krijg videokaart niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

Topicstarter
ben wat oude spullen bij elkaar aant rapen om een pc voor mn vriendin in elkaar te zetten.

msi socket7 type MS5184 (laatste bios)
AMD-K6-2-400

heb er nu Win2000 erop

na veel prutsen alles werkend

probleem nu, videokaart erin (Viper550 TNT/PCI), beeld, goed
installeer detonators, na opstartscherm zwart beeld, hangt ?!

andere videokaart...

kaart erin (GF2MX AGP) kaart erin,n beeld
Deotnators instaleren..na opstartscherm weer zwart...

Detonators 41.09 (ofzo ?! laatse in ieder geval) doet het dus niet
zelfde geprobeerd met de eerste voor Win2000 :) 6.31
zelfde probleem

wat me wel opviel is, na detectie videokaart en installatie drivers, dus voor het booten, blijft ie al op een soort commandprompt scherm hangen

whatsoever, de drivers willen schijnbaar niet instaleren, iemand een idee ?

VIA drivers zijn al geinstaleerd, alle win2000 updates ook

[edit]
beide kaarten hebben al eens in dit systeem gewerkt, op WinMe

[ Voor 5% gewijzigd door Losha op 10-12-2002 16:56 ]

Verwijderd

Heb je detenator 23.11 al eens geprobeert?

En wat staat er in dat commandprompt scherm waar hij hangt?

• Losha

Losha

Topicstarter
nee, waarom zouden 23.11 ergens beter zijn ?! (just asking) (probeer ze evengoed wel)
staat niks op dat scherm..is dos scherm met knipperende curos helemaal boven aan..nadat hij windows dus afsluit en zou moeten booten

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Hoe heb je 'assign irq to agp' in je bios ingesteld?
op enabled of disabled?
switch die eens.

Verwijderd

Losha schreef op 10 december 2002 @ 17:04:
nee, waarom zouden 23.11 ergens beter zijn ?!
Zijn (meestal) de beste drivers voor de Geforce 2 MX.

Vertel trouwens ook even hoeveel pci sloten je hebt en welke kaarten je precies waar in hebt zitten.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:44
gewoon diamond drivers installere... volgens mij heeft het met je frequentie van de instellingen vh beelscherm te maken.
Ik heb iets van 60 pc's onder beheer met dit kaartje, en (zonder aanpassingen) daar kunnen aleen deawoo monitoren op werken, plaats je een ander krijg je ook zwart scherm. Iets was dus lijkt op jou verhaal met de det.driver

https://d4armory.io/Player/803500

• Losha

Losha

Topicstarter
darky, dat slaat nergens op.. hij hangt..en zelfde doet ik ook met een andere nvidia kaart
dus niks met de viper of monitor te maken, hij gaat na het opstartscherm (na laden driver denk ik) niets meer verder doen op de schijf

ok vae victis: heb irq-assign uit maakt niks uit (stond aan)

masera: 1 agp slot (zit de mx in ..duh)
4 pci sloten, eentje bezet door geluidskaart (3rde ..heus niet in eerste :) )
2 isa sloten, eentje bezet door netwerkkaart (lannetje }) )

volgens windows geen gedeelte irq's

[edit]

23;11 doet ook niks

[ Voor 16% gewijzigd door Losha op 10-12-2002 17:45 ]

Verwijderd

Vreemd, IRQ probleem kan het niet zijn. Probeer de nieuwste direct X eens, misschien lost dat het op, win2k heeft standaard dx 7, op www.microsoft.com is 8 te downloaden.

• Losha

Losha

Topicstarter
staat er ook al op :(

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Misschien pcAnywhere geïnstalleerd? Gebeurde bij mij: moest ik eerst pcA eraf halen, driver installen, dan pcA weer installen..

Bloed, zweet & koffie

• Losha

Losha

Topicstarter
kale verse 2000 installatie

Verwijderd

Je kunt ook nog even kijken of je in veilige modus kunt komen. Als dat lukt even zien in apparaatbeheer bij "beeldschermadapters" of er meerdere drivers staan. Als dat het geval is, even alle beeldschermdrivers verwijderen en opnieuw proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 18:53 ]

• Losha

Losha

Topicstarter
in veilig staat elke keer de "goeie" die het dus niet doet :(

ik den k dat ik wel wat verder ben ..
heb net alles erafgehaald (drivers) de reg weer leeg gehaald
zoeken op nv*.*, alles weggeflikkert ...
na het booten zie ik WEER nv*.* in de system staan ..van windows zelf, nu dus gekeken
zijn de eerste windows/nvidia drivers 3.27 ofzo ..eigenlijk voor 95
ik denk dus dat ik de kaart(en) niet geinstaleerd krijg omdat ie niet over de windows default drivers wil schijven, of niet weet met welke hij moet opstarten.
vraag me nu alleen af hoe ik ze weg krijg ..ze komen elke keer uit het niets weer terug

Verwijderd

Als je voordat je de detonator drivers installeert, en gewoon w2k in boot( heel fijn, met 16 kleurtjes) en je kijkt in de 'device manager' onder 'computer' staat daar dan 'ACPI-PC' of 'standaard pc'?

• Losha

Losha

Topicstarter
standaard

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
uhm, al een bios reset geprobeert?
(jah, je weet het niet..)

Heb ook zo'n vaag probleem met een super socket 7 bord +amd k6-350mhz.. (is eigenlijk400,bord gaat niet hoger :(

gf 2 mx (agp) en een trident pci kaartje werken allebei niet op dat kreng, allebei geen beeld ,zelfs geen post.

Verwijderd

DarkY schreef op 10 December 2002 @ 17:31:
gewoon diamond drivers installere... volgens mij heeft het met je frequentie van de instellingen vh beelscherm te maken.
Ik heb iets van 60 pc's onder beheer met dit kaartje, en (zonder aanpassingen) daar kunnen aleen deawoo monitoren op werken, plaats je een ander krijg je ook zwart scherm. Iets was dus lijkt op jou verhaal met de det.driver
Wat voor beeldscherm heb je?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Um, ik zie hier nergens de meest voor de hand liggende oorzaak:

4-in-1 drivers :o

De 5184 heeft namelijk een Via MVP3 chipset en zonder 4-in-1 zal de AGP bus niet eens door de Detonator drivers herkend worden :z

Oplossing:

- Clean install van OS
- 4-in-1 erop
- dan pas prutsen met Detonators :)

Overigens is de MVP3 wel compatible met nVidia VGA controllers (itt de Aladdin V waar je het niet bij hoeft te proberen)

Edit: Ik kan niet lezen :X
VIA drivers zijn al geinstaleerd, alle win2000 updates ook

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 11-12-2002 13:20 . Reden: domheid ]

Oslik blyat! Oslik!

• Losha

Losha

Topicstarter
probeer in middels alweer opnieuw te instaleren ..nu kom ik in hardware detectie tijdens install niet verder ..duurt dik een uur...en crashed dan eigenlijk altijd ..bsod
ga nu alles eruit halen, bios resetten en weer proberen..dit is te leuk om niet aan de praat te krijgen..heb voor de zekerheid zelfs de voltages wat verhoogd ...

i keep you posted

[update]
alle kaarten eruit, voltage van 2.1 naar 2.3 i/o van 3.3 naar 3.6
cpu van 4x100 naar 4x95

en wat denk je ..de hardware detectie was nu binnen paar minuten klaar..straks eens kijken of de video nu wel wil ..en dan uitzoeken wat er tegenspeelt ..

andere hdd's? geluidskaart? geheugensnelheid ?

[ Voor 31% gewijzigd door Losha op 11-12-2002 15:55 ]

Verwijderd

Dat dacht ik al, als w2k als 'standaard pc' geinstalleerd is moet je ook handmatig IRQ's toewijzen. en dat gaat niet echt lekker werken met de detonator drivers.

Dat wordt dikke rommel omdat zowel je videokaart, netwerkkaart en geluidskaart hoogstwaarschijnlijk een INT#A IRQ Pin willen hebben. Dus gebruikt W2k IRQ-sharing, en krijgen ze allemaal dezelfde irq. En dat kan alleen met ACPI enabled

Zoek in 't bios de optie "ACPI-Node" oid iig een optie om ACPI aan te zetten. Zo kan w2k zelf de irq's uitdelen.

Je moet w2k dan wel opnieuw installeren.

• Losha

Losha

Topicstarter
in bios staat acpi aan ..windows doet er waarom dan ook alleen niets mee...en als je verder gelezen had had je kunnen zien dat ze in windows GEEN irq's sharen

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

JWO

wat voor voeding hangt er aan? misschien kun je eens een zwaarder exemplaar nemen ?

Verwijderd

Losha schreef op 11 december 2002 @ 16:43:
in bios staat acpi aan ..windows doet er waarom dan ook alleen niets mee...en als je verder gelezen had had je kunnen zien dat ze in windows GEEN irq's sharen
Dat had ik gelezen, (daarom vroeg ik ook hoe de pc was geinstalleerd!)

Ze moeten wel irq sharen, wil je 't zaakje redelijk werkend krijgen.

Ze sharen géén irq omdat de pc als 'standaard pc' is geinstalleerd. En dat is de fout.

Terwijl hij volgens jou ingesteld staat als acpi -> w2k moet dan ook wel als acpi-pc geinstalleerd staan, wil 't werken.

Staat in 't bios ook de optie 'PnP OS op enabled? Ja zeker, dan kan je er donder op zeggen dat je problemen krijgt als een 'standaard pc' aan z'n lot word overgelaten aan een PnP-BIOS met ACPI...

Probeer 't volgende eens:

Kies bij 'standaard pc' voor 'update driver' en kies handmatig voor 'acpi pc' (show all hardware) en negeer allerlei waarschuwingen.

Herstarten en in BIOS kiezen voor 'Reset ESCD'.

Bij booten in windows zal hij alles weer opnieuw detecteren. Kijken of ACPI-PC nu als pc type staat.

• Losha

Losha

Topicstarter
jwo, voeding KAN het probleem NIET zijn, beide kaarten draaiden onder WinME al op dit systeem..stond er ook al

MDMA- heb nu de kaart aan de praat zonder jouw wijzigingen..geluidskaart zit er nog niet in, andere hdd's ook niet.. + systeem onderclocked en hogere voltages ..nu een voor een weer terugzetten (eerst ff win updaten)
mocht ik dan weer problemen krijgen (geluidkaart ..pci) dan probeer ik de jouwes ..

ps. switchen tussen standaard en acpi is wel link..
maar wat heb ik te verliezen ..ergste geval wordt t opnieuw instaleren :) (voor de 4de keer ofzo)

[edit] typo

[ Voor 3% gewijzigd door Losha op 11-12-2002 17:39 ]

• Losha

Losha

Topicstarter
en de koelkast gaat naar MDMA
heb geprobeerd ACPi toch te instaleren..met gevolg BSOD
dus het acpi is min of meer het probleem, windows krijgt het niet geinstaleerd
met gevolg dat de geluidskaart via pci stoort...nu alleen geluidskaart eruit en hij draait weer ..(naar updaten 2000 installatie ..die bsod weet je wel)
dus dan maar een oude isa sb16 erin..is een pnp (ik hou mn hart al vast ...)

Verwijderd

Losha schreef op 11 december 2002 @ 18:36:
en de koelkast gaat naar MDMA
heb geprobeerd ACPi toch te instaleren..met gevolg BSOD
dus het acpi is min of meer het probleem, windows krijgt het niet geinstaleerd
met gevolg dat de geluidskaart via pci stoort...nu alleen geluidskaart eruit en hij draait weer ..(naar updaten 2000 installatie ..die bsod weet je wel)
dus dan maar een oude isa sb16 erin..is een pnp (ik hou mn hart al vast ...)
Was die pci geluidskaart toevallig ook een sb? (128 of 1024 ofzo - dan komen die probs wel heel erg bekent voor..)

Heb namelijk eens tot schoppen aan toe proberen een TNT kaart samen met een SB1024 aan de praat aan 't krijgen.. pas na een maand wachten op nieuwe drivers lukte 't

Wat voor BSOD gaf ie? (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL of een STOP_ERROR met een of andere driver)

• Losha

Losha

Topicstarter
de bsod was een niet te vinden "belangrijke"driver ..zal wel met overschvijen van de hal te maken gehad hebben .. maakt niet uit ..is al verholpen ..
gelduiskaart is een ..eeh..ff denken ..aureal a3d .. 8820.. altijd al een lastige kaart geweest kwa instaleren
maar denk dat windows problemen had met delen irq tussen agp/pci .. de andere geluidskaart is een isa ..dan zou't geen probleem moeten zijn..
of eerst drivers instaleren dan de kaart erin zou ook kunnen ..
draait nu overclocked en alles erin op geluid na

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
had ik ook een keertje, was met een wat ouder moederbord (pII) waar ik een nieuwer type videokaart in wou (agp 2.0 ofzo).. dat mobo kon maar agp 1.1 aan... (zoiets was het dacht ik).

dus kaart erin, werkte prima, drivertjes installeren (maak niet uit welke, van de cd, detonators blblbl) na reboot... zwart beeld. moest ik opstarten en in veilige modus wegdonderen...

Verwijderd

hij hing zeker op dat balkje met WIndows word gestart en daar aant begin :?

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Sorry, ik draai ook Win2K als standaart pc.
Als ik dat niet doe dan hebben netwerkkaart, audiokaart en videokaart het zelfde irq. :{
Die ACPI ondersteuning gebruik ik liever niet op wat oudere hardware.

Als je het in het BIOS uit kan zetten weet ik niet of dat wat uitmaakt voor de windows setup.

Upgraden van standaart pc naar ACPI ging wel geloof ik, maar downgraden geeft problemen.
Dan heb je ineens dubbel geïnstalleerde hardware... :{

[ Voor 8% gewijzigd door Phaerion op 11-12-2002 22:25 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Losha

Losha

Topicstarter
naja..acpi staat nogsteeds aan in bios, pnp-os ook...win2000 is geinstaleerd als standaard-pc (waarom dan ook)
maar alles draait nu dus, nu agp en 2 isa kaarten, geen probleem

hing trouwens niet op balk begin maar juist opt eind

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Hmm ACPI wordt, dacht ik, hoofdzakelijk ondersteunt door de wat nieuwere hardware.
*schaam*....heb ik me ook maar laten vertellen dus. :{
Dus misschien dat die isa kaarten in het begin niet lekker meeliepen of een conflict gaven.
Maar daar is wel achter te komen door het ff te testen.

edit:
Oeps...Waar zit ik¿ :?
ik zat op een post van iets eerder te reageren. |:( 8)7

Ik had zelf meestal het probleem dat ik een win2k setup niet rond kreeg zonder formatteren.
Als ik het er overheen wil installen dan lukt het vaak niet.
Maar dat heeft denk ik te maken met de rechten op de schijf onder Windows.
Daar ben ik nog niet helemaal uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Phaerion op 12-12-2002 07:16 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Losha

Losha

Topicstarter
lezen is ook een vak...niks is probleem, PCI PROBLEEM, want dan delen met AGP! en dat NIET willen werken, zoals MDMA ook al schreef

[schrijf losha vanf de pc in kwestie..welke nu draait..en overclocked wordt om er nog een beetje wat zinnigs uit te krijgen..en draait daarom nu 4x112 :))
Pagina: 1