Toon posts:

Iemand Trust 100V met infraroofmuis werkend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben net een blije eigenaar van een Trust 100V (Wireless audio/video en infrarood versturen). De kwaliteit vind ik goed genoeg om een divxje te bekijken in mijn woonkamer en het geluid is redelijk.

Het probleem is de infrarood muis die ik heb gekocht. Ik wilde die met het setje gebruiken, maar de muis schokt als een gek en schiet vaak alle kanten op. Ook klikken is een ramp. In een review op tweakers kwam naar voren dat het wel zou moeten werken. Iemand een idee?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:40
Denk frequentie van 1 van de 2 veranderen :? Volgens mij moet die wireless audio/video wel op andere frequentie kunnen werekn :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het infrarood signaal van de muis via het Trust setje laten lopen. Hiervan kun je de frequentie niet instellen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 16:13:
Ik wil het infrarood signaal van de muis via het Trust setje laten lopen. Hiervan kun je de frequentie niet instellen.
Ik denk dat je juist dat dat het probleem is, want een beeld heeft meer signalen nodig om een beeldje over te brenge ndan een muis (infrarood) dus hogere frequentie :). Ik denk dat dit niet lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Als je naar de specs van de Trust kijkt zie je dat die apart infrarood signalen kan versturen via een aparte frequentie.

Verwijderd

Gokje...
Een afstandsbediening heeft geen haast en zal prima werken.
Maar eens muis zal veel data nodig hebben waar dit ding dus niet voor gemaakt is

Verwijderd

Topicstarter
Waarom staat dan in de review op tweakers dat het wel zou werken? Zie reviews: Wireless A/V transmitter review

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Idd. Een muis verwerkt véle malen meer informatie dan een afstandsbediening, en de stroom informatie is daarentegen ook continu. Aangezien het niet goed lukt, zul je de module ietsje dichter moeten zetten, of anders is gewoon de datastroom te groot.

(Heb trouwens nog niet veel gehoord van muizen met infrarood)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:45
Termi schreef op 10 December 2002 @ 16:19:
[...]

Ik denk dat je juist dat dat het probleem is, want een beeld heeft meer signalen nodig om een beeldje over te brenge ndan een muis (infrarood) dus hogere frequentie :). Ik denk dat dit niet lukt.
Wat is dit weer voor een wazig verhaal ?!

Het gaat over het gebruik van het extra kanaal dat IR signalen naar de andere kant kan transporteren (eigenlijk voor een afstandsbediening).

Het lijkt mij dat dat ook zou kunnen werken voor een IR muis. Hou er echter rekening mee dan de sampling rate van beiden anders kan liggen waardoor je dus van dit soort problemen kunt krijgen ...

-

Verwijderd

..dus hogere frequentie..
IR Blijft IR hoor ! De data wordt als pulsen van een bepaalde lengte verzonden, de frequentie blijft steeds hetzelfde hoor !

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 17:11:
[...]

IR Blijft IR hoor ! De data wordt als pulsen van een bepaalde lengte verzonden, de frequentie blijft steeds hetzelfde hoor !
Hij bedoelt dat de bandbreedte van een muis hoger ligt dan van een gewone IR afstandsbediening volgens mij.
Pagina: 1