[XP | USB2.0] Snel apparaat op trage hub

Pagina: 1
Acties:

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03 22:12
Ik zit met een raar probleem.
Heb een USB2.0/FireWire box, waarin ik verschillende harddisks kan stoppen. Het fireWire gedeelte werkt perfect (op laptop) De pc waarop het moet werken heeft echter al een speciale FireWire kaart waarover speciale drivers zitten, dus FireWire is geen oplossing)
We hebben dus een USB2.0 controller gehaald, 1e instantie met VIA chip, daarna een met NEC chip. We hebben voor bij beide kaarten ook diverse drivers geprobeerd, maar dat werkt niet. We krijgen steeds hetzelfde probleem:
Er is een snel USB apparaat aangesloten op een trage USB-hub
Hij geeft dan aan welke poorten er vrij zijn, maar daar zit ie #@$ op aangesloten!
Ik denk dat het komt doordat beide kaartjes ook nog OHCI ondersteunen, en de EHCI chip de 2e voorkeur krijgt. (OHCI chip neemt hem aan, terwijl het EHCI moet zijn)

Heb 't halve internet al afgezocht. Nu zit de Maxtor (NEC) USB 2.0 adapter erin

PC: HP P4 1.8

- hardware always changes.. -

Verwijderd

staat er in apparaatbeheer zeker een EHCI controller? ik weet niet of XP SP1 wel ingebouwde USB2.0 support heeft, maar de oorspronkelijke release niet.
Wat je kunt doen:
*usb-drivers updaten via windowsupdate
*www.usbman.com bezoeken voor driver-info
*generic usb2.0 drivers voor NEC EHCI controller downloaden van www.orangemicro.com

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03 22:12
Windows update geeft geen resultaat, even als de USBman en orangemicro drivers :'(

- hardware always changes.. -