Mijn boefje is liev!
very strange indeed
Hij heeft dus juist de ge-update versie en vraagt of het bij eerdere versies niet zo is...aem kei schreef op 10 December 2002 @ 15:58:
een spatie telt meestal maar voor 1 tekene, dat is niet normaal hoor, ik raad u aan van es een software-update te laten doen want dit probleem heb ik nog nooit gehoord (ik werk bij belcompany)
very strange indeed
Mijn boefje is liev!
Een winkel die niet bereikbaar is voor z'n klanten houdt het nooit lang uit, en primafoon bestaat al flink wat jaren.
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 10-12-2002 16:35 ]
Mijn boefje is liev!
Mijne doet het ook gewoon als een teken, dus het zal inderdaad aan je firmware liggen denk ik...Scooter_Fox schreef op 10 December 2002 @ 16:29:
Ik heb net iemand getroffen die ook een 5210 heeft en die heeft dat niet dat een spatie voor 2 karakters telt dan ga ik denk ik maar eens terug naar Primafoon. Klote dat hun telefonisch niet te bereiken zijn
Edit: Ik heb dus 5.20
[ Voor 3% gewijzigd door Pewwy op 10-12-2002 17:01 ]
Mijn boefje is liev!
Dat denk ik wel ja, bovendien kun je je phone verklooien als er iets mis gaat.Scooter_Fox schreef op 10 december 2002 @ 16:52:
Dan kan ik denk ik het beste terug gaan met mijn gsm naar primafoon. Want als ik zelf andere firmware erop ga zetten dan zal mijn garantie wel vervallen of niet?
M`n eigen 5210 telt trouwens gewoon ook 1 teken voor een spatie.
Wat wel vaag is: als ik een sms wat langer dan het standaard aantal karakters en vervolgens deze sms naar m`n vriendin doorstuur (zij heeft een 3310) dan krijgt zij maar 1 sms`je binnen met het maximaal aantal tekens (en de rest dus niet). Iemand ervaring hiermee?
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Nee hij stuurt wel degelijk meerdere smsjes maar als je die sms van een Nokia naar een Nokia stuurt dan kan hij max 3 sms in zogenaamd 1 bericht versturen naar de andere Nokia maar hij telt wel 3 smsberichten van je kosten af! Je ziet rechtboven het aantal karakters van het smsbericht deze staat in het begin op 459/1 Maar als je verder typt en je overschrijd de eerst 160 karakters zie je dat de teller op 298/2 En die rechtse "2" betekent dat het 2 smsjes worden als je 'm op dat moment verstuurt (Dit werkt alleen als je van een Nokia naar een Nokia smst)Cannondale schreef op 10 december 2002 @ 22:48:
[...]
Dat denk ik wel ja, bovendien kun je je phone verklooien als er iets mis gaat.
M`n eigen 5210 telt trouwens gewoon ook 1 teken voor een spatie.
Wat wel vaag is: als ik een sms wat langer dan het standaard aantal karakters en vervolgens deze sms naar m`n vriendin doorstuur (zij heeft een 3310) dan krijgt zij maar 1 sms`je binnen met het maximaal aantal tekens (en de rest dus niet). Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 11-12-2002 08:16 ]
Mijn boefje is liev!
Erg vreemd met die spatie's. Ik zou er gewoon mee terug gaan voor het recht in eigen hand te nemen. Probeer een nieuwe te krijgen of in ieder geval een leen telefoon voordat ze hem 'opsturen' en dat je 3 weken zonder zit.
Primafoon heeft idd geen telefoon, het spreekt zichzelf wel een beetje tegen, maar het is al jaren zo. Ik heb er ooit weleens een apart onderdeel besteld...duurde weken, en ze konden nooit naar de groothandel bellen, want ze hadden geen telefoon.
...gamen blijft leuk...
pretty strange! Laat ajb weten wat nokia/ cq. primafoon te melden heeft...
Ja doe ik! Ik hoop dat Nokia me nieuwe software erop zet of dat ik bij Primafoon een nieuwe krijg waar een andere software versie opzit zodat het probleem opgelost is!chaosonline schreef op 11 December 2002 @ 08:46:
Het ligt dus zeker weten aan die 5.18versie wat ik heb, net ondekt dus, het ook...
pretty strange! Laat ajb weten wat nokia/ cq. primafoon te melden heeft...
Mijn boefje is liev!
Kost zo'n software-update mij geld en waar kan ik dit doen moet ik dan mijn gsm opsturen? Want ik geloof niet dat er in de buurt van Venlo een Nokia-store zitaem kei schreef op 10 December 2002 @ 15:58:
een spatie telt meestal maar voor 1 tekene, dat is niet normaal hoor, ik raad u aan van es een software-update te laten doen want dit probleem heb ik nog nooit gehoord (ik werk bij belcompany)
very strange indeed
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
http://www.nokia.be/nl/club3.htmlScooter_Fox schreef op 11 December 2002 @ 10:17:
[...]
Kost zo'n software-update mij geld en waar kan ik dit doen moet ik dan mijn gsm opsturen? Want ik geloof niet dat er in de buurt van Venlo een Nokia-store zit
Ik verwacht dat ze bij die service punten ook je software kunnen upgraden...
The Phonehouse, vanaf januari 2003Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 10:50:
[...]
http://www.nokia.be/nl/club3.html
Ik verwacht dat ze bij die service punten ook je software kunnen upgraden...
Mijn boefje is liev!
Ok thnx! Ik heb geen garantie meer maar ik weet wel een manier om ook een update te doen..Scooter_Fox schreef op 11 December 2002 @ 11:00:
chaosonline, keb gebeld naar Rocom in Venray en die vertelden mij dat ze daar nieuwe software erop kunnen zetten. Dit is gratis als hij nog onder de garantie valt (mijne nog wel) Anders koste het (daar tenminste) €23,- excl. btw.
wil je mij ajb laten weten welke versie je straks (na de update) hebt? thnx again
was het trouwens een bekend nokia probleem (volgens rocom)???
=edit=
hier staat een buglist, probleem dus bekend
http://www.gratis-factory...e15a05/01956c922613f550d/
[ Voor 11% gewijzigd door chaosonline op 11-12-2002 12:21 ]
Niet naar gevraagd ik hoop dat als mijn firmware geupdated is mijn probleem weg is maar ik was straks op google aant rondneuzen deze pagina heeft ut over een buglist http://nokia.jinak.cz/firmware.htm maar ik wordt niet helemaal wijs ut hun taaltje maar onze software versie staat er wel tussenwas het trouwens een bekend nokia probleem (volgens rocom)???
Mijn boefje is liev!
Ah ok bedankt, maar het blijft raar. Ik kijk net op de site die hier voorbij kwam (http://www.gratis-factory...e15a05/01956c922613f550d/)Scooter_Fox schreef op 11 December 2002 @ 08:14:
[...]
Nee hij stuurt wel degelijk meerdere smsjes maar als je die sms van een Nokia naar een Nokia stuurt dan kan hij max 3 sms in zogenaamd 1 bericht versturen naar de andere Nokia maar hij telt wel 3 smsberichten van je kosten af! Je ziet rechtboven het aantal karakters van het smsbericht deze staat in het begin op 459/1 Maar als je verder typt en je overschrijd de eerst 160 karakters zie je dat de teller op 298/2 En die rechtse "2" betekent dat het 2 smsjes worden als je 'm op dat moment verstuurt (Dit werkt alleen als je van een Nokia naar een Nokia smst)
en daar lees ik onder versie 5.12 (ik weet niet welke versie ik heb, maar aan de fouten te zien 5.12) onder andere deze fouten:
1. der animierte Bildschirmschoner bleibt nach ´ner Zeit einfach stehen
4. Will man eine lange SMS (mehr als 160 Zeichen) abspeichern, so werden nur die ersten 160 Zeichen abgespeichert, der Rest verfällt einfach
Ik heb van alletwee deze problemen last, de rest moet ik nog even testen. Dus m`n screensaver beweegt na een tijdje niet meer en die sms`jes komen niet door
Kan ik hiermee terug?
Dan ligt dat sms probleem misschien aan je firmware versie ja. Maar het principe van 3 smsjes in 1 sms zit igg wel zo in mekaar. En wat bedoel je met het stoppen van je screensaver? Die van mij stopt ook na een tijdje maar wel alleen als ik 'm op toetsenblokkering zet (ik weet niet of het normaal is, nooit eerder een gsm met bewegende screensavers gehad) Mijn screensaver stopt niet met bewegen als ik 'm niet op toetsenblokkering zet.Ik heb van alletwee deze problemen last, de rest moet ik nog even testen. Dus m`n screensaver beweegt na een tijdje niet meer en die sms`jes komen niet door
Je kunt met *#0000# zien welke software je hebt. Kun je kijken of het idd V5.12 is wat je dacht
[ Voor 9% gewijzigd door JB op 11-12-2002 15:31 ]
Mijn boefje is liev!
Uhmm, niet helemaal waar. Het worden gewoon meerdere sms'jes en dat werkt op alle telefoons. Als de ontvanger een nokia heeft die concatenated sms ondersteunt, dan wordt het weer tot 1 geheel gekneed bij de ontvanger.Scooter_Fox schreef op 11 december 2002 @ 08:14:
[...]overschrijd de eerst 160 karakters zie je dat de teller op 298/2 En die rechtse "2" betekent dat het 2 smsjes worden als je 'm op dat moment verstuurt (Dit werkt alleen als je van een Nokia naar een Nokia smst)
Het werkt sowieso, in tegenstelling tot bijvoorbeeld picture messaging, mms e.d.
Mijn boefje is liev!
Hmm.. ik heb v 5.20 (12-08-02) dus het lijkt erop dat ie heel recent is. Ik zou verwachten dat die recente versie(s) minder bugs bevat(ten) dan de oude versies.Scooter_Fox schreef op 11 December 2002 @ 15:29:
[...]
Dan ligt dat sms probleem misschien aan je firmware versie ja. Maar het principe van 3 smsjes in 1 sms zit igg wel zo in mekaar. En wat bedoel je met het stoppen van je screensaver? Die van mij stopt ook na een tijdje maar wel alleen als ik 'm op toetsenblokkering zet (ik weet niet of het normaal is, nooit eerder een gsm met bewegende screensavers gehad) Mijn screensaver stopt niet met bewegen als ik 'm niet op toetsenblokkering zet.
Je kunt met *#0000# zien welke software je hebt. Kun je kijken of het idd V5.12 is wat je dacht
Ik moet nog ff goed testen hoe dat zit met die sms`jes, ik post daar vanavond nog wel even over. Voor zover de screensaver: blokkering of niet hij kapt er gewoon mee, oftewel hij beweegt na een tijdje niet meer verder. Op zich boeien deze dingen niet zo, alhoewel het wel jammer is dat die sms verdeling waarschijnlijk niet werkt (dat zou een reden kunnen zijn om terug te gaan). Die screensaver en het volume van de beltoon (zie de site met bugs) zijn niet zo belangrijk voor me.
Ik laat vanavond wel weten of de sms - verdelings functie werkt of niet
Mijn boefje is liev!
Voorlopige conclusie: Waarschijnlijk ligt het probleem bij mijn 5210. De grote sms`jes (dus gekoppelde) die ik stuur komen aan als 1 sms van 160 karakters. De rest van de tekst valt weg. Ik kan echter wel grote sms`jes ontvangen met de 5210.
Nu het gekke, want ik ben bang dat het probleem nu ook bij de 3310 van m`n vriendin kan liggen. Als ik naar die 3310 sms dan piept hij wel 2 keer, dus hij zou 2 sms`en ontvangen maar hij krijgt er maar 1. Misschien dat de firmware van die 3310 niet helemaal okee is (er zijn al wat andere rare problemen met die 3310 voorgevallen namelijk).
edit: zojuist samen met Scooter Fox getest en het lag aan de 3310, firmware versie 5.20 is okee
[ Voor 14% gewijzigd door Cannondale op 11-12-2002 19:30 ]
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door JB op 11-12-2002 19:33 ]
Mijn boefje is liev!
Mijn boefje is liev!
Geen idee of het verloren gaat, maar met logomanager (moet je wel kopenScooter_Fox schreef op 11 December 2002 @ 22:03:
Maar hoe zit het eigenlijk met de gegevens op je gsm mijn simkaart zit dus bijvoorbeeld vol zodat ik allerlei telefoonnummers heb opgeslagen op mijn gsm geheugen maar gaan die verloren na het updaten van die firmware?
Dat is minder, ik heb niet zoveel namen opgeslagen op mijn geheugen van de telefoon hoogstens 25 dus dat zou niet zo erg zijn dan schrijf ik die wel ff op een papiertje en voer ze daarna handmatig in. Maar iemand die ervaringen heeft met nieuwe firmware erop zetten?Pewwy schreef op 12 december 2002 @ 00:08:
[...]
Geen idee of het verloren gaat, maar met logomanager (moet je wel kopen) kun je een backup van die zooi maken
Mijn boefje is liev!
Het zou bij Nokia anders kunnen zijn dus... better safe than sorry! (backuppen dus)
Ik frut, dus ik epibreer
Mijn boefje is liev!
raar hoor met die-3x-lange-smsjes ik heb 't ook even getest, maar dan met 5210->3210 en dan krijgt die 3210 wel 3 aparte berichtjes er valt niks weg... v5.18 is dus ook OKCannondale schreef op 11 december 2002 @ 17:12:
Kon niet wachten om erachter te komen dus heb net een uitvoerige test gedaan met m`n vriendin haar 3310.
Voorlopige conclusie: Waarschijnlijk ligt het probleem bij mijn 5210. De grote sms`jes (dus gekoppelde) die ik stuur komen aan als 1 sms van 160 karakters. De rest van de tekst valt weg. Ik kan echter wel grote sms`jes ontvangen met de 5210.
Nu het gekke, want ik ben bang dat het probleem nu ook bij de 3310 van m`n vriendin kan liggen. Als ik naar die 3310 sms dan piept hij wel 2 keer, dus hij zou 2 sms`en ontvangen maar hij krijgt er maar 1. Misschien dat de firmware van die 3310 niet helemaal okee is (er zijn al wat andere rare problemen met die 3310 voorgevallen namelijk).
edit: zojuist samen met Scooter Fox getest en het lag aan de 3310, firmware versie 5.20 is okee
Mijn boefje is liev!
Mijn boefje is liev!