Toon posts:

[OC] Multiplier op TBred CPU instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Aangezien mijn Nforce moederbord nog niet binnen was was ik ff aan het knooien met mijn XP1800+ op een Abit KT7 moederbord.
Nu loopt hij vlekkeloos op 1250mhz, maar ik wil meer zoals jullie wel begrijpen.

Hoe krijg ik het voor elkaar zodat ie bijvoorbeeld een multiplier van 18 pakt?

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

in je bios :?

je hebt btw wel een XP, is deze niet gelockt dan?, zoja dan moet je hem eerst unlocken :)

[ Voor 79% gewijzigd door Imhotep op 10-12-2002 16:49 ]

Still King

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
kan niet... je mobo gaat tot een MP 14.
Je moet het gewoon proberen om de FSB op 133 te krijgen.
En dat weet ik niet ogf jouw mobo aan kan.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Greater op 10-12-2002 16:49 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Imhotep schreef op 10 December 2002 @ 16:48:
in je bios :?

je hebt btw wel een XP, is deze niet gelockt dan?, zoja dan moet je hem eerst unlocken :)
Het is eentje gebaseerd op een Tbred core, en de lager geclockte Tbred's zijn niét locked :)

En die 1250 Mhz is inderdaad omdat de bussnelheid 100 Mhz is, maar ik denk dat je mobo ook 133 Mhz aankan (hij is tenslotte gebaseerd op de KT133).

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Hi, hij doet het bij mij nu redelijk goed op 1815Mhz! }> Mijn core voltage is 1.90v en ik gebruik een Spire Bigrock met Papst fan(grote opbrengst).

De informatie over hoe je het voor mekaar moet krijgen heb ik gevonden op: http://www.ocinside.de/go...pic.cgi?forum=14&topic=22

PS: ik heb sporadisch hangend systeem. Van alles geprobeerd in de bios, waaronder niet overclocken ;'( Maar niets heeft tot nutoe geholpen. Ben nu aan het testen met twee voedingen omdat ik vermoed dat mijn Aopen 300 watter het probleem kan zijn.

Wens je veel Goedluck

Verwijderd

Topicstarter
hij kan maar tot 100mhz bus...

De vraag is dus eigenlijk: Hoe kan ik de multiplier op 18 ofzo krijgen door die l3 bruggen in te kleuren.

Verwijderd

Topicstarter
en die guide is alleen maar voor palomino geloof ik, want ik kan geen l4 bruggen vinden op die cpu...

• PowerPee
Toch eens verder kijken.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Let wel even op dat als je de multiplier op 18 instelt, je XP1800+ dus ook gelijk op 1800 Mhz zal draaien. Dan ben je hem dus flink aan het overclocken, omdat deze processor standaard maar op 1533 Mhz draait.
Verder lijkt me die multiplier van 18 onmogelijk op jouw moederbord.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• PowerPee
El_GringO schreef op 10 december 2002 @ 17:25:
Let wel even op dat als je de multiplier op 18 instelt, je XP1800+ dus ook gelijk op 1800 Mhz zal draaien. Dan ben je hem dus flink aan het overclocken, omdat deze processor standaard maar op 1533 Mhz draait.
Verder lijkt me die multiplier van 18 onmogelijk op jouw moederbord.
Je zult je multiplier op 8 moeten instellen. Hier wordt door de mod 8 bij opgeteld. Dat is dus multiplier 8+8=16. ;)
Nu kan je natuurlijke je bus nog wat verhogen!

Goedluck

• Steve

Steve

Krokodil \o/

PowerPee schreef op 10 december 2002 @ 17:08:

PS: ik heb sporadisch hangend systeem. Van alles geprobeerd in de bios, waaronder niet overclocken ;'( Maar niets heeft tot nutoe geholpen. Ben nu aan het testen met twee voedingen omdat ik vermoed dat mijn Aopen 300 watter het probleem kan zijn.
He he, het ligt gewoon aan je moederbord. Abit zegt het zelf, als het je lukt een XP op een KT7 te plaatsen, heb je soms last van reboots/vastlopers... Niks aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gezien, sorry! Had hem over het hoofd gezien..

Voor 1800mhz hoef ik dus maar 1 brug te verbinden, dit kan toch gewoon nog met potlood?

Kga het zo ff proberen!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Potlood werkt niet meer met de XP's.

Maar is het een Tbred 1800+??

Verwijderd

Topicstarter
Yep is idd een TBred 1800+

En potlood werkt idd niet meer, helaas! Wat werkt wel wat makkelijk ongedaan te maken is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 18:29 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Een Tbred 1800+ is standaard al unlocked!

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik.... het is juist de bedoeling om hem te locken op een multiplier van 18 ofzo, zodat hij 1800mhz loopt!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Locken = er weer voor zorgen dat je de multiplier niet kunt veranderen :X

Wat is de hoogste multiplier op je bordje?

Verwijderd

Topicstarter
12.5, zoals de meeste kt133 moederborden; loopt nu dus ook op 1250mhz

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Probeer eens 9, met een beetje gelukt neemt ie dan 18.

En wat gebeurt er als je Auto instelt?

Verwijderd

Fixed multiplier nemen met de juiste L3 en L4 bruggen en alle L1 bruggen doorbranden! ofwel locken die hap. Dan maakt het voor je Abit KT7plankje geen ene ruk meer uit, want die cpu draait dan toch de ingetselde snelheid. en 1800Mhz is geen probleem voor zo'n Tbred1800+.

de Tbred 1800= is standaard unlocked; daarom moet je de L1 bruggen open maken. Kan makkelijk dmv. een twee-drietal dikke 1,5Volt batterijen met twee draadjes parallel aan elkaar te knopen en aan het uiteinde van deze twee draadjes hang je twee spelden uit de naaidoos van je mama/vriendin. ;)

Even de bruggen aanraken en als je geen vonk meer krijgt, dan is de brug doorgebrand. Doordat je 1,5Volt batterijen parallel schakeld, blijft de spanning 1,5Volt, maar wordt de stroomsterkte verdubbeld. de Tbred cpu van AMD kan maar max. 5 Volt op de ingangen hebben, maar heeft het liefst 1,5 - 3volt als maximum. daarom is het af te raden om een autoaccu van 12Volt te nemen, deze kan je proc beschadigen.

Potlood werkt wel op de tbred. echter je moet een model nemen met zeer veel grafiet; ofwel een zachte versie. Een standaard potlood heeft een hardheidsclasse HB; een zachtere (betere) is bijv. 2B. (2h is dus extra hard en minder grafiet!)

Succes.

Verwijderd

L1 bruggen branden?? Nee joh! En een MP van 18 instellen kan niet eens :D (Zie onder)

Lees dit maar ff: http://www.beachlink.com/candjac/TbredDecode0.htm

13.0X--C--C--O--C--O 2100+
13.5X--O--C--O--C--O 2200+
14.0X--C--O--O--C--O
14.5X--O--O--O--C--O Reserved
15.0X--C--C--C--O--O
15.5X--O--C--C--O--O Reserved
16.0X--C--O--C--O--O
16.5X--O--O--C--O--O
17.0X--C--C--O--O--O
17.5X--O--C--O--O--O Remapped To 18X
18.0X--C--O--O--O--O Reserved
18.5X--O--O--O--O--O Reserved

17,5 zou dus 18 geven volgens dit. Nooit geprobeerd btw. Ik zal eens kijken wat er gebeurd bij mij. Laat ik zo wel ff weten.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 21:17:
L1 bruggen branden?? Nee joh! En een MP van 18 instellen kan niet eens :D (Zie onder)

Lees dit maar ff: http://www.beachlink.com/candjac/TbredDecode0.htm

13.0X--C--C--O--C--O 2100+
13.5X--O--C--O--C--O 2200+
14.0X--C--O--O--C--O
14.5X--O--O--O--C--O Reserved
15.0X--C--C--C--O--O
15.5X--O--C--C--O--O Reserved
16.0X--C--O--C--O--O
16.5X--O--O--C--O--O
17.0X--C--C--O--O--O
17.5X--O--C--O--O--O Remapped To 18X
18.0X--C--O--O--O--O Reserved
18.5X--O--O--O--O--O Reserved

17,5 zou dus 18 geven volgens dit. Nooit geprobeerd btw. Ik zal eens kijken wat er gebeurd bij mij. Laat ik zo wel ff weten.
NIET DOEN. Of je moet geld over hebben als het mislukt. Je moet bruggen oderhuids verbreken in de processor, en zijn er enkele verbonden (de standaard multieplier opzoeken en je vind wat er verbonden is). Je moet diep in je processor krassen met een diamant pen of een graveer tool voor je dremel ofzo of het te verbreken. En zie je maar weer te maken als je overclock mislukt... Niet doen ik ben ook met dit idee bezig geweest. Ik ga voor een hoge fsb. En ik dacht dat je je L1 bruggen juist niet moest doorverbinden als je dit doet. Maar lees die site maar die is best ingewikkeld.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
het is niet de bedoeling om mijn proc te vernielen, het is maar voor een paar weekjess... maar volgens mij gaat het niet lukken; draai wel lekker door op 1250mhz!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

tbred ook mogelijk op op mijn pc? Zie sig hiervoor...

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 01:15
henkleerssen schreef op 24 januari 2003 @ 11:16:
tbred ook mogelijk op op mijn pc? Zie sig hiervoor...
Ik wil net zeggen.. dat zou een leuke upgrade zijn :)
Eerst wordt er gezegt dat een XP Palomino al niet gaat op bepaalde versies van de kt133a... Laat staan op een kt133... en nu een Tbred op een kt133 en dat werkt cool :p

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
Ik zit op school heb de links ff niet, maar in het grote 2e topic van fewture staat op een van de laatste pagina's dat je een mod kunt uitvoeren met een weerstandje op de achterkant van je mobo, waardoor hij standaard 8 bij iedere MP optelt. Als je het niet kunt vinden, dan moet je maar ff naar me mailen dan zoek ik het op. Dus als je MP van 18 wilt, stel je 10 in. Alleen op je mobo het doet dat weet ik niet...

edit:

mail op adres onder m'n nick

[ Voor 7% gewijzigd door pierre-oord op 24-01-2003 11:29 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

T-Blizzard schreef op 24 januari 2003 @ 11:24:
[...]

Ik wil net zeggen.. dat zou een leuke upgrade zijn :)
Eerst wordt er gezegt dat een XP Palomino al niet gaat op bepaalde versies van de kt133a... Laat staan op een kt133... en nu een Tbred op een kt133 en dat werkt cool :p
Toch misschien een uitdaging .. voor John_Hoek misschien?

Verwijderd

Kan je nie een BIOS update halen zodat dat moederbord wel 133mhz aankan?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 12:31:
Kan je nie een BIOS update halen zodat dat moederbord wel 133mhz aankan?
Meer iets hardwarematigs.. van je chipset... dus dat zal niet echt gaan...
Pagina: 1