Toon posts:

draadloos zonder problemen???

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen..

ik ben niet zo thuis en het whireless gebeueren..
maar ik wil het hebben over een draadloos thuisnetwerkje....
voor 2 a 3 computers...

nu hebben mijn vader en ik geen zin om kabels naar boven (ja; eentje blijft er beneden; de andere op mijn slaapkamer) te leggen.... (inclusief boren etc..
ook heeft een vriend van mij slechte ervaringen met netwerk maken via coax-kabel...(zeker als het om meer dan 10 a 15 meter gaat...

Nu willen we dus een draadloos netwerk maken....
Nou schijnt dit nie zo moeilijk te zijn, maar we vroegn ons af:

is dit wel snel....
Hoe zit het met de betonnen vloeren??/ gaat hier het signaal door....

eventueel: welke andere mogelijkheden hebben we dan nog om een goed en snel netwerk aan te leggen, zonder al te proffecsioneel te worden!?!??

alvast bedankt voor jullie reacties...

Verwijderd

Draadloos is zeker te doen, ik haal hier in huis zo'n 400KB/s (dus 3,2 megabit) van de ene naar de andere hoek van het huis (beneden links voor de woonkamer, en boven rechts achter op mijn kamer).

Maar als je veel bestanden wilt delen, zou ik je aanraden om toch eens te kijken hoe simpel het is om een utp rol met wat connectoren en een tang te kopen, je hebt er hele kleine gaatjes voor nodig, en het is wel zo snel :)

Probleem met 3 computers is dat je een access point nodig hebt (bij 2 kun je gewoon peer-to-peer werken), en dat is vrij prijzig.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 18:28 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar hoe zit dat nou dan met die afstand...

ik heb begrepen dat zo'n UTP kabel toch een maximale lengte mag hebben van .......
(weet nie precies hoeveel)....
dus; schat dat het bij ons toch zo'n 25 a 30 meter is..
en is dit dan wel zoveel sneller??? (welke snelheden praten we dan over???

en ja; als dat toch die afstand een probleem is; dat met dat draadloze is toch wel ideaal wat betreft gaten boren etc....

als het tenminste daarna simpel software-matig aan de gang is te krijgen....????

welke apparatuur gebruik je dan bij jou thuis????? (als ik vragen mag??)
;)

Verwijderd

Ook word het erg langzaam omdat de Accespoint maar 11 MBit in totaal heeft. als je dan met 3 connections gaat werken en gaat gamen of zo :O dan heb je maar 3 mibit over ongeveer :? das dus niks. Voor inet alleen ofzo prima natuurlijk.

Verwijderd

Ik gebruik hier E-Tech spullen...dus E-Tech W-Router en USB connectors op het signaal op te vangen...ik heb bereik van metertje of 45... Op 8mbit als ik het apparaat mag geloven :) (op 1 notebook word het signaal uitgezonden)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.