Toon posts:

Als je geheugen op cas2 zet kun je dan je

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geheugen mollen. Ik heb namelijk van dat oem geheugen pas gekocht, het draait nu op 133 met de instelling latency op 3. Ik kan alleen kiezen tussen of 2 of 3 in het bios van de kt7raid, en dus niet 2-2-3 of iets anders. Als ik 'm nou op 2 zet zou het kunnen dat je het geheugen molt. Misschien een stom vragie maar ik 't moet zeker weten voor ik 't ga proberen.

thx voor replies

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mollen? Lijt me ERG onwaarschijnlijk tenzij het direct niet goed boot maar je hem toch 24u erna blijft aanhouden...

Cas latency is een timing setting, geen snelheid of voltage. Dus is de temperatuursstijging van een verandering vrij klein. Ver voordat iets onherroepelijk beschadigd wordt, merk je al dat de stabiliteit minder wordt. Dus, probeer gerust op 2; als dat werkt, mooi; werkt het niet volledig stabiel, terug naar 3 en niets te vrezen.

Oh, was ik even vergeten, maar voor de duidelijkheid: 133 op Cas 3 is nog altijd VEEL sneller dan 100 op Cas 2.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
thanx ik ben nu wat wijzer geworden. 'k ga 't gewoon proberen. oja pc133 op 133 en cas 2 kan dat??

Verwijderd

Hoeveel sneller is CAS 2 dan CAS 3 op dezelfde FSB in procenten?