[flashen] Columbia II mobo BIOS ID check error

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een vraagje heeft iemand anders dit ook weleens gehad met een bios van Gigabyte.. persoonlijk heb ik de Columbia II met een sis 651 chipset..

Heb al naar gigabyte zelf gemaild dat telkens als ik wil flashen.. ik krijg Bios ID check error ( dit is niet Chipset not found, dat is weer een andere error.. en die geeft ie niet.. dus het is wel de goede bios) en hun zeiden terug.. ja als je zeker weet dat het de goede is.. gewoon ff Bios Id check uitzetten...

Vind dit een beetje makkelijk, en hoop eigenlijk dat iemand anders dit ook heeft gehad en meer weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Packard Bell zeker? Download gewoon de BIOS van diens site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee van nec.. maar die is precies hetzelfde als diePackard bell systemen.. ben er al trouwens achterkomen dat die bios die op de site van Packard Bell en Nec online staan.. verkeerd zijn.. hebben ze GVD de verkeerde mobo namen gegeven.. er staat dat het de Columbia II (GA-8SIML) Ver 1.0 µATX motherboard maar het moet de GA-8SIMLH zijn... die GA-8SIML is een sis 650 chipset!!! wat een loosers he..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ach.. laten we maar even wachten op dion_b, de PB guru hiero :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Someone called? :+
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 15:00:
nee van nec.. maar die is precies hetzelfde als diePackard bell systemen.. ben er al trouwens achterkomen dat die bios die op de site van Packard Bell en Nec online staan.. verkeerd zijn.. hebben ze GVD de verkeerde mobo namen gegeven.. er staat dat het de Columbia II (GA-8SIML) Ver 1.0 µATX motherboard maar het moet de GA-8SIMLH zijn... die GA-8SIML is een sis 650 chipset!!! wat een loosers he..!
Verschil tussen de 650 en 651 is 133MHz FSB support op de 651, meer niet. Verder moet je niet al teveel waarde hechten aan de specs + pics op de PB/NEC sites (worden toch beiden vanuit dezelfde database aangemaakt). Kijk eens goed naar de pics op die sites- de mobo zou SDR-SDRAM moeten hebben als je de pics gelooft |:(

Wat BIOS betreft... lastig :o

De GA-8SIMLH is duidelijk een erg ander PCB dan de SIML 'Columbia II', die weer meer lijkt op de SIML 'Columbia GX' en SIML 'Columbia'. Als ik op de PB/NEC download site kijk naar BIOSsen voor de Columbia reeks constateer ik dat de Columbia en Columbia GX één BIOS hebben en de Columbia II een ander.

Ik ben er vrij zeker van dat de Gigabyte BIOS voor de GA-8SIML (dus met 650 al dan niet GX chipset) zal werken op de Columbia (al dan niet GX).

Maar voor de Columbia II...

Gigabyte heeft zelf maar één mobo met de 651 chipset en dat is idd de SIMLH. De SIMLH komt qua features en specs overeen met de 'Columbia II', maar heeft een andere PCB layout. Als ik iemand kende met dezelfde mobo bij wie ik kon hot-flashen als het misging zou ik de gok erop wagen dat de SIMLH BIOS op de Columbia II zou werken, maar zonder die zekerheid zou ik het niet doen :'(

Al googlend vind ik niets anders dan PB of NEC info over 'Columbia II', dus niemand anders heeft zover ik kan achterhalen dit geprobeerd...

Iig weer een kutstreek om zo'n non-standaard mobo erin te gooien- ze waren het nochthans een tijdje afgeleerd :/

Een laatste kans: haal je kast open. Kijk naar de PCB layout. Als die met de GA-8SIMLH van op de Gigabyte site overeenkomt, is dit gewoon weer een domme documentatiefout van PBNEC en kun je met redelijk opgelucht hart flashen met de SIMLH BIOS.
Maar als het gewoon diezelfde oude SIML layout is... op eigen risico proberen is m'n beste advies :|

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel veel bedankt voor je inzet.
Maar ik weet wel bijna zeker dat het de sis 651 is... want toen ik de bios voor de 650 ( de GA-8SIML dus) probeerde te installe gaf die een melding. Chipset not supported... en dit doet ie bij de GA-8SIMLH bios NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 20:31:
Heel veel bedankt voor je inzet.
Maar ik weet wel bijna zeker dat het de sis 651 is... want toen ik de bios voor de 650 ( de GA-8SIML dus) probeerde te installe gaf die een melding. Chipset not supported... en dit doet ie bij de GA-8SIMLH bios NIET
Dat het de 651 is nam ik al aan :z

De vraag is of het ook de GA-8SIMLH is :)

Openschroeven die kast dus... als de FDD connector op een rij met de 2 IDE connectors zit, dan is het NIET de SIMLH, als de FDD connector ernaast, op een rij met de ATX connector is, dan is het WEL de SIMLH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1