Toon posts:

PC slaat af na 6 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een casefan te hebben aangesloten op mijn systeem, blijkt het geheel zonder pardon af te slaan na ongeveer zes seconden :( Vaag probleem, zal het dan ook wat proberen te verduidelijken en hoop dat jullie door ervaring met soortgelijke problemen met een oplossing kunnen komen.

Voor het plaatsen van een fan in mijn AOpen Hq08 aan de voorkant heb ik de voorzijde van de behuizing eraf moeten halen. Deze zat echter vast via een rood/zwart gecombineerde draad aan de powerknop die verbonden is met het moederbord (soltek sl75drv4) en hierdoor kwam er wat druk op te staan. De enigste oorzaak die voor dit probleem kon bedenken, is dat ik de twee connectors op het moederbord die zorgen voor het activeren van de pc, enigszins heb beschadigd. De computer kan echter nog wel worden aangezet via deze powerknop, en slaat net af voordat windows XP op kan starten (krijg nog net wat informatie op het scherm te zien) Ook heb ik het CMOS al gecleared, hetgeen net zo min effect heeft. Misschien probleem met de voeding?

De overige specificaties van mijn systeem:
AMD XP 1700+
Dane Elec 512 MB PC2100
Ati Radeon 8500le 64
soltek sl75drv4
ibm 120gxp
aopen 300w voeding

Ik weet dat het probleem onduidelijk is, en kan alleen de symptonen aangeven maar hoop dat jullie me meer op weg kunnen helpen

Verwijderd

en zonder je casefan?

Verwijderd

Je moet je cmos eens clearen!!! >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nix.. heb ooit 4 fannetjes en een neonbuis ingestopt, deze erweer uitgehaald ivm een reorganisatie in de kast :) en besloot ze er weer in te stoppen. Nu er dus direct weer uitgehaald, maar het effect blijft hetzelfde. Alles gecontroleerd. Denk zelf iets beschadigd te hebben op het mobo, no id wat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 19:09:
Nix.. heb ooit 4 fannetjes en een neonbuis ingestopt, deze erweer uitgehaald ivm een reorganisatie in de kast :) en besloot ze er weer in te stoppen. Nu er dus direct weer uitgehaald, maar het effect blijft hetzelfde. Alles gecontroleerd. Denk zelf iets beschadigd te hebben op het mobo, no id wat.
cpu fan wel op de juiste connector / draait die wel ?

Verwijderd

Topicstarter
jups alles draait als ik aansluit, voeding kan het makkelijk aan. de powerknop blijft ook niet haperen waardoor hij zichzelf afsluit na 4 vier seconden, heb hem al eens aangezet en vervolgens de connector van de powerknop naar het mobo eruitgehaald zodat die geen signaal meer door kan geven

Verwijderd

uhm
andere voeding? / sloop alles uit je kast en check ut op een dik boek :)

Old Skool work

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 18:56:
Ik weet dat het probleem onduidelijk is, en kan alleen de symptonen aangeven maar hoop dat jullie me meer op weg kunnen helpen
Het enige wat ik ken en wat hier op lijkt is dat het bios RMP uitleest van coolers, (Bijv. CPU) wanneer deze dan op 0 staat, slaat de PC idd ook uit. Maar of dit nu ook bij jouw het geval is :?

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Verwijderd

Test het ff met de voeding van je andere pc, nerd!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nerd, maar zo ver was ik ook al. Lijkt me sterk dat een voeding tabee zegt van het een op andere moment

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 19:20:
Bedankt nerd, maar zo ver was ik ook al. Lijkt me sterk dat een voeding tabee zegt van het een op andere moment
Is bij mij ook een keer gebeurd dus het kan best wel. Het proberen waard, mong!!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Je voeding hoeft niet kapot te zijn. Maar hij kan het vermogen wat er gevraagd wordt niet meer aan. Zodat je dus misschien een andere voeding nodig hebt. 8)

Verwijderd

Topicstarter
euhh jah, maar heb zo'n beetje alles eruit gehaald (fans, geluidskaart, netwerkkaart, tvkaart) --> te weinig vermogen lijkt me uitgesloten. Ik hoop iemand tegen te komen die eenzelfde probleem heeft gehad, en anders word het naar de pcboer :S

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
Wat als je de pinnetjes van je powerconnector op je moederbord even handmatig verbind, en snel weer loslaat. Start hij dan wel op?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
joat handmatig gaat en hij houdt het dus maar liefst 10.9 seconden vol

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 19:39:
euhh jah, maar heb zo'n beetje alles eruit gehaald (fans, geluidskaart, netwerkkaart, tvkaart) --> te weinig vermogen lijkt me uitgesloten. Ik hoop iemand tegen te komen die eenzelfde probleem heeft gehad, en anders word het naar de pcboer :S
Probeer ook eens de HDD en CDrom spelers eruit te halen, gewoon helemaal kaart booten met alleen proc, mobo, video en mem (en bijbehorende koelers :+). Maakt je mobo trouwens geen contact met de kast?

Verwijderd

Topicstarter
Nee er is geen sprake van contact tussen mobo en kast, maar krijg wel een tintelend gevoel als ik willekeurig over de gast ga, alsof er wel stroom door loopt. ga binnenkort het systeem compleet herinstalleren.

Verwijderd

Topicstarter
Owja, en vlak voordat hij uitvalt hoor ik net een bliepje van het systeem (zelfde als je de computer aanzet). Helpt misschien?

Verwijderd

flash eens een nieuw bios

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:45
Ik gok rotte voeding nadat je iets van kortsluiting gehad hebt ofzo. Dat je stroom over je kast voelt moet je toch geen lekker geven. Pak een andere voeding en sluit effe alles opnieuw aan, of leg je mobo helemaal los uit de kast met alleen video en hd.

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik had dat ook gehad, nadat ik een FAN had aangesloten. Toen ben ik terug geweest naar de winkel, dacht dat het aan mijn mobo lag ofzo. Maar nou bleek dat het mijn ATA poort was. Die hebben ze op disable gezet. En geen problemen meer. Snap ook niet wat dat er mee te maken heeft, maar je kunt het proberen. Die was namelijk beschadigd geraakt door stroom of FAN :S

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 19:30
Edit , niet goed gelezen. sorry :(

Ik heb geen idee wat er mis is, helaas.

[ Voor 85% gewijzigd door Nephalem82 op 12-12-2002 16:09 ]

Verwijderd

Proc kapot denk ik, had ik ook, ging ie aan en even later weer uit omdat de processor heb dat op een of andere manier beveelde..dus test alle onderdelen in andere pc's...

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 23:21:
Nee er is geen sprake van contact tussen mobo en kast, maar krijg wel een tintelend gevoel als ik willekeurig over de gast ga, alsof er wel stroom door loopt. ga binnenkort het systeem compleet herinstalleren.
Dat komt omdat ie niet geaard is, maar heeft imo niet met het "uitschakelprobleem" te maken.

Als je direct het bios ingaat en erinblijft, blijft hij dan wel aan?
Heb je de tijd om in het bios te kijken naar een optie voor "beveiliging voor als je fan stopt met draaien"?

Maakt het koelblok goed contact met de processor?
(Misschien schakelt de pc uit doordat de processor te heet wordt)

[ Voor 3% gewijzigd door Simba op 12-12-2002 16:28 ]

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

Termy

valt er nog wat te fragge?

spanning op de kast is normaal, ook als hij geaard is. hoe dacht je anders een kooi van faraday te krijgen?

ten 2e, check eens of je powerknop niet blijft hangen, dat zorgt hier namelijk ook voor...

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Termy schreef op 12 december 2002 @ 18:21:
spanning op de kast is normaal, ook als hij geaard is. hoe dacht je anders een kooi van faraday te krijgen?

ten 2e, check eens of je powerknop niet blijft hangen, dat zorgt hier namelijk ook voor...
(1) een kooi van Faraday is een geleidend omhulsel, maar d'r hoeft geen spanning op te staan om het een kooi van Faraday te laten zijn. Nog los van waar je dat voor nodig hebt (zovaak komt een EMP ook niet voor ;)): spanning op je kast is NOOIT normaal. Ergens is er blijkbaar sluiting, en dat zal je moeten verhelpen.

(2) heeft 'ie al gedaan.

[ Voor 2% gewijzigd door Rataplan op 13-12-2002 21:30 . Reden: eSp? Weer teveel in W&L zitten lezen :) EMP dus :) ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
XanderH schreef op 10 december 2002 @ 19:50:
Wat als je de pinnetjes van je powerconnector op je moederbord even handmatig verbind, en snel weer loslaat. Start hij dan wel op?
en hoe doe je dat ?

dikzak

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:47
met een schroevedraaier of een jumpertje ofzo :P

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

XanderH schreef op 10 december 2002 @ 19:50:
Dit heeft hetzelfde effect als:
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 19:12:
heb hem al eens aangezet en vervolgens de connector van de powerknop naar het mobo eruitgehaald zodat die geen signaal meer door kan geven
...waarvan acte :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Een auto is ook een kooi van faraday, maar deze is niet geaard.

• MR_zip
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04-2023
Als je een tintelend gevoel krijgt als je je metalen delen van de kast aan raakt dan zou ik je pc eerst maar eens aarden. Dit geeft spontane reboots of in jou geval het uitzetten van de computer. Mijn broer heeft zijn pc aan een niet geaard wcd hangen en hij heeft ongeveer ieder half uur een spontane reboot. Je moet voor de grap eens je kast en je verwarming aanraken dan weet je vanzelf wel dat die stroom niet goed kan zijn. Dit houdt ook in dat je voeding zijn beste tijd heeft gehad(zoals al eerder genoemd is).

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

Termy

valt er nog wat te fragge?

spijt me zeer maar m'n kast is geaard en toch staat er spanning op. ook slaat hij nooit zomaar af.

hmz, net ff wat gegoogled. er is idd geen spanning of stroom nodig... grappig, ik was in de veronderstelling dat juist het creeren van een magnetisch veld de boel tegenhoudt zoals met de aarde het geval is....

naja, niet dus. :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Heb ik ook gehad. Bij mij was het een draadje van de fan dat de kast raakte. Na alles netjes te hebben weggebonden en vastgemaakt nog één keer cmos clear en sindsdien probleem opgelost.

Verwijderd

Je voeding kan overbelast zijn geraakt en daarom een bepaalde output niet meer geven. heb je getest met een andere voeding?? Hebben trouwens al verschillende replyers gevraagd...

Verwijderd

Topicstarter
Ok even: een kapotte processor is uitgesloten, omdat hij wel normaal werkt gedurende 10 seconden. De pc is wel degelijk geaard. Ik vermoed inderdaad dat het probleem bij voeding ligt, maar heb noch de tijd noch de middelen voor om dit te bevestigen.
De combinatie mobo+cpu+mem is inmiddels in goed overleg naar eynstein gestuurd. Zij kunnen daarmee dingen uitsluiten en vervolgens met een oplossing komen :)
Pagina: 1