Toon posts:

[Epson] Waar blijft m'n inkt?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een goeie avond,

Zit ik even lekker te printen...
Stopt mijn Epson Stylus Photo 790 ineens met het geven van inkt... :?
(en dan beide cardridges.. Zwart en de Kleuren cardridges..!)
Hij print nog vrolijk verder... maar van die lege blaadjes uit mijn printer staat ook zo vreemd... |:(

Dus ik denk.. 't zal wel aan de cardridges liggen ofzo..
ouwe eruit, en nieuwe erin...
maar nee..
er blijven lege blaadjes uitkomen.. (waar dus normaal tekst en/of plaatjes moeten staan!)

Dan softwarematig reinigen.. (je probeert toch wat..)
en maar reinigen en maar reinigen.. (kost weer de nodige inkt.. maar 't komt niet op het papier!!)

Nu ben ik radeloos..

Enige Hints wat mij tot de oplossing kan brengen??
(ik ben qua uitmekaar schroeven en kijken of er iets verstopt zit.. een n00b dus...)

Want die Epson is wel een heerlijke printer hoor! (moet ie het wel doen natuurlijk! :P )

Ik hoor 't graag!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Nou, klinkt zo als een sofwareprobleem en ik zou zeker niet je printer zo maar gaan openschroeven ;) . Hoe oud is het beestje? Met welk OS werk je? Stopte hij halverwege een bladzijde met inkt spuiten?

Al gezocht in google of epson.nl?

Kijk hier is effe anders

http://www.epson.com.sg/sp790%20final/SP790F_1.HTM

[ Voor 20% gewijzigd door SmartDoDo op 10-12-2002 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo!

Het beestje is nu ongeveer anderhalf jaar oud.. :) en draait onder Win XP..
en hij heeft gewerkt!
welliswaar al met een kleurtje missend...
maar nu print ie gewoon blanco papiertjes..! :(

Bedankt voor de link, maar het juiste antwoord stond er niet tussen.. :(
Is het niet iets met "printerkoppen" reinigen ofzo?
(doe ook maar een gok :? )

Hij stopt dus niet halverwege met printen, hij print gewoon niets..
(hij doet alsof ;) )

nog andere ideeen?

Bedankt alvast!

Maresh.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06 11:29
hmmm dit klinkt bekend, ik heb ditzelfde probleem namelijk met m'n Epson Stylus 760, ik heb een tijdje niet meer geprint en nu zijn m'n koppen verstopt.
vorige week had ik de helpdesk van Epson gebeld en die zeiden me dat er een extra optie is om de koppen te reinigen, namelijk deze (even kopieeren uit de email):

----------------------
Powercleaning:
Indien het probleem alleen zwart betreft neemt u een tekstdocument van ongeveer een half a4 zwarte tekst. Als het probleem ook kleur betreft maakt u een tekstdocument aan en typt u 6 regels tekst in zwart, 6 in rood, 6 in blauw en 6 in geel.

Dit document drukt u af.
Als de printer klaar is met afdrukken voert u een cleaning uit (door 3 seconden de inktknop op de printer ingedrukt te houden of de cleaning uit het utility scherm van de printer te kiezen als u geen knoppen op de printer heeft). Als de printer klaar is met de cleaning dan herhaalt u dit proces. U drukt weer het document af, en weer gevolgd door een cleaning. In totaal doet u dit 5 maal, dus 5 maal afdrukken, en na iedere afdruk een cleaning uitvoeren. Hierdoor zal de printer bij elke cleaning met een hogere druk de kop schoonmaken, tot bij de 5e maal met maximale kracht schoongemaakt wordt.
------------------------

dit heeft bij mij overginds niet geholpen, ik zou de printer op kunnen sturen naar Epson dat zij de koppen met een speciaal apparaatje schoonmaakte of dat er nieuwe koppen in kwamen, maar dit zou erg duur zijn. een goedkopere oplossing was om gewoon een nieuwe printer te kopen als die "Powerclean" niet werkt.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als een printer zomaar stopt met printen ligt dat meestal aan de software. Je zegt zelf dat je al andere inktcartridges hebt gebruikt. Je weet zeker dat die wel genoeg inkt hadden? Zijn het officiele epson cartridges trouwens?

Ik zou is proberen je printer opnieuw te installeren. Zo gebeurd, heb het wel vaker zien gebeuren dat dat problemen spontaan oplost.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

Anders bel je gewoon de Epson Helpdesk die willen wel langskomen om te kijken naar dan ding. Ik vind het wel heel erg vaag dat ie gewoon helemaal nix meer print!

ps: Je hoeft geen hoi en doei in je posts te zetten hoor! Sterker nog het mag gewoon niet. Als iedereen dat doet wordt het hier een gekkenhuis snappie? Ook je naam niet etc..

systeem specs

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 21:48

PCR

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 18:02:
--knip--

(ik ben qua uitmekaar schroeven en kijken of er iets verstopt zit.. een n00b dus...)

--knip--
Ondanks dat je een 'n00b' (zijn niet mijn woorden :P ) kun je toch altijd wat uit elkaar schroeven en gaan kijken wat er mis kan zijn? Gewoon onthouden welke schroef je waar uitgedraaid hebt :)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

henri schreef op 10 december 2002 @ 21:58:

Ondanks dat je een 'n00b' (zijn niet mijn woorden :P ) kun je toch altijd wat uit elkaar schroeven en gaan kijken wat er mis kan zijn? Gewoon onthouden welke schroef je waar uitgedraaid hebt :)
En jij denkt dat een 'n00b' iets kan vinden in z'n printer? :O

[ Voor 58% gewijzigd door SmartDoDo op 10-12-2002 22:07 ]

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 21:48

PCR

SmartDoDo schreef op 10 december 2002 @ 22:03:
[...]

En jij denkt dat een 'n00b' iets kan vinden in z'n printer? :O
Wellicht; want als er iets verbrand lijkt te zijn dan zou je toch een heel klein beetje het vermoeden kunnen gaan krijgen dat er heel misschien toch iets niet echt helemaal klopt? ;)

P.S. Waarom ' :O ' ?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Het klinkt mij erg bekend in de oren Ik heb het ook eens gehad met een Epson 500 (2 printers, hetzelfde probleem)
Ik zou gewoon Epson opbellen als dat ding nog geen jaar oud is. Ze geven namelijk on-site garantie.
Het opnieuw installeren van de drivers kan natuurlijk nooit kwaad (anders moet je dat aan de telefoon doen)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Omdat ik al zoveel printers voorbij heb zien komen die heel veel verschillende soorten defecten hadden terwijl je op het oog onmogelijk kon zien wat er aan de hand was. Ik vond het nogal een tegenstrijdige opmerking dat iemand die geen verstand heeft van computers maar is even zijn printer open zou kunnen maken en kijken of er iets kapot is.

Zet is iemand die geen verstand van auto's heeft voor een open motorkap, dan mag je al blij zijn dat hij/zij de accu weet te benoemen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
De helpdesk kan ik niet echt meer bellen, 't beestje is al meer dan een jaar oud, en 't lullige is, hij is al zelfs een keer terug geweest naar Epson (buiten de garantie) en toen schrok ik zo van de prijsopgaaf... dat ik maar besloten heb om nooit meer buiten de garantie iets naar epson op te sturen... :|

De Software heb ik ook al opnieuw geprobeerd te installeren, is trouwens gewoon gelukt, maar 't helpt helemaal niets..
Maar dat "PowerCleaning" moet ik toch nog maar eens uit proberen :)

Ik kreeg gister trouwens nog een hint:
Zou het ook aan de voeding van mijn Printhead kunnen liggen?
(die zou de printhead moeten verwarmen zodat die kanaaltjes niet verstoppen.. :? )

Iemand daar al ervaring mee??

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hmm, spijtig dat je net zoals ik te maken hebt gehad met de prijsopgaves van Epson. Kun je idd beter gelijk een nieuwe printer kopen jah.
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 06:31:

Zou het ook aan de voeding van mijn Printhead kunnen liggen?
(die zou de printhead moeten verwarmen zodat die kanaaltjes niet verstoppen.. :? )

Iemand daar al ervaring mee??
Geen idee maar als dat het wel mocht zijn, terug naar de winkel en laten repareren ONDER GARANTIE!!!!!

Ik zou als ik jou was je printer eens proberen te testen op een andere PC om er helemaal zeker van te zijn dat het um idd in de printer zit. Doet hij het dan nog steeds niet --> Terug naar de winkel. Hoe oud is die printer? Iets van 1 1/2 à 2 jaar ofzo? Dan mag hij dus echt niet kapot zijn. Of er nu 1 jaar garantie op zit of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Doet hij het dan nog steeds niet --> Terug naar de winkel. Hoe oud is die printer? Iets van 1 1/2 à 2 jaar ofzo? Dan mag hij dus echt niet kapot zijn. Of er nu 1 jaar garantie op zit of niet.
hij is zo'n 1,5 jaar oud jah.. maar als er 1 jaar garantie op zit, ga ik hem nu echt niet meer terug sturen naar de CARD (Epson reparatie service) want dan krijg ik weer zo'n rekening gepresenteerd.. :(

Laten we eens die Power Inc Sucker proberen :)

Iemand nog ervaring met Voeding naar je printhead?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik snap je niet helemaal? ...terug sturen naar CARD??? Lijkt me vrij simpel, het is:

1) Probleem met de software --> jouw probleem òf,

2) Probleem met de hardware --> printer is 1,5 jaar oud --> verwachte levensduur 3/5 jaar --> voldoet niet aan wat je mag en kunt verwachten van een printer en dus terug naar de WINKEL. NIET naar een of andere epson service. Dat willen ze wel maar je hebt geen fuck (pardon) te maken met Epson.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Powercleaning werkt dus jammer genoeg niet... :(
Na 7 keer dat geprobeerd te hebben krijg ik er nog steeds geen kleurtje uit... |:(
voldoet niet aan wat je mag en kunt verwachten van een printer en dus terug naar de WINKEL. NIET naar een of andere epson service. Dat willen ze wel maar je hebt geen fuck (pardon) te maken met Epson.
Die winkel, gaat dat ook op wanneer je je Printer via het Internet hebt besteld?
Vorige keer heb ik namelijk gebeld met die firma (Alternate), en die vertelde mij dat ik het naar CARD moest sturen. (en ik ging er gewoon vanuit dat dat goed was natuurlijk..)

Dus ik sta daar zelf al geregistreerd etc..
(met die printer...)
Yech.. Printers zijn maar moeilijke apparaten als ze het niet doen :P

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 17:36:
[...]

Die winkel, gaat dat ook op wanneer je je Printer via het Internet hebt besteld?
Vorige keer heb ik namelijk gebeld met die firma (Alternate), en die vertelde mij dat ik het naar CARD moest sturen. (en ik ging er gewoon vanuit dat dat goed was natuurlijk..)
Uiteraard geld dat ook voor Alternate ja. Een hoop winkels sturen je door naar de klachtafhandeling van de fabrikant, lekker makkelijk voor ze. Nix op tegen hoor, zolang je ook maar goed geholpen wordt. Alternate mag lekker zeggen wat ze willen maar ZIJ horen voor de afhandeling van je probleem te zorgen. Als ze je nou doorsturen naar CARD en het kost je verder nix ivm garantie ja, dan hoef je er niet moeilijk over te doen.

Nogmaals, voor mij is het probleem simpel. Hardwareprobleem terwijl de printer veel te jong is. Kun je zelf niet oplossen en dus terug naar de winkel onder de WETTELIJKE garantie! SmartDoDo heeft gezegd _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door SmartDoDo op 12-12-2002 18:02 . Reden: Verduidelijking ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Heel toevallig is gisteren de A3-photo printer (1270) op mijn werk defect gegaan. (ziet de kleuren cart niet meer)
Ding is ouder dan een jaar, dus mijn baas zag de bui al hangen. Ik heb gebeld naar de helpdesk en die begonnen gelijk over reparatie kosten en nog belangrijker reparatie tijd. (zelf opsturen, on-site is alleen 1e jaar :( )
Oftewel morgen kan ik een nieuwe printer installeren op het netwerk en gaan we later nog eens proberen die 1270 onder garantie te laten vallen. (hebben we tenminste een backup)

Maar goed, ook voor printers van 1000 gulden lopen ze dus geen stap harder.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1