Mensen,
VOlgende situatie
2 domeinen
domein 1 = NT4.0
192.168.1.* /24 bits netwerk
Domein 2 = Win2k
10.10.4.* /24 bits netwerk
Netwerk gekoppelt dmv VPN
VPN werkt goed
Een ping actie op ip adres en/of hostname werkt 2 kanten op en ik krijg reply's.
Ook heb ik trusts aangemaakt (2 way trusts) in beide domeinen.
Het logboek van m'n NT4.0 domain zegt
dit doetie elk kwartier
Ik heb dus een acount voor NTNON04 gemaakt in het win2k domain, maar het helpt niet.
Als ik rechten wil geven op een object (source domain) in m'n NT4.0 domain kan ik wel users uit het win2k domain selecteren.
Hij laat dan vervolgens de SID nummers zien in z'n ACL.
Als ik vanuit het win2k domain nu probeer te connecten naar die share, geeftie de volgende melding
Als ik rechten wil geven op een object in m'n win2k domain, kan ik GEEN users uit het NT4.0 domain selecteren. Ik kan het hele NT4.0 domein niet selecteren bij "zoeken in".
Wie o wie weet wat ik moet doen/
VOlgende situatie
2 domeinen
domein 1 = NT4.0
192.168.1.* /24 bits netwerk
Domein 2 = Win2k
10.10.4.* /24 bits netwerk
Netwerk gekoppelt dmv VPN
VPN werkt goed
Een ping actie op ip adres en/of hostname werkt 2 kanten op en ik krijg reply's.
Ook heb ik trusts aangemaakt (2 way trusts) in beide domeinen.
Het logboek van m'n NT4.0 domain zegt
code:
1
2
| The session setup to the Windows NT Domain Controller <Unknown> for the domain NON-ASPEREN failed because the Windows NT Domain Controller does not have an account for the computer NTNON04. |
dit doetie elk kwartier
Ik heb dus een acount voor NTNON04 gemaakt in het win2k domain, maar het helpt niet.
Als ik rechten wil geven op een object (source domain) in m'n NT4.0 domain kan ik wel users uit het win2k domain selecteren.
Hij laat dan vervolgens de SID nummers zien in z'n ACL.
Als ik vanuit het win2k domain nu probeer te connecten naar die share, geeftie de volgende melding
code:
1
| kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen het primaire domein en het vertrouwde domain |
Als ik rechten wil geven op een object in m'n win2k domain, kan ik GEEN users uit het NT4.0 domain selecteren. Ik kan het hele NT4.0 domein niet selecteren bij "zoeken in".
Wie o wie weet wat ik moet doen/
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 14:58 ]