Toon posts:

monitor & ram

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga deze week een nieuwe PC bestellen en:
Ik heb 2 vraagjes die ik zo snel niet in de search kan vinden. Zal vast ergens staan, maar kan het niet vinden:

1 Ben aan het trijfelen tussen flatscreen of normaal. Is het echt zo dat flatscreen niet zo geschikt is voor games?! En dat een 15'' echt gelijk is aan een normale 17'?

2 Verschill in RAM heb ik paar dingen over gehoord: Dell biedt bijv. DDR SDRAM aan, en paradigit: DIMM. Klopt het dat DIMM 2x zo snel is dan DDR SDRAM?

Thanx!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

1.) Ligt eraan. Als je een 300fps Quake fanaat bent of graag race spelletjes speelt dan zul je goed uit moeten zoeken wat voor response time de schermen hebben. Daarover zijn al topics "TFT en gamen - final episode" of zo.
Echte hardcore gamers kopen volgens mij nog steeds liever een CRT.
Dat een TFT 15'' bijna 17'' CRT is klopt wel ongeveer volgens mij

2.) DIMM is gewoon een blokje RAM, volgens mij is het niet OF SDR OF DDR geheugen.
En ja, DDR is wel stukkie sneller dan SDR. Wordt gewoon de standard, dus doen.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 14:47:
Ik ga deze week een nieuwe PC bestellen en:
Ik heb 2 vraagjes die ik zo snel niet in de search kan vinden. Zal vast ergens staan, maar kan het niet vinden:

1 Ben aan het trijfelen tussen flatscreen of normaal. Is het echt zo dat flatscreen niet zo geschikt is voor games?! En dat een 15'' echt gelijk is aan een normale 17'?

2 Verschill in RAM heb ik paar dingen over gehoord: Dell biedt bijv. DDR SDRAM aan, en paradigit: DIMM. Klopt het dat DIMM 2x zo snel is dan DDR SDRAM?

Thanx!
1. 15" TFT is inderdaad ongeveer gelijk aan 17" CRT. Verder is flatscreen tegenwoordig best wel geschikt voor games! :) Kijk wel ff of de responsetime van desbetreffende TFT 0.25 ms of lager is.

2. DIMM is het formaat van het reepje geheugen. DIMM gaat dus in een DIMM slot (duh ;) )
Op dat reepje kan SDR of DDR geheugen zitten. DDR is bijna 2 keer zo snel als SDR geheugen. DDR staat voor Double Data Rate namelijk en dat wil zeggen dat DDR in 1 cycle 2 keer zoveel kan doen als SDR geheugen.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
DDR is dus niet 2 x zo sneller maar ongeveer 10 % dan SDR :?
was een tijd geleden een hele discussie over.

Er stond op tweakers.net dat sdr nog maar een kwartaal heeft te gaan dus dat zal ik iig niet nemen. DDR wordt steeds meergebruikt.

Verwijderd

ik werk zelf bij de paradigit en het geheugen wat ze aanbieden is gewoon hetzelfde als dell aanbied

alleen is het wel zo goed als altijd samsung en dat is wel fijn vinden veel mensen.

je beeldscherm is denk ik een keuze voor jezelf of je betaald veel voor een tft (flatpanel) waar je op kan gamen de ax4314ut BK (zwarte scherm) is er zo eentje die heeft een 20 ms response time dus dat is zeer goed.

of je koopt voor iets minder een ultiem normaal scherm zoals de hm903DT (19" alles er op en aan) (heb ik :P )

maar dat is net een keuze die je maakt en de keuzes die ik je hier vertel zijn keuzes die je bij de paradigit kan maken bij dell weet ik niet maar die zullen ongetwijfeld soort gelijke keuzes maken
het is aan jou :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
Rody schreef op 10 december 2002 @ 15:09:
DDR is dus niet 2 x zo sneller maar ongeveer 10 % dan SDR :?
was een tijd geleden een hele discussie over.

Er stond op tweakers.net dat sdr nog maar een kwartaal heeft te gaan dus dat zal ik iig niet nemen. DDR wordt steeds meergebruikt.
Sorry, ik had er in theorie bij moeten zetten :)

Als je nu nog voor SDR gaat dan ben je idd niet slim bezig.. IMO.

Verwijderd

DIMM is de stripuitvoering (je had vroeger ook nog SIMM / EDO / FastPage etc)

SDR / DDR is de aansturing. (1x per klokcyclus of 2x per klokcyclus een geheugenhandeling).

DDR en SDR RAM zijn meestal DIMM's.

DDR is niet 2x zo snel als SDR op dezelfde kloksnelheid, eerder tussen 5-15% tov SDR.
Om echt een stuk hoger te hebben moet je een mobo hebben die dualchannel doublememory controller ondersteund, zoals de nForce2 chipset...

15 inch is 15 inch, ook al zullen sommige mannen hun gereedschap anders opmeten...
Waar het om gaat is het zichtbare formaat, oftewel wat nuttig gebruikt kan worden.
Ik zou persoonlijk liever een grotere monitor hebben als een kleinere TFT voor dezelfde prijs. Ahum: "size matters!"

Ik ben zelf een pctje in elkaar aan het zetten en ben nu aan het kijken naar DDR400 icm nForce ivm Game en VideoEncoding performance. Ik zou NU niet voor SDR DIMM's gaan. Niet vanwege prijs noch voor performance. (of je moet je K6-2+ [of andere oudere PC] inzetten als server en SDR DIMM's willen inkopen om Windows wat vlotter te laten lopen op die PC).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik weet genoeg! DDR RAM dus sowieso! En monitor wordt nog ff kijken. Denk dat een 19' CRT niet past waar ik 'm moet zetten, dus denk toch maar een TFT 15'of 17'!!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Beide vragen zijn met een klein beetje zoekwerk best door jezelf te beantwoorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.