Arcam Betreedt high end AV markt :9~

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, wat vinden jullie van het nieuwe voor/eindversterker combo'tje van Arcam ?

Dit merk staat absoluut niet bekend om home cinema prestaties whatsoever, maar dit nieuwe setje zou op Lexicon/meridian niveau moeten kunnen meespelen aldus what hi fi. Een echte topper dus. het kost alleen wel 5000 pond ... :(

maar het ziet er zeker :9~ uit...

FMJ AV8 PREAMP PROCESSOR

Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/fmj/images/av8angle.jpg

FMJ P7 Power Amplifier

Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/fmj/images/p7angle2.jpg

SAMEN

Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/fmj/images/av8_p7copy.jpg

Het zou Arcam een miljoen $ gekost hebben om het te ontwikkelen en is voor de prestaties redelijk goedkoop...

Het is uiteraard THX ultra 2 gecertificeerd en de 7 kanaals eindversterker levert maar liefst 1.6 kilowatt aan vermogen :P

(pics zijn niet echt super zo van opzij maar goed)

Specs voorversterker :

TECHNICAL SPECIFICATIONS

PREAMP PROCESSOR FMJ AV8

AUDIO

Line input sensitivity 2Vrms

Input impedance 10k ohms

Preamp output level (nominal) 2V
Output impedance 25 ohms

Signal/noise ratio (unwtd 20Hz/20Hz) - analogue
Signal/noise ratio (unwtd 20Hz/20Hz) - digital (24 bit)
>100dB
>98dB
THD + N - analogue
THD + N - digital (24 bit) 0.0012%
0.0015%
Headphone max output level into 600 ohms
Output impedance 5V p-p
5 ohms

VIDEO INPUTS AND OUTPUTS

Input and output impedance 75 ohms
Composite video level 1V
HF response to (-3dB) 12MHz
S-Video level (Y/C) 1V / 0.28V
HF response to (3dB) 12MHz
HQ (component) video
level (Y/Cr/Cb) 1V / 0.5V / 0.5V
level (R/G/B) 1V / 1V / 1V
HF response to (-3dB) 300MHz
Digital inputs

Coaxial connection (level / impedance) 0.5V / 75 ohms

Acceptable sampling frequencies, all inputs 44.1 kHz, 48kHz, (and 96kHz stereo only)

Digial output

Output level impedance 0.5V / 75 ohms

Sampling frequency in ADC output mode 44.1kHz
Trigger outputs

Output D.C. voltage (excl. RGB status) 12V +/- 1V

Allowable load 30mA max (min 400 ohms)
Remote inputs and outputs
Signal modulated 36kHz carrier
Coding Philips RC-5

GENERAL

Mains voltage range 85V to 265V

Power Consumption 35 VA

Power Consumption (standby) 2 VA
Dimensions WxDxH (including feet) 433mm x 430mm x 130mm

Weight (packed) 14kg nett

Specs Eindversterker

MULTICHANNEL POWER AMPLIFIER FMJ P7

All measurements are with 230V / 50 Hz mains power

Continuous Power Output

Watts Per Channel

All channels driven

20Hz - 20Hz, 8ohms, 150WPC
20Hz - 20Hz, 4ohms, 230WPC 1.05kW total
1.62kW total

One or two channels driven at 1kHz

8ohms, 160WPC
4ohms, 230WPC
3.2ohms, 300WPC

Peak Output Current Capability

>22 amps per channel

Total Harmonic Distortion

At any level up to rated power, into 4 or 8 ohms
<0.05% 20Hz - 20Hz, typically <0.005% at 1kHz
Frequency Response

+/- 0.2dB 20Hz - 20Hz
-1 dB at 1Hz and 100kHz
Residual Hum and Noise

Typically -112dB ref full power
Voltage Gain

X28.3 (1 volt input gives 100W / 8 ohms output)
Input Impedance

22 kohms in parallel with 470 pF
Output Impedance

50 milliohms at 20Hz, 1kHz
120 milliohms at 20Hz
Power Requirements

115 or 230 VAC, 50 / 60Hz, 3kW maximum via heavy duty IEC mains inlet
A soft start system eliminates large currents at switch on
General

Dimensions W/D/H mm. inc. feet. 433x460x180

Weight (packed) 35kg

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Arcam maakt bijzonder mooie amps :) Maar of ze kwa HT bij Lexicon in de buurt komen ?! Ik vind dat nogal een gewaagde uitspraak eerlijk gezegd.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,6 kilowatt zoveel? Wat voor trafo zit er in 2k VA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tbusquet schreef op 10 december 2002 @ 15:42:
Arcam maakt bijzonder mooie amps :) Maar of ze kwa HT bij Lexicon in de buurt komen ?! Ik vind dat nogal een gewaagde uitspraak eerlijk gezegd.
In de What hi fi van December werd het setje gereviewd en ze waren er lyrisch van , vonden dus dat Lexicon en Meridian een nieuwe speelkameraad hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 15:46:
[...]

In de What hi fi van December werd het setje gereviewd en ze waren er lyrisch van , vonden dus dat Lexicon en Meridian een nieuwe speelkameraad hebben :P
Ik weet niet zo goed of ik de mening van What HIFI zo'n goede vind over het algemeen alleen. Maar ik geloof meteen dat die Arcam een hele erge mooi combi is.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik zou liever hieraan 5000 pond uitgeven denk ik, dan 2x zo veel aan Lexicon/Meridian denk ik dan... Ach wat loop ik te bazelen .. alsof ik 5000 pond heb om uit te geven :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Als die versterker aangaat doet hij dat met allemaal klikjes; de trappen worden na elkaar ingeschakeld. Als het in 1 keer zou gebeuren kan je meteen met een kaarsje op weg naar de meterkast :)

Ach, toch ben ik ook best tevreden met mijn eigen Arcam setje (Alpha 9 amp en Alpha 8se cd-speler)...

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 15:53:
Tja ik zou liever hieraan 5000 pond uitgeven denk ik, dan 2x zo veel aan Lexicon/Meridian denk ik dan... Ach wat loop ik te bazelen .. alsof ik 5000 pond heb om uit te geven :? :P
Ik ben het wel met je eens ja ;)

Al hoewel, wel eens een Lexicon MC12 gezien ? OMG wat een ding joh.. daar valt je bek van open.. watertanden..

Afbeeldingslocatie: http://www.csesolutions.co.uk/images/Lexicon/MC12B.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.csesolutions.co.uk/images/Lexicon/MC12B-Rear.jpg

Een van de allergeilste pre/pro's die ik ook gezien heb, let wel... je hebt dus nog geen eindversterkers bij !! Deze pre/pro kost al ca. 10.000 euro !!!

[ Voor 14% gewijzigd door tbusquet op 10-12-2002 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja ... ene Garmt op het HTforum heeft deze he ... :9~ Maar die arcam zou er dus bij in de buurt moeten komen ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 16:09:
Tja ... ene Garmt op het HTforum heeft deze he ... :9~ Maar die arcam zou er dus bij in de buurt moeten komen ... ;)
Weet dat Garmtz die heeft, die gozer heeft echt een mega zieke setup, zo vet..

Mijn Rotel 1066

Afbeeldingslocatie: http://www.rotel.com/products2002/rsp-1066.jpg

Is niets vergeleken bij die MC12 :D

Als die Arcam daarbij in de buurt kan komen, dan heb je wel onzettend mooie amp voor het geld.

[ Voor 30% gewijzigd door tbusquet op 10-12-2002 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

tbusquet schreef op 10 december 2002 @ 16:04:
[...]

Ik ben het wel met je eens ja ;)

Al hoewel, wel eens een Lexicon MC12 gezien ? OMG wat een ding joh.. daar valt je bek van open.. watertanden..

[afbeelding]
[afbeelding]

Een van de allergeilste pre/pro's die ik ook gezien heb, let wel... je hebt dus nog geen eindversterkers bij !! Deze pre/pro kost al ca. 10.000 euro !!!
Holy fak, damn zeg :9~ :9~ :9~ :9~

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

btw, bij HOBO in Den Bosch staat dit spul momenteel opgesteld in de demoruimte, dus als je in de buurt bent...

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die arcam set bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

die ja

Ik heb het zelf nog niet gezien maar het lijkt me erg gaaf, hopen dat ze films als Moulin Rouge erbij hebben liggen.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 15:15

w00Dy

Make soap, not war

tbusquet, ik vind die rotel van jouw ook al een hoog w00t-gehalte hebben.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een pre met DTS, DD enz maar liefst onder de 1000€. (hoe verder eronder hoe liever ;) )
Dan maak ik wel 6 Gaincloontjes :P daaaaag, arcam eindtrap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18
Hij is rond de €9000 hier (AV8 en P7). Als ik dat over had zou ik dat ding aanschaffen. Ben dan ook wel Arcam fan, zowel qua geluid als looks (en wat ziet dat ding er MOOI uit).

Bij Mijn Hifi in Nijmegen staat hij ook.

Eerlijk gezegd vermoed ik haast dat Arcam binnenkort toch wel eens met een opvolger voor de (nu toch wel achterhaalde) AVR200 komt. En als ze daar dan wat technologie van de AV8/P7 in verwerken... :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat hoop ik dan ook maar , want de AVR serie van Arcam is niet echt je van het ... :)

Die prijzen vallen me echter nog best wel mee , maar in engeland zal die wel goedkoper te krijgen zijn .... Mooi spulleke :) Ik vraag me echter wel af of het allemaal net zo upgradable is als Meridian/Lexicon.... als dat zo is met deze prijs hebben ze echt een winnaar in handen.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat hoop ik dan ook maar , want de AVR serie van Arcam is niet echt je van het ...
Hangt er vanaf wat je zoekt... als je een AV amp zoekt die ook nog eens zeer goed presteert in stereo (stukken beter dan gelijkgeprijsde AV amps) dan is de AVR200 een goede keus. Verder weinig DSP modes, geen DTS-ES, maar wel gewoon DTS en PLII. Best een redelijke receiver, maar zoals gezegd, enigszins gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja die avr 200 komt er met 3 what hi fi sterren toch belabberd vanaf :) niets bijzonders dus voor het geld aldus what hi fi. En ja ok een review is geen ultieme indicatie, maar van dit blad,dat wij beiden lezen, neem ik ze wel redelijk serieus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
w00Dy schreef op 10 december 2002 @ 17:39:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een pre met DTS, DD enz maar liefst onder de 1000€. (hoe verder eronder hoe liever ;) )
Moet je eens op 2dehands fora opzoek gaan naar de Rotel RSP972 of de RSP976

Beide mooie pre/pro's moet wel voor een leuk prijsje aan te komen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

In de WHAT HiFi van December staat een zeer uitgebreide revieuw :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mary Wana schreef op 11 December 2002 @ 12:36:
In de WHAT HiFi van December staat een zeer uitgebreide revieuw :)
Dat was dan ook de aanleiding tot dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 16:09:
Garmt heeft alleen de niet-gebalanceerde versie. Maar totaal niet te vergelijken met die Arcam, die me trouwens wel een beetje tegen viel. Een beetje rond en te weinig kloten. De 1066 van Tbusquet is wel erg fraai. Die zou ik zelf nog wel eens een keer willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

ook nog een leuk setje gevonden

Afbeeldingslocatie: http://www.bluebirdmusic.ca/images/HR7.1_System_Top.gif

:9~

[ Voor 5% gewijzigd door w00Dy op 11-12-2002 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tja die avr 200 komt er met 3 what hi fi sterren toch belabberd vanaf niets bijzonders dus voor het geld aldus what hi fi. En ja ok een review is geen ultieme indicatie, maar van dit blad die wij beiden lezen, neem ik ze wel redelijk serieus
Ook wel enigszins terecht... hij is nou eenmaal vrij duur voor een wat lichte (5x60), verouderde AV amp. Maar in tegenstelling tot wat er in het stuk stond, vind ik de AVR200 mijlen beter in stereo dan gelijkgeprijsde concurrenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 15:28:
[...]

Garmt heeft alleen de niet-gebalanceerde versie. Maar totaal niet te vergelijken met die Arcam, die me trouwens wel een beetje tegen viel. Een beetje rond en te weinig kloten. De 1066 van Tbusquet is wel erg fraai. Die zou ik zelf nog wel eens een keer willen :)
Heb je dan alleen de arcam Pre gehoord ? of ook met die Eindtrap erachter ? Want bij What hi fi werden ze samen gereviewd en ze vonden er juist een bijzonder geraffineerd superkrachtig geluid uit komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Garmt heeft wel wat moois staan zeg, heb hem even opgezocht op het HTforum
Je zou toch bijna een keertje langs komen met een bestelbusje...

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 04:39
wow.... :9~ toffe HT bak :P

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Ik vind hem opzich wel mooi. Ik heb gewoon iets voor simpel maar toch weer niet desins :P gewoon "kaal" en als je hem aandoet zieje extreem veel dingen. neem bij Harman Kardon , gewoon zwartglas en druk je op Power BAAAM! allemaal lampies en knoppies :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

w00Dy schreef op 11 December 2002 @ 18:08:
ook nog een leuk setje gevonden

[afbeelding]

:9~
Als er een stickertje van Yoko of Super(p)tech op had gezeten zou ik het ook geloven, dan vind ik die van de topicstarter toch een stuk mooier :)

[ Voor 1% gewijzigd door Bierkameel op 12-12-2002 01:28 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Mary Wana schreef op 12 december 2002 @ 00:37:
Ik vind hem opzich wel mooi. Ik heb gewoon iets voor simpel maar toch weer niet desins :P gewoon "kaal" en als je hem aandoet zieje extreem veel dingen. neem bij Harman Kardon , gewoon zwartglas en druk je op Power BAAAM! allemaal lampies en knoppies :)
Ik heb zelf dan ook een Harman Kardon AVR 7000 :) wel leuk apparaat, maar denk dat ik in de nabije toekomst toch voor iets anders ga mits de knip dat toelaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Mensen post hier vooral nog mooie pre/pro combo's die je zo kent, kan het misschien nog een nuttig overzicht worden.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Bierkameel schreef op 12 december 2002 @ 01:28:
[...]

Als er een stickertje van Yoko of Super(p)tech op had gezeten zou ik het ook geloven, dan vind ik die van de topicstarter toch een stuk mooier :)
Voor die Chord koop je 100 Yoko's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
Tja die Lexicon is echt heel erg vet, maar dat mag ook wel voor 11.500 euro.

Maar heel weinig kunnen zich meten met die versterker ( denk aan Meridian en Mark Levinson)
Waarbij een ML wel weer en heel stuk duurder is dan die Lexicon.

Krell maakt trouwens ook hele goede versterkers, ook in diezelfde prijsklasse en kwaliteit.

Mocht je iets minder geld hebben om dat allemaal te kopen, dan is een Aragon ook wel heel erg de moeite waard.
Aragon heeft ongeveer dezelfde klank als een Krell, maar is wel stukken goedkoper, ze gaan meen ik vanaf 2000 euro voor een zeer simpele versterker. Aragon wordt ook wel "Poor mens Krell" genoemd.

Maar ja is allemaal leuk voor later :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
w00Dy schreef op 10 December 2002 @ 17:39:
Die Rotel heb je nieuw niet onder de 1000 euro ;)

Pagina: 1