Toon posts:

Windows 2000 DNS problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met een xs4all adsl aansluiting. Aan deze adsl aansluiting "hangt" een draytek router, hierachter een windows 2000 isa server en hierachter de rest van het netwerk. Op de isa server wordt geen packet filtering gebruikt en is geinstalleerd in integrated mode. De (dedicated) DNS server is configureerd om requests te forwarden naar een caching dns server van xs4all, recursion staat uitgeschakeld. Het probleem is dat ik bij een bepaalde website (http://website.dynip.com) problemen heb, nl. na een onbepaalde tijd geeft mijn download manager de volgende foutmelding: "http/1.1 500 the specified network name is no longer available", als ik dan naar de website browse krijg ik gelijk (te snel) een foutmelding in internet explorer dat de pagina niet gevonden kan worden:

64 - Host not available
Internet Security and Acceleration Server

Technical Information (for support personnel)

Background:
The server, while acting as a gateway or proxy, has lost the connection with the upstream content server.

Als ik het op ip-adres probeer heb ik hetzelfde probleem. Het ip adres van de website wijzigt zelden tot nooit. Het probleem wordt meestal (dus niet altijdt) tijdelijk opgelost door te wachten/dns cache (van eigen dns server) te cleanen. Het ligt niet aan de website. Als ik nl. met mijn laptop (hangt niet aan mijn netwerk) inbel kan ik wel bij de website komen

Het volgende heb ik geprobeerd:
-Download manager wel en niet via de isa server te laten werken
-Firewall client niet en wel ingeschakeld
-DNS forwarders naar een standaard primaire en secundaire dns server laten forwarden en naar een caching dns server
-Packet filtering ingeschakeld/uitgeschakeld

Iemand de oplossing of suggesties???

Vriendelijk dank _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry, dat was quote ipv edit |:( 8)7

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand???

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
en als je je laptop direct achter je Draytek zet ipv de isa server ?