E-mail adressen in DPC-hitparade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Bijvoorbeeld in DPC RC5-72 hitparade van 6 december staat een hele lijst met nieuwe DPCers,waarvan bij een groot aantal het mail-adres vermeld is. Het lijkt me dat deze gebruikers daar niet echt blij mee zijn, ivm spam enzo. Dus je voorkomt spam door altijd mailadresATprovider.nl te gebruiken en vervolgens wordt hier doodleuk mailadres@provider.nl neergeplompt wat vervolgens door spammers gefilterd kan worden :/ Dus ik denk dat daar iets aan gedaan moet worden :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik denk dat het verstandig is om dit even op te nemen met dsmarty@tweakers.net ;) Hij zal je ongetwijfeld zijn inzichten in deze kunnen geven, en misschien is het wel beter om contact te maken/te overleggen met de mensen die de lijsten posten?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Tja ik sta er zelf niet tussen, maar ik dacht dat het wellicht verstandig zou zijn om er iets aan te doen..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet aan ons om dat te bepalen lijkt me.
Want het is een inhoudelijke discussie over wat in een topic mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Demoniac schreef op 10 december 2002 @ 14:45:
Dus je voorkomt spam door altijd mailadresATprovider.nl te gebruiken en vervolgens wordt hier doodleuk mailadres@provider.nl neergeplompt wat vervolgens door spammers gefilterd kan worden :/ Dus ik denk dat daar iets aan gedaan moet worden :?
Ik denk niet dat er nog een email-scanner in gebruik is, die niet doorheeft dat 'at' in een email-adres voor het @ symbool staat ;)

Het beste wat je ertegen kunt doen, is je email-adres als plaatje neerzetten, zoals netjes door React wordt gedaan, en zelfs dat is met goede OCR en een beetje intelligentie om te zetten naar bruikbare email-adressen.

Trouwens, op de pagina's van distributed.net staan ook zeer veel email-adressen met naam en toenaam genoemd.(Welke door de user zelf omgezet kunnen worden naar een normale naam, wat ervoor zorgt dat je email-adres niet zichtbaar is voor harvesters, stukje eigen verantwoording dus)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
moto-moi schreef op 10 December 2002 @ 17:14:
[...]
Het beste wat je ertegen kunt doen, is je email-adres als plaatje neerzetten, zoals netjes door React wordt gedaan, en zelfs dat is met goede OCR en een beetje intelligentie om te zetten naar bruikbare email-adressen.
http://ceres.flox.org/~onno/spamsafe.php :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

:D
Conclusie, er is geen manier om je email-adres ergens online te zetten, zonder dat er gekke Onno's zijn, die erachter kunnen komen, en je helemaal wezeloos kunnen spammen :P ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
moto-moi schreef op 10 December 2002 @ 17:41:
[...]

:D
Conclusie, er is geen manier om je email-adres ergens online te zetten, zonder dat er gekke Onno's zijn, die erachter kunnen komen, en je helemaal wezeloos kunnen spammen :P ;)
Maar je kunt het spammerts natuurlijk wel moeilijker maken, dit Onno gedoe werkt ook niet eens meer, waarschijnlijk omdat je nu moet zijn ingelogged om profielen te kunnen bekijken

[ Voor 2% gewijzigd door kamerplant op 10-12-2002 18:47 . Reden: onzin ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 19:09
Het ge-extraheerde e-mailades klopt wel, maar
Warning: fopen("/home/Onno/public_html/spamsafe2/log.txt", "a") - Permission denied in /home/Onno/public_html/spamsafe.php on line 51

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/Onno/public_html/spamsafe.php on line 53

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/Onno/public_html/spamsafe.php on line 54
klopt volgens mij niet :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Demoniac schreef op 10 december 2002 @ 14:45:
Bijvoorbeeld in DPC RC5-72 hitparade van 6 december staat een hele lijst met nieuwe DPCers,waarvan bij een groot aantal het mail-adres vermeld is. Het lijkt me dat deze gebruikers daar niet echt blij mee zijn, ivm spam enzo. Dus je voorkomt spam door altijd mailadresATprovider.nl te gebruiken en vervolgens wordt hier doodleuk mailadres@provider.nl neergeplompt wat vervolgens door spammers gefilterd kan worden :/ Dus ik denk dat daar iets aan gedaan moet worden :?
Je had dit evt ook in de hitparade zelf kunnen posten of contact kunnen opnemen met de poster (ik dus)

De getoonde e-mail adressen zijn de adressen die users hebben ingegeven bij het RC5-72 project van DNet.
Blijkbaar hebben zij geen naam ingegeven bij het opgeven bij het joinen.

Nu heb je echter wel gelijk dat dit door spammers gebruikt zou kunnen worden.

Om dat in de toekomst te voorkomen zal ik kijken om een filter te bouwen wat alles voor de @ als username neemt, en het gedeelte erachter weglaat.
Ik moet wel even controleren of dat wel zomaar kan, en we niet misschien users hebben die een @ in hun naam hebben opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hey, nog zo'n topic? :?

Emailadressen op GoT :)
Pagina: 1