[Win2K Pro]Opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:46
Paar dagen geleden Win98 van m'n bak afgegooid en Win2K erop gezet (i.v.m. geheugen uitbreiding). Nu heb ik Win2K dus al 2 keer opnieuw moeten installeren omdat ie als ik hem de volgende dag aanzet een blauwscherm geeft en zegt dat een register hive key niet bestaat of niet geopend kan worden.
Ik heb dus m'n nieuwe geheugen modules (2x 133Mhz SDRAM) er maar weer uitgesnokt en ik draai sinds vandaag dus volgens oude hardware config.
Geheugen is van hetzelfde merk en type dan het geheugen wat er al in zit dus dat is het probleem niet. Zou 1 van die modules kapot kunnen zijn en dus de bovengenoemde fout veroorzaaken?
Ik ben dit eigenlijk nog nooit tegengekomen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou het even kunnen testen met www.memtest86.com :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:18

Maximus

PhD i.o.

boot eens met die nieuwe geheugen strips misschien dat een van beide kapoet is :)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Kwistnix
Ik heb even gezocht met google, en ik kan zo snel geen aanwijzingen vinden dat dit probleem aan kapot geheugen ligt. Maar dus ook nog geen oplossing gevonden :)

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Niet om je bezorgd te maken, maar eigenlijk precies zo'n zelfde probleem heb ik eens gehad met een XP machine. Draait een tijdje goed en dan ineens inderdaad bij het opstarten zo'n registry hive stop bij het opstarten. Ook 2 keer opnieuw geinstalleerd en memtest gaf daar geen problemen. Verder ook geen rare meldingen in de event viewer of zo. Dacht dat het door een bepaald software pakket kwam dus tijdje helemaal kaal laten draaien (alleen Office nog) 2 dagen later crashte de harddisk compleet. Nieuwe HD erin en sindsdien helemaal geen problemen meer gehad, draait toch al weer een half jaartje nu met alle software d'r weer op zoals voorheen.

Dus kan toch heel goed hardware zijn hoor, maar had je je geheugen nou al getest met memtest of alleen de fout proberen op te zoeken?

• Kwistnix
Ben nog bezig met fout opsporing :)
Geheugen ligt er nog steeds uit, m'n HD is pas nieuw, de oude HD was pas gecrashed i.v.m. te zwakke PSU (PSU inmiddels vervangen door Q-Tec 350 Watt). Ik heb Win2K dus een keer geinstalleerd en toen een ghost gedraaid toen ie de eerste keer met die foutmelding kwam heb ik dus die ghost er over heen gezet. Toen kwam ie weer met die foutmelding en nu heb ik dus helemaal opnieuw geinstalleerd i.p.v. de ghost terug te zetten. Tot nu toe NOG geen problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kwistnix op 11-12-2002 17:25 ]

• Kwistnix
Zelfde probleem deed zich weer voor vandaag :(
Ik begin dit een beetje beu te raken...

Verwijderd

Wat staat er op de microsoft site bij deze foutmelding?
Pagina: 1