Ik wil via ‘fdisk’ een Seagate 3gb HD instaleren op een PentiumII 60mhz PC, maar krijg de melding ‘mediumtype onbekend’, wanneer ik de wil formateren. BIOS herkent de schijf wel en ik heb deze via ‘fdisk’ gepartitioneerd.
Heb je ook een primaire partitie opgegeven in fdisk? (of opstartpartitie oid)
probeer eens met partition magic zou ik zeggen. Dat programma formateert em ook direct. Dat is net even wat praktischer dan fdisk 
edit:
het zou ook kunnen dat er een aantal sectoren kapot zijn. Trouwens, probeer je vanaf floppy te formateren? Ik neem aan van wel....
edit:
het zou ook kunnen dat er een aantal sectoren kapot zijn. Trouwens, probeer je vanaf floppy te formateren? Ik neem aan van wel....
[ Voor 36% gewijzigd door WhizzCat op 10-12-2002 14:39 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
PM kun je gewoon bij de beter gesorteerde computerwinkel halen 
Hoe was je overigens te werk geweest om het schijfje te formatteren? Beschrijf eens stap voor stap wat je allemaal had gedaan
Oh ja, wil je voortaan ook het edit-knopje gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten?
Hoe was je overigens te werk geweest om het schijfje te formatteren? Beschrijf eens stap voor stap wat je allemaal had gedaan
Oh ja, wil je voortaan ook het edit-knopje gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten?
[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 10-12-2002 14:44 ]
Zit je niet een Fat 32 partitie te formateren met een oude format?
Gebruik je wel format /u ?
Anders wil format unformat informatie op proberen te slaan o.i.d.
(en verder bestaat een pentium-II 60 niet, da's een goede oude P1
)
Anders wil format unformat informatie op proberen te slaan o.i.d.
(en verder bestaat een pentium-II 60 niet, da's een goede oude P1
Met fdisk kan je niet formateren alleen partitioneren 
maar inderdaad welke stappen voer je uit?
maar inderdaad welke stappen voer je uit?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ha! Ik ben er uit! Middels "format C:/s" (hintje van een collega) ia alles up and running.
Misschien kan er nog wel iemand een plausibiele verklaring aanreiken??
Misschien kan er nog wel iemand een plausibiele verklaring aanreiken??
Dan zet je na de format. een een aantal systeem bestanden op je C: waardoor je het systeem vanaf je hdd kan booten.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Pagina: 1