Ik zit nu al 1 uur te klooien met de volgende query en de search levert me niks op:
ik krijg dan deze fout:
Missing semicolon (
at end of SQL statement.
Als ik dan vervolgens een semicolon erachter zet geeft hij deze fout:
Expected end of statement
"INSERT INTO tblForum(ForPlaatje) VALUES ('"&Request("avater")&"')" & "WHERE ForStudent = '"&Session("gebruikersnaam")&"'";
De database is een access database en de verdere pagina is asp
Ik heb al vanalles geprobeerd, het hierboven geplaatste voorbeeld is dus een van de vele probeersels, ik heb elke komma wel op bijna elke plek gehad....
Zonder dat WHERE gedeelte doet de query het wel dus het probleem zit hem daarin, de namen kloppen verder allemaal.
De "basis" van asp en sql moeten we leren voor school al geven ze geen regels voor het maken van sql querys, weet iemand soms een link naar een site waar het uitgelegd word?
code:
1
| "INSERT INTO tblForum(ForPlaatje) VALUES ('"&Request("avater")&"')" & "WHERE ForStudent = '"&Session("gebruikersnaam")&"'" |
ik krijg dan deze fout:
Missing semicolon (
Als ik dan vervolgens een semicolon erachter zet geeft hij deze fout:
Expected end of statement
"INSERT INTO tblForum(ForPlaatje) VALUES ('"&Request("avater")&"')" & "WHERE ForStudent = '"&Session("gebruikersnaam")&"'";
De database is een access database en de verdere pagina is asp
Ik heb al vanalles geprobeerd, het hierboven geplaatste voorbeeld is dus een van de vele probeersels, ik heb elke komma wel op bijna elke plek gehad....
Zonder dat WHERE gedeelte doet de query het wel dus het probleem zit hem daarin, de namen kloppen verder allemaal.
De "basis" van asp en sql moeten we leren voor school al geven ze geen regels voor het maken van sql querys, weet iemand soms een link naar een site waar het uitgelegd word?