Miniconomy Ideeën topic

Pagina: 1
Acties:

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Ik weet dar er al een topic over het online economie spel Miniconomy bestaat maar een specifiek topic over ideeen en strategieen leek me wel toepasselijk.

Post hier je ideeën, strats en tips misschien hebben andere mensen er wat aan. Vooral de nieuwkomers.

Info:
Website:
http://www.miniconomy.nl/front.html.
Op dit moment is ronde 7 aan de gang.

Ik hoorde in het andere topic een screens request. Dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.compjoeter.com/mc1.jpg
eigen winkel scherm

No-no's:
Ga aub geen tips geven over hoe je kunt valspelen of ander zaken die het spel voor andere kunnen bederven. Ook tips of posts over de volgende dingen horen hier niet thuis:

Kartelvorming: Prijsafspraken tussen meerdere spelers waarbij de prijs kunstmatig hoog gehouden wordt
Farming: Het openen van meerdere accounts om vervolgens het geld of de goederen (via een omweg) over te sluizen of naar een ander account van dezelfde speler (zie artikel 1 van het Wetboek)
Smaad: aantasting van iemands eer of goede naam.

Ik heb net een account. Wat nu?
- Als je begint heb je 1000 ISH (valuta in cyberie) en een magazijn (hierin kun je de resources/producten opslaan).

- Koop een kavel (stuk grond) via de kavelmarkt. Hieraan wil je niet meer dan 100 ISH uitgeven (let op welke resources bij het kavel zitten want hiernaar kun je later zoeken). Maar je kunt alleen op eigen onbebouwde kavels zoeken!

- Je kan nu besluiten om de resources op jouw kavel te zoeken of om gelijk een winkel te bouwen. Je hebt voor zoeken ook al producten nodig in je magazijn (afhankelijk van wat je zoekt kan dit zijn: zagen, scheppen, pompen, planken)

- Bouw een winkel (via de knop bouwen en dan nieuwe winkel bouwen).
Geef deze een goede omschrijving mee en maak deze ongeveer 3m groot (3 squst)

- Voordat je ook maar enige producten in de verkoop zet zou ik een camera aanschaffen om je winkel mee te beveiligen (het is niet leuk als je net al je geld in je producten gestoken hebt en deze worden gejat!). Dus koop een camera selecteer je winkel uit het winkel lijstje en verhoog je beveiligingswaarde (er komt een camera bij te staan) Dit is wel voldoende totdat je dure/luxe goederen gaat verkopen.

- Maak een keuze van wat je wilt gaan verkopen (1 product massa of meerder en dan wat minder)

- Maak of koop deze producten en stel de prijs in (klik in het linker menu op de resource en stel de prijs in) Je kunt kijken naar andere winkels voor prijzen of bekijk de productiekosten van het product).

- Als je producten hebt zijn ze via het magazijn naar de winkel te verplaatsen en kunnen medespelers je producten daadwerkelijk kopen.

Dit is echt puur voor beginners maar hiermee kan je aan de slag. succes :)

[ Voor 12% gewijzigd door seamus21 op 10-12-2002 16:57 . Reden: layout verbeteringen. ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:12
seamus21 schreef op 10 december 2002 @ 16:29:

No-no's:
Ook tips of posts over de volgende dingen horen hier niet thuis:

Kartelvorming: Prijsafspraken tussen meerdere spelers waarbij de prijs kunstmatig hoog gehouden wordt
Ik volg dit spel niet ofzo en ga dat ook niet doen maareh, is bovenstaande niet juist realistisch? ;)

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Wel realistisch maar zowel in het spel als in de realiteit niet toegestaan :)

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...