Toon posts:

Geheugen bij een pakje boter ...

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wat ik me nou eens afvraag is of iemand weet of de daling van de geheugen prijzen nog een keer ophoudt? M.a.w. denken jullie dat het einde in zicht is? zoals onderwerp zegt straks bij een pakje boter :P ?

Heb nl. ong. een maand geleden een nieuwe pc met 128 mb PC 133 sdram gekocht, en tot mijn stomme verbazing waren de prijzen binnen pak em beet 2-3 weken vet gedaald > nu 128 mb pc133 sdram voor 195 piek (zie pricewatch).
Van processors verwacht je dat tegenwoordig al wel... maarre geheugen had in ieder geval niet verwacht.... die 1e 128 mb voor 315 piek (toen de goedkoopste die ik vinden).
Ik wil dus nog maar 128 mb bijhalen voordat de prijzen wwer terug op het oude nivo liggen...zo rond 350-400 :(
ff w8ten nog of zitten we al op de bodem, wie weet het?

Verwijderd

De prijs van geheugen zal naar mijn mening blijven dalen. Totdat de prijs zo laag is geworden dat er bijna geen marge op zit en dan brandt er "spontaan" weer een fabriek in taiwan af. Dit gebeurde dus 3(?) jaar geleden.

Hierdoor ontstaat er een schaarste op de markt waardoor de prijzen ineens erg snel stijgen.

Maar wat ze er niet bij vertellen is dat die fabriek in de tijd ervoor erg hard geproduceert heeft en de magazijnen nog vol liggen. Er wordt dus schaarste "gecreerd" waardoor de marges weer stijgen.

Verwijderd

ik denk dat we nu zo'n gigantische daling hebben gehad dat er wel een stijging moet komen en volgens mij is er een aardige concurrentie in de pricewatch gaande..

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:04
Het is toch al zo dat de prijzen van 128 al lange tijd rond hetzelvde niveau blijven hangen. Er is toch een stagnatie aan de gang. 2 jaar terug koste 128 ongeveer 300 en nu eigenlijk nog steeds (nu even 200, maar dit gaat ook wel weer omhoog)
4 of 5 jaar terug was 32MB rond deze prijs en ik kan me nog herinneren dat je voor 4 MB 400 gulden moest neerleggen en dat is echt niet zo lang geleden. Eigenlijk zou je nu al aan de GB moeten zitten voor hetzelvde geld, dus vehoudingsgewijs is geheugen eigenlijk nog best wel duur.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

alleen maar beter dat ze dalen...
deze week nog een paar kaartjes bijkopen nu ze nog goedkoop zijn :) :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Op dit moment zou 128 MB een 200 tot 250 moeten kosten. Volgend jaar zou dit 150 tot 200 moeten zijn, zodat 256 MB dan 300-400 kost.
Dat jaar daarna moet 256 MB 200-250 kosten.
Oftewel iedere 2 jaar halveren :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

wie zegt dat?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Ik wil 512 Mb CAS2 van Crucial. Is iets van 350 piek per 128 mb.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.... ik proef hier toch uit dat iedereen wel zo'n beetje denkt dat we op/in de buurt van de bodem zijn aangekomen

dus advies .... koop nu want het kan (bijna) alleen maar duurder worden????
want een tientje meer of minder maakt niet uit maar bv. 60 piek bij mij toch echt wel... student he :P

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 13:20 schreef HlpDsK het volgende:
Ik wil 512 Mb CAS2 van Crucial. Is iets van 350 piek per 128 mb.[/quote]Dan ben je vast geen student meer, of je verdient gewoon beestachtig veel bij Tweakers ;)
//uit nieuwsgierigheid; wat voor een systeem heb je dan wel niet dat je er 512 mb voor ~1400 piek in wilt stoppen!! //

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

geheugen word wel goedkoper hoor geen probleem het is alleen jammer dat je steeds meer nodig zal hebben dus uiteindelijk ben je even rot uit.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 13:57 schreef Utrecht het volgende:
Dan ben je vast geen student meer, of je verdient gewoon beestachtig veel bij Tweakers ;)
//uit nieuwsgierigheid; wat voor een systeem heb je dan wel niet dat je er 512 mb voor ~1400 piek in wilt stoppen!! //[/quote]Ik heb een P166. Nog wel ..

En die 512 is 2 x 256 en dat doe ik samen met een kennis. Ik 256, hij 256.

Verwijderd

p166 kan het waarschijnlijk niet aan. Ik heb vanmiddag 128 mb 133mhz gekocht voor 250 piek. Twee maanden geleden was dat nog 350. Geheugen wordt niet veel goedkoper, want nu gaat het gigantsich hard en zijn voorraden zo op. Ik had de ena laatste in die winkel waar ik was.

O ja die fabriek die was geloof ik in zomer van '99 kaput. Want tot halverwege de zomer was het goedkoop: 110 piek voor 64 mb. Tegenwoordig ligt dat bij 130 uitgaande van de prijzen bij één winkel. het geheugen kan nog goedkoper, maar wacht er maar niet op. Het zal straks wel weer stijgen.

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

De ram-fabrieken hebben de prijzen in de hand, zij kunnen bepalen hoeveel je er voor betaald.
Zij zullen zeer binnenkort veel minder produceren omdat er nu teveel aanbod is, dat betekend : lage prijzen
Als er minder geproduceerd wordt, is er meer vraag naar en kunnen de prijzen weer steigen...

Ik denk daarom zelf :
Koop nu in en neem geen risico, de prijzen zijn nu abnormaal laag...

Don't You stare there, Operate!

Pagina: 1