Toon posts:

digicam + verrekijker ?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan er iemand wa info geven wat er mogelijk is door het aankoppelen van een verrekijker aan je digicam

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan er een telelens op kopen, je hebt ook van die verrekijkers (nee johnnyv, zo heten ze niet, maar ik bedoel van die met een staaf ipv twee) waar een speciaal ding bij zit om foto's door te maken...

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-03 21:16
Ik weet niet of je dit bedoelt, maar ik heb al eens geprobeerd foto's te maken door een verrekijker voor m'n digitale camera te houden. De foto's werden toen erg wazig, dus daar ben ik maar mee gestopt.

Misschien iemand die weet waarom ze onscherp werden? De camera gaf wel twee piepjes (focus ok).

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Als je je camera focust op de plaats waar normaal je oog zit zou het geen probleem moeten zijn. Toch?

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• pagani
  • Niet online
schumacher schreef op 10 december 2002 @ 16:53:
Ik weet niet of je dit bedoelt, maar ik heb al eens geprobeerd foto's te maken door een verrekijker voor m'n digitale camera te houden. De foto's werden toen erg wazig, dus daar ben ik maar mee gestopt.

Misschien iemand die weet waarom ze onscherp werden? De camera gaf wel twee piepjes (focus ok).
Focusfoutje, hij focussed waarschijnlijk op de verrekijker en niet erdoor...

Verwijderd

Just try it en je zult het wel zien denk ik....

• pagani
  • Niet online
Wat je dus kan proberen: Focussen zonder de verrekijker, verrekijker ervoor, klik...

• schumacher
johnnyv.nl schreef op 10 december 2002 @ 16:57:
[...]

Focusfoutje, hij focussed waarschijnlijk op de verrekijker en niet erdoor...
Zou goed kunnen ja. 't Is natuurlijk ook niet de bedoeling om met een camera door een verrekijker te gaan fotograferen. ;)

• schumacher
johnnyv.nl schreef op 10 December 2002 @ 16:59:
Wat je dus kan proberen: Focussen zonder de verrekijker, verrekijker ervoor, klik...
Ga ik ff doen.
Jullie horen zometeen het resultaat

Verwijderd

Topicstarter
cool ik heb net ook test gedaan
maar der was buiten te weinig licht , maar het is doenbaar

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Dat kan idd gewoon (nou ja, gewoon). Smeghead heeft gelijk dat als de focus op je oog (netvlies) kan vallen, dit natuurlijk ook op de ccd van een digicam kan. Een van de digicams van de Nikon Coolpix serie schijnt zonder eoa adapterring op sommige telescopen zo in het oculair (waar je dus doorheen kijkt) te passen. Bij een verrekijker zal het lastiger zijn, omdat de rubberen kraag om het oculair meestal kleiner is dan bij een telescoop. Zo'n 'staaf' ( :D ) heet trouwens een 'objectief', wat een telelens voor een fotocamera dus ook is.

Als je nog in de Bruna of andere boekwinkel komt, kun je even kijken naar het fotografietijdschrift 'Camera' oid. Het is een blaadje dat er van de buitenkant een beetje uitziet als zo'n tips&trucs pc-tijdschriftje. De inhoud is echter interessanter, en er staat in de aflevering van deze maand dus een artikel in over telescopen, en ook manieren om camera's aan zo'n telescoop te koppelen.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb het ook wel eens gedaan, ging wel aardig, als je maar goed stilhoud. was 40x vergroting geloof ik.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er was hier in GT laatst een topic over, iemand die zo'n oculair op zijn ixus ofzo had gezet, maar met die brakke search en omega die offline is EN het zoeken in de topiclist kan ik hem helaas niet terugvinden...

Het is dus mogelijk en werkt best aardig.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
enige links ?

• schumacher
Dat bewegen is inderdaad het grootste probleem. En op dit moment het licht.

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

johnnyv.nl schreef op 10 December 2002 @ 16:59:
mislukt toch :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• schumacher
want? focusafstand verandert dan?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

20x optische zoom voor Digicams (Telefoto's)

Daat staat ook hoop tips, voorbeeldfoto's links , dus misschien daar verder?

[ Voor 30% gewijzigd door kmf op 10-12-2002 17:22 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
http://www10.brinkster.com/vlminaktie/298.jpg

eerste testje en alles in de losse hand
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.