken, en wat zijn jullie ervaringen?
Ik hoop een vergelijking van jullie horen, om net even de doorslag te krijgen
wat te doen (Bekijken, of links laten liggen).

Ik het hier over:
- Windows Longhorn 3683 Alpha
- Windows.net 2003 RC2 Enterprise
- Windows XP Build(heb ik al)

Meer informatie over beta besturingssystemen
op [SH007 edit: linkje was op het randje]
Uiteraard maak ik het niet mijn hoofd-OS, maar zet ik het op een andere partitie.

[ Voor 9% gewijzigd door SH007 op 16-12-2002 09:42 ]

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
.net rc2 kan je gratis downloaden bij microsoft...ik draai momenteel rc1 als "hoofd-OS" en het bevalt bestwel :P

ff een beetje kijken hoe die server in elkaar zit gaat beter als je er gewoon veel mee werkt :)

spulletje start heerlijk snel en doet zn werk prima, dus die kan je zeker proberen :)

longhorn heb ik geen idee van, die heb ik niet, en is ook gewoon niet via de legale manier te krijgen :)

Verwijderd

Ik heb die Longhorn Alpha geinstalleerd gehad. Erg langzaam vergeleken met Windows xp en grafisch is ie nog niet zo verschillend van xp. Daarom heb ik hem na 2 dagen maar weer geuninstalled.

• Frash
  • Laatst online: 09:02
veldmuis schreef op 10 december 2002 @ 19:08:
.net rc2 kan je gratis downloaden bij microsoft...ik draai momenteel rc1 als "hoofd-OS" en het bevalt bestwel :P

ff een beetje kijken hoe die server in elkaar zit gaat beter als je er gewoon veel mee werkt :)

spulletje start heerlijk snel en doet zn werk prima, dus die kan je zeker proberen :)

longhorn heb ik geen idee van, die heb ik niet, en is ook gewoon niet via de legale manier te krijgen :)*
Is het qua snelheid stabiliteit wel beter dan XP, of denk je dat ik beter XP kan houden?

BTW. Ik zag die screenie's van .net en die zien er wel goed uit, met dat grijs, staat wel origineel, weer eens wat anders dan zeeblauw... :Y)
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 19:25:
Ik heb die Longhorn Alpha geinstalleerd gehad. Erg langzaam vergeleken met Windows xp en grafisch is ie nog niet zo verschillend van xp. Daarom heb ik hem na 2 dagen maar weer geuninstalled.
Ik ben ook niet zo'n zuurstokken-OS fan (zoals iemand dat op T.net zo mooi zei),
en je hebt bijna dezelfde PC specs, dus we zullen wel op elkaar lijken, laat ik lekker links liggen dus :)

* Ik ben niet zo'n heilige boon })

[ Voor 30% gewijzigd door Frash op 10-12-2002 20:14 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb .NET een keer gedownload (en geinstalleerd onder VMWare). Het is de serverversie van windows XP, dus grotendeels hetzelfde als XP, maar dan zonder de grafische zooi en n00b-knopjes enzo en met allrelei server tools.. verder niet echt interessant voor de desktop.

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb bij een vriend van me Longhorn in actie gezien, zag er wel mooi uit (best wel XP-achtig), alleen de "gebruikersvriendelijke" interface is NOG groter :X.

Als je naar Mijn Computer ging, had je aan de linkerkant die "comman tasks" toolbar, en dan de overgebleven bovenste helft van dat venster werdt in beslag genomen door een of ander stomme plaat :/
Verder was het absoluut niet stabiel, liep om de 5 minuten vast, maar was wel grappig om te zien :) Het zag er totaal niet uit zoals op die screenshots met enorme startbalk aan de linkerkant van het scherm met een joekel van een klok eronder.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:17
.net is wel leuk en leerzaam om te proberen zeker als je nog niet eerder een beta ervan hebt uitgeprobeerd.

Longhorn zou ik nog ff laten liggen aangezien het momenteel verkeert in het stadium van het uittesten van nieuwe onderhuidse meuk die nog zeker niet optimaal werkt. De uiteindelijke longhorn zal veel verschillen van XP. Ik zou ff wachten tot longhorn richting dat stadium komt. Dan valt er veel meer uit te proberen lijkt mij. Momenteel is het nog gewoon een soort XP met wat aanpassingen.

[ Voor 7% gewijzigd door k7of9 op 10-12-2002 21:30 ]

Mijn fotografie en videografie

Pagina: 1