[php] save-functie formulier

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallohallo,
Middels een html formulier wil ik tekstberichten uploaden naar een php bestand. Dat lukt allemaal heel aardig, alleen kan ik in geen enkele site over php iets vinden over het opslaan van data, zodat in mijn geval de ingegeven tekst bij een volgend bezoek nog steeds zichtbaar is. Waar vind ik de juiste code hiervoor? "post & save"o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Je kunt de waarden die je ontvangen hebt in je php script naar een bestandwegschrijven. Je moet dan de bezoeker identificiëren (d.m.v. een nummertje in een cookie bijv.) en dan kun je later het bestand voor die gebruiker weer uitlezen.

Maar ik denk niet dat dat echt is wat je bedoelt. Kun je iets duidelijker aangeven hoe het er voor de gebruiker uit moet zien?

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een soort nieuwspagina (maar dan echt heel eenvoudig) die door één persoon (ik) vanaf verschillende lokaties ter wereld wordt geupdate. De bezoekers kunnen de berichten wel lezen maar niet bewerken.
In het script wat ik nu heb gebruikt ik (in het htmlbestand formulier.html waarin ik de nieuwsberichten opstel) gebruik ik dit:

<form action="news.php" method=post>
title: <br>
<input type="text" name="title">

<p> newsmessage: <br>
<textarea name="newsmessage" rows="30" cols="280"></textarea>
<p>

<input type="submit" name="submit" value="Enter My Data!">
</form>

Het phpbestand ziet er zo uit:

<p>
Hi <?php print $title; ?>

<p>
<b> <?php print $newsmessage; ?> !?! </b>

Daar moet dus een savefunctie bij om het bericht voor meerdere bezoeken zichtbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zou zeggen: ga eerst eens PHP leren voordat je om hulp vraagt. Daar zul je veel meer aan hebben, omdat je anders niet weet waarom men je bepaalde dingen vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mini-me: dit zegt nix over z'n prog-kunsten maar meer over het manual gebruik.

Dat is helaas in dit geval te weinig.

- Wat wil ik ?
* Opslaaan!!!
- Hoe kan dat ?
* Geen ideeeeeee ... op GOT vragen dan maar

* Grum error :P *

Daar ging et fout :)

Wat je wel doet:

Zoek hoe je het kan doen:
- Database
- Files
Zoek hoe je het met [vul iets in wat hierboven staat] in PHP Manual.

[ Voor 3% gewijzigd door Grum op 10-12-2002 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ik had al twee dagen gezocht waar ik het dan kan leren :( . Is zoiets uberhaupt mogelijk in php of moet ik me ook in andere technieken verdiepen (mysql etc?).

Of wordt ik nu heel vervelend?

-Moet ik het maar op straat gaan vragen :? ?

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 20:07:
Of wordt ik nu heel vervelend?
Ja, want je wekt nog steeds de indruk niet aandachtig en serieus de FAQ en andere documenten op GoT doorgelezen te hebben.

Er zijn echt talloze voorbelden van PHP gebruik waaruit jij kunt ocncluderen dat het in principe heel goed mogelijk is. Verder blijkt uit je posts voorlopig dat je nog niet het server-side-scritping proces hebt begrepen, wat voor alle web-applicaties wel interessant is.

Vat het niet persoonlijk op, we reageren puur op wat je hier post (meer weten we niet hè :)). Bovendien is het absoluut niet verboden om hier vragen te stellen, maar als we alles accepteren wordt het een saai zooitje, vandaar die (volgens sommige belerende) regeltjes.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry O-) , ik probeer zo gericht mogelijk te vragen en ik zal de Faq dan nog eens doorlezen en de search nog eens gebruiken maar dat heeft me tot noch toe niet iets helders opgelevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

En wat voornamelijk geld: Lees algehele tutorials. Variabelen zijn gedurende een pageview / script-run geldig.

|_____vakje______|

Pagina: 1