Ik ehb een win2k as draaien, met verschillende gebruikers, backup operators enzovoort. Als ik zelf als admin inlogt en maak een ISDN verbinding aan werkt dat OK, Maar als iemand anders die remote via een terminal server als backup operator inlogt kan hij de inet verbinding niet uit zetten? hoe kan ik er voor zorgen dat die dit wel kan
Verwijderd
Daar is een speciale groep voor waar je de users aan kunt toevoegen. Admin is standaard lid.
Via een terminal sessie heeft een gebruiker andere rechten. k liep hier tegenaan, toen ik een ACE/Server van RSA wilde installeren. Remote ging dat niet, maar locaal wel. In beide gevallen behoorde ik tot de enterprise admins groep.
Als iemand weet welke zaken veranderd moeten worden om volledige rechten te krijgen via terminal services, dan hoor ik dat graag
Als iemand weet welke zaken veranderd moeten worden om volledige rechten te krijgen via terminal services, dan hoor ik dat graag
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
wie weet dan welke groep het is om de verbindingen te morgen beheren?
Ik zie het niet gewoon bij de verbinding staat net als bij security voor bijvoorbeeld Files
Ik zie het niet gewoon bij de verbinding staat net als bij security voor bijvoorbeeld Files
@ itstim:
Zit die gebruiker *alleen* in de backup operators groep? En niet domain users o.i.d. Dan zul je inderdaad zeer beperkt zijn in wat je kunt aangezien een backup operator maar weinig rechten heeft. Weet zo ook niet uit mijn hoofd waar de verschillen zitten of welke groep je precies nodig hebt en nan nu ook niet achter een Win2K server gaan zitten om e.e.a te bekijken.
@ BlaTieBla
Heb je tijdens die terminal sessie geprobeerd om de server alvorens de installatie te starten handmatig in de installation mode te zetten met het change user /install commando? Misschien dat dat zou willen helpen.
Zit die gebruiker *alleen* in de backup operators groep? En niet domain users o.i.d. Dan zul je inderdaad zeer beperkt zijn in wat je kunt aangezien een backup operator maar weinig rechten heeft. Weet zo ook niet uit mijn hoofd waar de verschillen zitten of welke groep je precies nodig hebt en nan nu ook niet achter een Win2K server gaan zitten om e.e.a te bekijken.
@ BlaTieBla
Heb je tijdens die terminal sessie geprobeerd om de server alvorens de installatie te starten handmatig in de installation mode te zetten met het change user /install commando? Misschien dat dat zou willen helpen.
Ik heb de user wel in Domain Users staat, anders kan ik nooit inloggen remote enzo. Hij heeft ook een aantal rechten. Maar zelf als enterprice adin oid kan ik hem niet verbreken zelf als ik in de groep administrators zit niet!
Pagina: 1