Toon posts:

[IDE]probleem opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedere keer als ik mij computer koud opstart kan hij de Primary
master/slave niet vinden de secundary wel...het resultaat hiervan is dat hij
een diskboot failure geeft....druk je daarna op reset doet ie het wel!!!het
is alleen als de comp een tijdje uit heeft gestaan....ik heb zelf de
kabeltjes al eens opnieuw erin gedaan, maar als ie de tweede en volgende
keren wel opstart zou het hier ook nie aan kunnen liggen...wie kan mij
helpen??

AMD 2100+, maxtor 80Gb, plextor 48x24x48A, A-open dvd, hercules 8500LE
prophet videokaart

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Weet hij al welke schijven er aan hangen? Ik bedoel daarmee: kent je bios ze al? Of moet hij ze elke keer weer zoeken?

Verwijderd

spint je schijf dan wel op de eerste keer? (hoor je hem zoemen?). Ik denk dat er iets niet helemaal goed meer is aan je schijf, waardoor ie soms niet meer opspint.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Geef je HD een IDE wait state (OID) hij heeft kennelijk tijd nodig om op te starten.

In sommige BIOSsen kan je het wel vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Twarp op 10-12-2002 16:18 ]

Meh ...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan ook voorkomen wanneer de voeding ontoereikend is. Welke voeding heb je? Afgaande op je systeemspecs tot zover zou minstens 350W het beste zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
BlausC: ik heb een 350 W voeding, white feather:mn bios "zegt" bij die koude opstart wel IDE detecting....dan duurt t best lang en dan geeft ie bootdiskfailure, reset je em dan, dan heeft ie binnen de seconde de schijf+CD+floppy gevonden

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In dit geval, zie de mogelijke oplossing van Twarp :)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 20:50:
BlausC: ik heb een 350 W voeding, white feather:mn bios "zegt" bij die koude opstart wel IDE detecting....dan duurt t best lang en dan geeft ie bootdiskfailure, reset je em dan, dan heeft ie binnen de seconde de schijf+CD+floppy gevonden
ehm je kan je hd('s) in het bios automatisch laten detecten, maar je kan ook zelf al die crap opgeven, diezelfde crap wordt als het goed is automatisch ingevuld wanneer je hem daarop zet, zo niet dan even op je hd kijken daar zal wel een stickertje op zitten met die info :)

Dat zou dus kunnen werken, het zorgt in ieder geval voor iets snellere boottijden ;)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
nobody: ik heb er naar gezocht, maar je kan alleen kiezen uit AUTO en NONE???waar kan je t dan vinden?? en tevens nog een vraag waar je dat IDE wait state (OID) kan vinden??:S

• Twarp
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Wat voor type Bios heb je?

Meh ...

Verwijderd

Doe een bios update ( hoogstwaarschijnlijk DE oplossing) 8) , en anders als je een 133 MB/s IDE controller hebt moet je eens een ATA 133 kabel gebruiken voor je plextor en je DVD....
Pagina: 1